شماره ۱۳۲۱ | ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۵ دي
صفحه را ببند
در دیدار رئیس مجتمع دارویی - درمانی هلال‌ ایران با سرپرست هلال‌احمر افغانستان بیان شد
آماده پذیرش بیماران افغانستانی هستیم
در دیدار از سازمان جوانان هلال احمر مطرح شد: فعالیت‌های جمعیت برای کشور ما الهام بخش است

رئیس مجتمع دارویی- درمانی هلال ایران در دیدار با سرپرست هلال‌احمر افغانستان از همکاری دو‌جانبه در بخش توریست‌درمانی و پذیرش بیماران در ایران استقبال کرد و گفت: به دلیل مشترکات فرهنگی و زبانی آماده پذیرش بیماران افغانستانی هستیم.
به‌گزارش روابط‌عمومی مجتمع دارویی-درمانی هلال ایران، دکتر سید محمد اکرمی درباره فعالیت‌های بخش توریست‌درمانی گفت: ما در این بخش پذیرای بیماران خارج از کشور هستیم که با توافقنامه‌هایی که با کشورهای مختلف منعقد شده، درمان بیماران این کشورها با همکاری این بخش انجام می‌شود. خدمات این بخش از فرودگاه تا فرودگاه و به این صورت است که بیمار از فرودگاه تحویل گرفته می‌شود و بعد از پیگیری تمام مراحل درمانی تا پایان مراحل درمان انجام می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: ارایه خدمات درمانی تخصصی و فوق ‌تخصصی در مجتمع دارویی - درمانی هلال ایران با کیفیت خوب و هزینه پایین باعث شده بیماران از کشورهای همسایه به ایران مراجعه کنند. بخش‌های تخصصی و فوق تخصصی چشم‌پزشکی، درمان ناباروری، دندانپزشکی و پوست و مو و زیبایی از مهمترین بخش‌های این مرکز درمانی است و برای رفاه حال بیماران هتلی هم در این فضا احداث شده تا بیماران دغدغه اسکان نداشته باشند.
رئیس مجتمع دارویی - درمانی هلال ایران اظهار امیدواری کرد که با انعقاد یک تفاهمنامه با جمعیت هلال‌احمر، بیماران کشور افغانستان بتوانند از خدمات درمانی این مرکز استفاده کنند و افزود: ما شما را برادران خود می‌دانیم و آماده ارایه خدمات درمانی به بیماران افغانستانی هستیم. همچنین در این مرکز درمانی برای ارایه آموزش‌های لازم به اساتید و دانشجویان و برگزاری دوره‌های تخصصی آمادگی کامل داریم.
دکتر میرویس اکرم، سرپرست جمعیت هلال‌احمر افغانستان هم در این جلسه با تشکر از میهمان‌نوازی ایران گفت: افزایش سطح همکاری‌ها در بخش‌های مختلف به‌ویژه درمان بیماران از خواسته‌های ماست که امیدواریم با این دیدار محقق شود.
دکتر اکرم: تجربه ۹۰ ساله هلال‌احمر ایران را در سفر به تهران مشاهده کردم
در ادامه بازدیدهای رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور افغانستان و هیأت همراه از جمعیت هلال‌احمر ایران، این مقام و هیأت همراه از سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران بازدید کردند. به‌گزارش روابط‌عمومی سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر در این بازدید طرفین، برنامه‌ها و دستاوردهای خود را برای یکدیگر تشریح و بر لزوم انتقال تجربیات تأکید کردند. رئیس جمعیت هلال‌احمر افغانستان نیز در بازدید خود از سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران، فعالیت‎های این جمعیت را برای کشور متبوع خود الهام‎بخش دانست.
دکتر میرویس اکرم افزود: تجربه ۹۰ ساله هلال‌احمر ایران را در سفر به تهران مشاهده کردم و تمایل دارم که همکاری‎های متقابل گسترش یابد. شرایط داخلی کشورمان باعث شده تا ما تجربیات بسیار خوبی در برخی از حوزه‎ها کسب کنیم و در صورت لزوم، آمادگی انتقال آنها را داریم.
