شماره ۱۳۲۰ | ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۴ دي
صفحه را ببند
اخبار جهان

یک رهبر کرد: جنگ سوریه تا دهه آتی ادامه می‌یابد
ایسنا| یک مسئول سیاسی کرد اعلام کرد که تلاش‌های روسیه برای پایان جنگ در سوریه با شکست مواجه خواهد شد و احتمالا جنگ تا دهه آتی ادامه داشته باشد. الدار خلیل، از رهبران برجسته کرد سوری در مصاحبه با رویترز گفت: آمریکا برای خروج از سوریه عجله ندارد و تلاش‌های روسیه برای پایان جنگ در سوریه با شکست مواجه خواهد شد و احتمالا جنگ تا دهه آتی ادامه داشته باشد. وی پیش‌بینی کرد که با آغاز تلاش‌های آمریکا برای بازسازی مناطقی در سوریه، روابط با این کشور تغییر یابد.وی افزود: «تلاش‌های دیپلماتیک سازمان ملل در ژنو نیز با شکست بیشتری مواجه خواهد شد. جنگ دست‌کم تا ‌سال ۲۰۲۱ در مرحله مد و جزر خواهد بود. من پیش‌بینی نمی‌کنم قبل از‌ سال ۲۰۲۱ و حتی تا‌ سال ۲۰۲۵ گشایشی در بحران سوریه حاصل شود. داعش در مناطق دیگری گسترش می‌یابد و ترک‌ها نیز احتمالا دنبال مشکل‌آفرینی در برخی مناطق باشند.»
خلیل صحبت کردن درباره موعد خروج نیروهای آمریکایی را رد کرد و گفت: «تحقق اهداف آمریکا با بازسازی شهرهایی مثل رقه براساس تعهدی است که مدت آن دست‌کم ۱۸ماه تا دو‌سال است. در زمان کنونی به نظر می‌رسد که آنها عجله‌ای ندارند.»

ادامه اعتراضات علیه گرانی و بازداشت‌ها در تونس
ایسنا| در پی افزایش قیمت‌ها در بودجه مصوب ۲۰۱۸ تونس، تظاهرات همچنان در شهرهای مختلف این کشور ادامه دارد و تعداد زیادی از معترضان دستگیر شدند. تظاهرات در تعدادی از شهرهای تونس در اعتراض به افزایش قیمت‌ها ادامه داشته و مقامات این کشور بیش از ۱۵۰ تن را دستگیر کردند، بدین ترتیب تعداد بازداشتی‌ها از زمان آغاز اعتراض‌ها به حدود ۸۰۰ تن رسیده است. به دنبال این اعتراض‌ها و اقدامات خشونت‌آمیز نیروهای ارتش در شهرهای مختلف تونس مستقر شدند و پلیس مانع از رسیدن تظاهرات‌کنندگان به ساختمان استانداری در پایتخت این کشور شد. نمایندگان جامعه مدنی و نیروهای سیاسی در استان صفاقس تظاهرات اعتراض آمیزی را ترتیب داده و با محکوم کردن افزایش قیمت‌ها و طرح قانون مالیاتی خواهان لغو این طرح در ۲۰۱۸ شدند.

پزشک کاخ سفید: حال جسمانی  ترامپ خیلی خوب است
ایسنا| پزشک کاخ سفید پس از انجام آزمایشات مختلف درباره وضع سلامتی دونالد ترامپ اعلام کرد که وی در سلامت بسیار خوبی به سر می‌برد. روسای جمهور آمریکا به‌طور معمول سالانه یک سری آزمایشات پزشکی انجام می‌دهند. دکتر رونی جکسون، پزشک کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: «آزمایشات پزشکی درباره وضع سلامتی دونالد ترامپ انجام گرفت و نتایج بسیار خوب بود. رئیس‌جمهوری آمریکا در سلامت بسیار خوبی به‌سر می‌برد.» وی ادامه داد: «من برخی از جزییات را روز سه‌شنبه اعلام خواهم کرد.»
رئیس‌جمهوري آمریکا یک روز پیش از انجام این آزمایشات، در جمع خبرنگاران اعلام کرده بود: «اگر نتایج این چکاپ پزشکی خوب نباشد، تعجب می‌کنم.» البته در میان آزمایشات پزشکی، آزمایش سلامت روانی رئیس جمهوری که این روزها به یکی از موضوعات داغ تبدیل شده است، وجود ندارد.

 


تعداد بازدید :  283