شماره ۱۳۲۰ | ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۴ دي
صفحه را ببند
سینمای ایران

بزرگداشت زنده‌یاد عباس کیارستمی با نمایش ۲ فیلم از این هنرمند در بروکسل بلژیک برگزار می‌شود. در این برنامه بزرگداشت فیلم‌های ۲۴ فریم و منو خونه ببر از ساخته‌های این هنرمند فقید و نیز فیلم ۷۶ دقیقه و ۱۵ ثانیه با عباس کیارستمی ساخته سیف‌الله صمدیان در مرکز هنرهای زیبای بروکسل در کشور بلژیک به نمایش درآمده و انیس دو ویکتور کارشناس سینمای ایران و همسرش ژان میشل فرودون به معرفی این فیلم‌ها می‌پردازند.
اسرافیل به کارگردانی آیدا پناهنده و تهیه‌کنندگی مستانه مهاجر اوایل بهمن‌ماه به منظور رقابت برای دریافت جایزه اژدها به بزرگترین رویداد سینمایی اسکاندیناوی می‌رود. این فیلم در بخش مسابقه بین‌المللی جشنواره گوتنبرگ سوئد با 19 فیلم دیگر رقابت خواهد کرد. پخش بین‌المللی این فیلم را نسرین میرشب به عهده دارد. همچنین این فیلم، به‌زودی در فستیوال بین‌المللی فیلم داکای بنگلادش در بخش سینماگران زن و در فستیوال فیلم‌های ایرانی پراگ روی پرده خواهد رفت.
با اعلام مدیر امور سینماهای جشنواره، سینماهای سی‌وششمین جشنواره فجر مشخص شدند. فارس خبر می‌دهد که سالن‌های استقلال، اریکه ‌ایرانیان، آزادی، تماشا، جوان، چارسو، راگا، فرهنگ، کوروش، کیان، مگامال و ماندانا امسال در اختیار جشنواره هستند. فرجی درخصوص نحوه انتخاب سینماها گفت: تنوع جغرافیایی و کیفیت سالن‌های سینمایی دو عامل اصلی بود و همچنین این نکته که فیلم‌های اکران آسیب نبینند و اکرانشان در روزهای جشنواره ادامه داشته باشد.
فیلمبرداری جدید‌ترین فیلم محمدحسین لطیفی در تهران آغاز شد. این فیلم که به وقت خماری نام دارد، براساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته تا اوایل اسفندماه آماده خواهد شد. به وقت خماری فیلمی پربازیگر است و بازیگرانی چون رعنا آزادی‌ور، هومن برق‌نورد، بهروز بقایی، پوریا پورسرخ، ابوالفضل پورعرب، سیما تیرانداز، مهدی فخیم‌زاده، هنگامه قاضیانی، شهره لرستانی و... در آن حضور دارند. به وقت خماری به نویسندگی احمد رفیع‌زاده یک کمدی اجتماعی است.
جلسه نمایش و نقد فیلم سد معبر به کارگردانی محسن قرایی روز یکشنبه 24 دی‌ماه 1396 ساعت 18 در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود. این فیلم که پیش از این در جشنواره پوسان کره‌جنوبی و گلدن گلوبال مالزی موفق بوده، داستانی درباره یک کارمند اداره سد معبر شهرداری را روایت می‌کند که در زندگی با چالش مواجه است. در این جلسه کارگردان، تهیه‌کننده و بازیگران فیلم حضور خواهند یافت.
فیلم شکلاتی به کارگردانی سهیل موفق و تهیه‌کنندگی ایرج محمدی در بهمن‌ماه در بخش رقابتی یازدهمین جشنواره کودک بنگلادش به نمایش درمی‌آید. این جشنواره به‌عنوان یکی از بزرگترین رویدادهای سینمایی بنگلادش، هر‌سال با نمایش آثار بلند سینمایی، کوتاه و فیلم‌های تجربی و همچنین تنظیم کارگاه‌های تخصصی، سمینار و نشست‌های متعدد برگزار می‌شود. شکلاتی که پیش از این در جشنواره کودک اصفهان، جشنواره کودک کانادا، جشنواره کودک هند فیل طلایی حضور داشته؛ در اکران عمومی خود بیش از 500‌میلیون تومان فروخته است.


تعداد بازدید :  263