شماره ۱۳۲۰ | ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۴ دي
صفحه را ببند
تیم برانکو در آستانه کسب یک رکورد تاریخی دیگر
پرسپولیس قبل از دربی قهرمان می‌شود؟

شهروند| پایان لیگ برتر نزدیک است. درحالی‌ که 11 هفته تا به صدا درآمدن سوت پایان لیگ برتر باقی مانده اما به نظر می‌رسد می‌توانیم از حالا جام قهرمانی را از آن قرمزهای پایتخت بدانیم، چون فاصله این تیم با تیم‌هایی که در تعقیبش بودند، به عددی غیرقابل جبران رسیده است.
امید به قهرمانی قبل از شروع لیگ قهرمانان
پرسپولیس با گل دقایق پایانی علی علیپور موفق به شکست سیاه‌جامگان شد تا با توجه به تساوی در دیدار گسترش و فولاد اختلافش را با تیم دوم جدول به عدد 11 برساند. پرسپولیس با تیم‌های پارس‌جنوبی، ذوب‌آهن و استقلال هم که در رده‌های سوم تا پنجم جدول قرار دارند، به ترتیب 12، 15 و 16 امتیاز فاصله دارد که این اعداد نشان می‌دهد قرمزها راه زیادی تا قهرمانی ندارند. پرسپولیس درحالی چنین فاصله‌ای با رقبای خود ایجاد کرده که تنها 11 بازی و 33 امتیاز تا پایان فصل باقی مانده است. البته با توجه به فشردگی مسابقات آسیایی و اردوهای تیم ملی، پرسپولیس کار سختی در ادامه دارد اما برانکو که به تازگی قراردادش را هم تمدید کرده، از بازیکنانش خواسته قبل از شروع رقابت‌های لیگ قهرمانان پیروزی در هر بازی لیگ برتر را هدف خود قرار دهند تا زودتر از موعود قهرمان لیگ شوند و ذهن خود را معطوف آسیا کنند.
قهرمانی قبل از دربی؟
 پرسپولیس در هفته‌های باقیمانده لیگ 8بار در تقابل با گسترش، پیکان، سپاهان، استقلال خوزستان، استقلال تهران، سایپا، پارس‌جنوبی و سپیدرود در تهران به میدان خواهد رفت و مقابل پدیده، صنعت نفت و ذوب‌آهن هم خارج از خانه بازی می‌کند. این درحالی است که اگر پرسپولیس به روند عالی امتیازگیری خود تا هفته 25 لیگ ادامه دهد، می‌تواند تا قبل از دربی پایتخت قهرمانی خود را مسجل کند. پرسپولیس به 67 امتیاز برای قطعی‌کردن قهرمانی‌اش نیاز دارد و کافی است از 11 بازی آینده خود، 23 امتیاز بگیرد و قهرمانی‌اش را مسجل کند. در واقع قرمزهای پایتخت اگر در 5 بازی باقیمانده تا دیدار با استقلال 15 امتیاز به دست بیاورند و تیم‌هایی مثل فولاد، پارس‌جنوبی و ذوب‌آهن هم امتیاز از دست بدهند، دربی 86 می‌تواند بازی قهرمانی پرسپولیس باشد. در واقع پرسپولیس با 18 امتیاز هم می‌تواند قهرمانی در لیگ را جشن بگیرد، چون رقبایش پتانسیل آن را دارند که امتیازات زیادی را از دست بدهند که این امر، کار پرسپولیس را راحت‌تر می‌کند و شاید سرخپوشان با امتیازی نزدیک به 60 نیز قهرمانی‌شان را قطعی کنند.


تعداد بازدید :  210