شماره ۱۳۲۰ | ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۴ دي
صفحه را ببند
خبر

درخواستی برای دیدار
 از بازداشت‌شدگان نداشتیم
ایلنا| علی مطهری در رابطه با ناآرامی‌های اخیر و این‌که آیا درخواست دیدار از بازداشت‌شدگان زندان اوین را داشته‌ است یا خیر، گفت: هنوز در این‌باره درخواستی نداشتیم؛ ولی از مقامات مسئول درباره خودکشی بعضی بازداشت‌شدگان سوال کردیم و اطلاعاتی را گرفتیم و پیگیر قضیه هستیم. نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در رابطه با افرادی که گفته می‌شود، خودکشی کردند، تأکید کرد: به ما گفتند یک نفر در تهران و دونفر در شهرستان خودکشی کردند و بنا شد که گزارش دقیقی به ما بدهند که فعلا منتظر آن گزارش هستیم.

متوسط سن بازداشت‌شده‌ها
در همدان 23‌سال بود
ایلنا| محمد کاظمی، سخنگوی کمیسیون قضائی مجلس با اشاره به حوادث اخیر در استان همدان گفت: بخشی از اعتراضاتی که در استان همدان در سه شهرستان ملایر، تویسرکان و همدان شاهد آن بودیم، خواسته‌های صنفی و اقتصادی بود اما این تجمعات مسالمت‌آمیز با دخالت و ورود دشمنان کشور تبدیل به آسیب اموال عمومی و شعارهای ساختارشکنانه شد که به ‌نظر می‌رسد در پی یک سازماندهی از بیرون کشور و سمت و سوی کانال‌های معاند در تلگرام اتفاق افتاده باشد. او همچنین متوسط سن دستگیرشدگان را ۲۳سال اعلام کرد و افزود: میان این افراد در این محدوده سنی طبعا دانش‌آموز، دانشجو و سایر اقشار جامعه وجود داشتند و می‌توان گفت، اکثر جمعیت معترض جوانان بودند. نماینده مردم ملایر در مجلس شورای دهم با اشاره به خانواده‌های بازداشت‌شدگان اخیر یادآور شد: حق ایجاب می‌کند اطرافیان و خانواده‌های بازداشت‌شدگان از وضع خویشان خود در بازداشت بی‌خبر نباشند و این افراد می‌توانند با مراجعه به دادسرای هر شهرستان از وضع این افراد با خبر شوند.

عضو هیأت‌رئیسه مجلس:
استفاده از تعابیری چون آشغال
 برای معترضین نگاه از بالاست
ایسنا| محمدعلی وکیلی در واکنش به اظهارات حجت‌الاسلام صدیقی در نماز جمعه تهران در توییتر خود نوشت: «حضرت آقای صدیقی خسارت انفعال ادعایی نمایندگان ملت به مراتب کمتر از تعابیر تحقیرآمیز و دون‌شانی چون آشغال برای معترضین می‌باشد، متاسفانه این رفتارها نتیجه نگاه از بالاست.»

اطلاعات جمع‌بندی‌شده‌ای
 درباره آمار خودکشی
افراد بازداشت‌‌شده نداریم
ایلنا| سیدسلمان سامانی، سخنگوی وزارت کشور در نشست خبری خود با اشاره به ناآرامی‌های اخیر تأکید کرد: در میان بازداشت‌شدگان تعدادی کمی هم دانشجو بازداشت شده‌اند و مقرر شده ‌است وزارت علوم، بهداشت و آموزش و پرورش این مسأله را پیگیری و متناسب با آن اقدام کنند. از ابتدای شروع دولت تدبیر و امید تاکنون ۴۳‌هزار تجمع داشته‌ایم که تعدادی از آنها دارای مجوز بوده است و تعدادی هم مجوز نداشته‌اند. این آمار در انتخابات امسال رکورد زد و به بالاترین حد خود رسید. او در پاسخ به سوالی در مورد آمار خودکشی افراد بازداشت‌شده گفت که درباره این مسأله اطلاعات جمع‌بندی‌شده‌ای نداریم. وی با بیان این‌که رویکرد وزارت کشور صیانت از حقوق مردم است، گفت: تأکید ما این است که همه ۲۲ موردی که در منشور حقوق شهروندی مصوب شده، اجرایی شود. نگاه وزارت کشور این است که افراد با سلایق مختلف این حق را داشته باشند که مطالبات خود را اعلام کنند.

آشنا:
برخی دوستان منتظر نشسته‌اند که توافق‌ هسته‌ای شکست بخورد
ایلنا| مشاور رئیس‌جمهوری تأکید کرد: حال که رئیس‌جمهوری آمریکا آن توافق را باز هم برای مصرف داخلی بدترین توافق برای آمریکا تلقی می‌کند و همه تلاش خود را برای خروج از آن یا ناکارآمدی آن مبذول می‌کند؛ دوستان منتظر نشسته‌اند یا توافق شکست بخورد و بگویند ما که گفته بودیم؛ یا ادامه پیدا کند و بگویند لابد به نفعشان بوده است. حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس‌جمهوری در توییتر خود نوشت: در زمان مذاکرات رئیس‌جمهوری و تیم آمریکایی برای راضی‌کردن کنگره استدلال می‌کردند که برجام ایران را ناتوان و آمریکا را توانمند می‌کند؛ دلواپسان و بخش سیاسی شده ص و س (صداوسیما) هم با استناد به همان توجیه‌ها که برای مصرف داخلی آمریکایی‌ها تهیه شده بود، مذاکره‌کنندگان ایرانی را متهم می‌کردند. حال که رئیس‌جمهوری آمریکا آن توافق را باز هم برای مصرف داخلی بدترین توافق برای آمریکا تلقی می‌کند و همه تلاش خود را برای خروج از آن یا ناکارآمدی آن مبذول می‌کند؛ دوستان منتظر نشسته‌اند یا توافق شکست بخورد و بگویند ما که گفته بودیم؛ یا ادامه پیدا کند و بگویند لابد به نفعشان بوده است.


تعداد بازدید :  226