شماره ۱۳۲۰ | ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۴ دي
صفحه را ببند
دولت

رئیس‌جمهوری در تماس تلفنی با ربیعی
تأکید کرد:
ضرورت اطلاع هرچه سریع‌تر
از وضع خدمه ایرانی نفتکش
دولت| رئیس‌جمهوری در مکالمه تلفنی با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن اخذ گزارش وی از آخرین وضع مهار آتش‌سوزی نفتکش سانچی تأکید کرد: تمام اقدامات و امکانات لازم برای اطلاع سریع‌تر از وضع و دسترسی به خدمه ایرانی نفتکش بسیج شود. حسن روحانی در تماس تلفنی با علی ربیعی که به نمایندگی از رئیس‌جمهوری مامور رسیدگی به وضع نفتکش ایرانی و خدمه آن شده و هم‌اینک در چین حضور دارد، افزود: ضروری است با ادامه مذاکرات و پشتیبانی بیشتر وزارت امور خارجه، تمام نیازها و امکانات لازم برای دسترسی سریع‌تر و اطلاع از وضع خدمه نفتکش از کشورهای همجوار و تسریع همکاری‌های دولت چین به کار گرفته شود. رئیس‌جمهوری از وزیر کار خواست ضمن ارایه مستمر و مستقیم گزارش پیگیری حادثه، اطمینان یابد که در اولین فرصت ممکن نیروهای ایرانی و چینی برای اقدامات تکمیلی و امدادی وارد نفتکش شوند. رئیس کمیته ویژه رسیدگی به وضع نفتکش حادثه‌دیده سانچی نیز در این تماس تلفنی گزارشی را از نشست کمیته اضطراری رسیدگی به حادثه نفتکش سانچی در شانگهای چین ارایه کرد و گفت که به نمایندگی از دولت ایران از مقام‌های چینی خواسته است ضمن بکارگیری تمام توان خود برای نجات دریانوردان ایرانی، در اجرای عملیات امدادونجات بر میزان تلاش‌هایشان بیفزایند. یادآوری می‌شود دکتر روحانی در اولین روز پس از حادثه، ضمن تشکیل جلسه‌ای ویژه این حادثه دستورات لازم را به وزرای نفت، امور خارجه و راه‌وشهرسازی برای رسیدگی به وضع نفتکش حادثه‌دیده و پیگیری جبران خسارت‌های وارده و به‌ویژه رسیدگی به خانواده خدمه ایرانی نفتکش سانچی صادر کرده بود. همچنین دکتر علی ربیعی از سوی رئیس‌جمهوری ماموریت ویژه یافت تا بر روند رسیدگی به این حادثه رسیدگی کند. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از روز اول ستاد رسیدگی به بحران را تشکیل داد و پس از جلسه با خانواده کارکنان ایرانی نفتکش و نیز سفرای چین و ژاپن، برای هماهنگی و مدیریت مستقیم عملیات اطفای حریق عازم چین شد.

وزیر اطلاعات:
دشمنان درصدد فعال‌کردن گسل‌های اجتماعی در جامعه هستند
پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت اطلاعات| وزیر اطلاعات برکنارگذاشتن هرگونه اقدامات و اعمال وحدت‌شکن در کشور تأکید و اظهار کرد: باید برای التیام زخم‌ها گام برداریم و نارضایتی‌ها را برطرف کنیم. حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی دیروز در نشست شورای اداری استان خراسان‌جنوبی در بیرجند با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی به‌ویژه شهدای عرصه گمنامی، به حوادث هفته‌های اخیر اشاره کرد و افزود: با واکاوی این حوادث می‌توان درس‌های عبرت‌آموزی برای پیشگیری از آن گرفت. وی تصریح کرد: این‌گونه اتفاقات، باید ما را به آسیب‌شناسی و واکاوی آنها برای جلوگیری از تکرار چالش‌ها رهنمون کند و راه اساسی پیشگیری از چالش‌ها، هم‌افزایی و پرهیز از ضایع‌کردن انرژی‌هاست. وزیر اطلاعات با بیان این‌که اختلافات موجب هلاکت ملت‌ها می‌شود، افزود: درصورت وحدت و همدلی، استحکام ملت‌ها تقویت می‌شود، همان‌طور که همه دیدیم، آن زمانی که نهادهای دخیل در امنیت با یکدیگر وحدت پیدا کردند و مردم به صحنه آمدند، توانستند به آن حوادث تلخ پایان دهند. علوی با اشاره به تعداد اندک آشوبگران و دامن‌زدن دشمنان به ماجرا با هدف تسری‌دادن آن به برخی نقاط کشور گفت: اگرچه این حوادث، آسیب‌هایی رساند و موجب شادشدن دشمنان شد اما درعین ‌حال، هم‌افزایی همه دستگاه‌ها و نمایش قدرت جمهوری اسلامی را در مهار حوادث و آسیب‌ها در کمترین زمان ممکن به نمایش گذاشت. علوی، دامن‌زدن به نارضایتی‌ها را شیوه دشمنان دانست و گفت: باید از بازی‌کردن در پازل دشمن پرهیز کرد، چراکه ممکن است دامن‌زدن به نارضایتی‌ها در درون نظام، موجب بروز مجدد حوادث و ناآرامی‌ها شود. وزیر اطلاعات یادآور شد: دشمنان درصدد فعال‌کردن گسل‌های اجتماعی در جامعه ما هستند و باید عوامل نارضایتی‌ها را به‌عنوان آسیب اجتماعی واکاوی کنیم تا به تهدید بالقوه منجر نشود.

رئیس‌جمهوری یک قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
ایسنا| رئیس‌جمهوری، یک قانون مصوب مجلس شورای اسلامی را برای اجرا به وزارت جهاد کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ کرد. بر این اساس در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون اصلاح تبصره بند (ب) ماده (35) قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران» به منظور اجرا به وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شد.

 


تعداد بازدید :  196