وی به حضور ۳۰‌هزار داوطلب در جمعیت هلال‌احمر افغانستان اشاره و اظهار کرد: آگاهی‎بخشی نقش بسیار مهمی در کاهش مشکلات و رفع آنها دارد و ما فواید آن را در کشور خود مشاهده کردیم.
رئیس جمعیت هلال‌احمر افغانستان توزیع مواد غذایی، تبادل اجساد، کمپین واکسیناسیون، اهدای خون، ارایه آموزش‎های کمک‎های اولیه و برنامه‎های پیشگیری از اعتیاد را بخش‎هایی از برنامه‎های جمعیت هلال‌احمر افغانستان برشمرد. وی بازدیدهای خود از جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران را مفید ارزیابی و بر لزوم اجرایی‎شدن تفاهمنامه‎های طرفین تأکید کرد و گفت: در افغانستان زبان‎ها، اقوام و مذاهب مختلف حضور دارند و جمعیت هلال‌احمر در توسعه فعالیت‎های خود در این کشور، اصل بی‎طرفی را در برنامه‎ها رعایت می‎کند. در ادامه این بازدید، معاون دانشجویی و جوانان سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر ایران گفت: جامعه هدف این سازمان از پنج تا ۲۹ سالگی است که در این معاونت، افراد ۱۸ تا ۲۹‌سال در قالب کانون‌های دانشجویی، جوانان، روستایی و طلاب سازماندهی می‌شوند.
علی گنج‎کریمی افزود: سازمان جوانان علاوه بر مساعدت در امر آموزش امدادونجات، کمک‌های اولیه و فعالیت‎های بشردوستانه، در موضوعاتی همچون پیشگیری از آسیب‎های اجتماعی، اشتغال جوانان، مسائل زیست‌محیطی و کمک به نیازمندان در قالب کاروان‎های نیکوکاری نیز فعالیت می‎کند.
وی خاطرنشان کرد: معاونت دانشجویی و جوانان جمعیت هلال‌احمر در قالب ۱۲۰۰ کانون دانشجویی، ۸۰۰ کانون آزاد جوانان و ۳۰۰ کانون طلاب، برنامه‎های خود را با مشارکت اعضا در سطح کشور اجرا می‎کند.
این مقام مسئول در جمعیت هلال‌احمر ایران، از سازماندهی تیم‎های حمایت روانی از حادثه‎دیدگان (سحر) در سازمان جوانان خبر داد و اظهار کرد: این تیم‎ها که اعضای آن اغلب اعضای فعال کانون‌های مختلف به‌ویژه دانشجویان مددکاری اجتماعی هستند، با برنامه‎هایی همچون بازی و سرگرمی، نقاشی، قصه‎گویی و مشاوره‎های روانی کودکان، زنان و سالخوردگان را مورد حمایت قرار می‎دهند.
گنج‎کریمی تأکید کرد: سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران تجربیات بسیار خوبی دارد که در صورت تقاضا می‎تواند آنها را به کشورهای همسایه منتقل کند. مشاور آموزش و پژوهش سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران نیز در این بازدید گفت: این سازمان در راستای اهداف ذاتی خود، با نهاد‎های مختلف همچون بهزیستی و آموزش و پرورش تفاهمنامه همکاری امضا کرده است.
کبری محمدی افزود: طبق این تفاهمنامه‎ها ۳‌هزار و ۵۰۰ مهد کودک و پیش‎دبستانی در رده‎های سنی پنج تا هفت سال، آموزش‎های لازم را در حوزه‎های مختلف امدادی و بشردوستی فرامی‎گیرند. وی تمرین مهربانی و جشنواره آشتی‌آشتی را بخشی از برنامه‎های سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر ایران برشمرد و خاطرنشان کرد: در حوزه دانش‎آموزی نیز ۸‌هزار کانون در مدارس سراسر کشور فعال هستند و در طرح ملی دادرس (دانش‎آموز آماده در شرایط سخت) همکاری می‎کنند. مشاور رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران در ادامه، آموزش صحیح را لازمه تربیت آگاهانه دانست و اظهار کرد: طرح ملی پیمان با هدف پیشگیری از اعتیاد، مسابقات گفت‎وگوی بشردوستی و المپیاد آماده آزمون مهارت‎های امدادی دانش‎‎آموزی، دیگر برنامه‎های این سازمان برای تربیت نسلی بانشاط و امیدوار است.

 


تعداد بازدید :  321