شماره ۱۳۲۱ | ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۵ دي
صفحه را ببند
ورزش جهان

اعتراف بن همام به دریافت رشوه از ژرمن‌ها| ‌محمد بن همام، رئیس سابق کنفدراسیون فوتبال آسیا که به خاطر رشوه و پولشویی از سمت خود خلع شد،‌ اخیرا اعتراف کرده بعد از اعطای جام‌جهانی 2006 به آلمان 6.7‌میلیون یورو پول به حساب او واریز شده است. بن همام در این باره به شبکه ZDF آلمان گفته است: «وقتی میزبانی جام‌جهانی 2006 به آلمان داده شد 6.7‌میلیون یورو به حساب من واریز شد. می‌خواستم بدانم که چرا باید چنین مبلغی به حساب من واریز شود. این‌ در حالی است که آلمان بدون هیچ‌گونه تقلبی میزبانی را به دست آورده بود.»
توزیع لوازم گرمایشی بین تماشاگران افتتاحیه المپیک زمستانی| مسئولان برگزاری المپیک زمستانی 2018 پیش‌بینی کرده‌اند که دمای هوا در زمان برگزاری مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی 2018، منفی 14 درجه باشد. بنابراین برای جلوگیری از سرمازدگی تماشاگران به آنها پتو، پد گرم‌کننده و بارانی داده می‌شود. پیش‌بینی می‌شود مراسم افتتاحیه با حضور 25هزار تماشاگر برگزار شود. همچنین طبق برنامه‌ریزی‌ها تصمیم گرفته شده برای جلوگيری از وزش باد در ورزشگاه دیوارهایی دور تا دور استادیوم کار گذاشته شود.
باشگاه اسپارتاک مسکو متهم به نژادپرستی شد| حساب توییتر باشگاه ‌اسپارتاک مسکو ویدیویی منتشر کرد که در آن سه بازیکن سیاه‌پوست برزیلی در حال تمرین هستند. در پایین این ویدیو نوشته شده است: نگاه کنید چگونه شکلات‌ها در آفتاب آب می‌شوند. در کنار این جمله ایموجی‌های خنده و شکلات گذاشته شده‌اند. این اتفاق با واکنش سازمان‌های ضدنژادپرستی در اروپا همراه شد و آنها خواهان برخورد یوفا و فدراسیون فوتبال روسیه با این توهین آشکار شده‌اند. گروه‌های نژادپرستی معتقدند با توجه به این‌که روسیه میزبان جام‌جهانی است نباید چنین اتفاقاتی در فوتبال این کشور رخ بدهد.
مراکش، تنها رقیب آمریکا برای میزبانی جام‌جهانی 2026| حافظ العالمی، وزیر صنعت مراکش رسما از جانب پادشاه محمد ششم درخواست میزبانی جام‌جهانی 2026 را به فیفا داده است. مراکش تنها رقیب جدی پیشنهاد مشترک آمریکا، مکزیک و کانادا برای میزبانی این مسابقات است. مراکش در ابتدا می‌خواست اسپانیا را هم در درخواست خود دخیل کند اما فیفا مخالف برگزاری مسابقات در دو قاره مختلف است که همین مسأله باعث منتفی‌شدن این قضیه شد.


تعداد بازدید :  415