شماره ۱۳۲۱ | ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۵ دي
صفحه را ببند
پورعلی‌فرد: فریب کلاهبرداران را نخورید!
اعزام‌های غیرقانونی، مشکل اصلی پرورش اندام

شهروند| اعزام‌های غیرقانونی در رشته بدنسازی یکی از معضلات اصلی فدراسیون بدنسازی و پرورش‌ اندام است. برخی از بانوانی که در این رشته فعالیت می‌کنند با حضور غیرقانونی خود در مسابقات خارج از کشور دردسرساز می‌شوند و با وجود این‌که فدراسیون بارها در این‌باره هشدار داده، اما این اقدامات همچنان ادامه دارد.
اعزام غیرقانونی بانوان و کلاهبرداری از آنها
حدود 6ماه پیش بود که خبری درباره تشکیل تیم‌ملی پاورلیفتینگ بانوان مطرح شد. همان موقع رئیس فدراسیون اعلام کرد تیمی به‌عنوان «تیم ملی زنان پاورلیفتینگ» وجود ندارد و آنچه در فضای مجازی تحت این نام مطرح است، جعلی و ساختگی است. این تیم حتی اعزام‌هایی هم به خارج از کشور داشته که بدون اطلاع فدراسیون بوده، به همین دلیل حراست فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام تشکیل این تیم را غیرقانونی اعلام کرد و حتی ماجرا به حراست وزارت ورزش و جوانان هم اطلاع داده شد. تشکیل چنین تیم‌هایی و اعزام ورزشکاران زن بدنساز به خارج از کشور علاوه بر این‌که با رعایت نشدن شئونات اسلامی همراه بود، باعث می‌شد کسانی که اقدام به اعزام این ورزشکاران می‌کنند، دست به کلاهبرداری‌های بزرگی بزنند. به همین دلیل فدراسیون رسما وارد ماجرا شد تا جلوی اعزام‌های بانوان به مسابقات بین‌المللی که خارج از چارچوب فدراسیون انجام می‌شد را بگیرد. با این‌حال، هنوز اخباری درباره این اعزام‌ها به گوش می‌رسد که دردسر بزرگی برای فدراسیون شده است.
واکنش رئیس فدراسیون
ناصر پورعلی‌فرد، رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش ‌اندام، می‌گوید اعزام‌ها بدون مجوز شورای برون‌مرزی غیرقانونی است: «تمام اعزام‌های ورزشکاران رشته‌های بدنسازی و پرورش ‌اندام چه در بخش آقایان و چه در بخش بانوان باید از راه قانونی و شورای برون‌مرزی باشد و هر اعزامی بدون مجوز شورای برون‌مرزی از نظر فدراسیون غیرقانونی است و اعتباری ندارد. در واقع اعزام‌های بدون مجوز شورای برون‌مرزی یک حرکت توریستی محسوب می‌شود و مدال‌های کسب شده نیز از نظر فدراسیون غیرقانونی است و اعتباری ندارد و کسانی که گول افراد کلاهبردار را می‌خورند نباید فکر کنند با کسب مدال در چنین مسابقاتی برای ایران افتخارآفرین شده‌اند.» این برای نخستین‌بار نیست که فدراسیون اعزام‌های غیرقانونی را بی‌اعتبار دانسته، اما کماکان این اتفاقات تکرار می‌شود. حضور در مسابقات برون‌مرزی بدون رعایت شئونات اسلامی و نداشتن پوشش مناسب برای فدراسیون دردسرساز است و باید دید درنهایت جلوی این اعزام‌ها گرفته می‌شود یا نه.


تعداد بازدید :  423