شماره ۱۳۲۱ | ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۵ دي
صفحه را ببند
دریچه

تخفیف خدمات درمانی به مناسبت دهه فجر
معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال‌احمر از تخفیف خدمات درمانی به مناسبت دهه فجر خبر داد و گفت: ارایه خدمات غربالگری در مدارس و مناطق کم‌برخوردار از دیگر برنامه‌های این معاونت در ایام دهه فجر است.
حسن صفاریه در گفت‌وگو با فارس، در ارتباط با اقدامات و برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در مراکز سلامت خارج از کشور جمعیت هلال‌احمر جهت بزرگداشت ایام‌الله دهه فجر اظهارکرد: با توجه به نزدیک‌شدن ایام پیروزی انقلاب اسلامی ایران و بر اساس برنامه سال‌های گذشته، مراکز سلامت خارج از کشور جمعیت هلال‌احمر نیز اقدامات و تمهیداتی خواهند داشت که به‌زودی اعلام می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: برپایی چادرهای اطلاع‌رسانی در مورد خدمات مراکز سلامت، برپایی چادرهای سلامت و استقرار پزشکان جهت ارایه آموزش‌های بهداشتی، ویزیت رایگان، ارایه تخفیف ویژه برای خدمات درمانی، ارایه خدمات غربالگری در مدارس و مناطق کم‌برخوردار ازجمله اقداماتی است که هر ساله به مناسبت نکوداشت این ایام توسط مراکز سلامت جمعیت در کشورهای دیگر انجام می‌شود.

تقدیر برانکو ایوانکوویچ از هلال‌احمر
به‌ گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، برانکو ایوانکوویچ، سرمربی پرسپولیس تهران با اشاره به تلاش امدادگران جمعیت هلال‌احمر در خدمت‌رسانی به زلزله‌زدگان کرمانشاه گفت: این سازمان هم مانند صلیب‌سرخ است و نشان داد در کمک به آسیب‌دیدگان از زلزله همبستگی و آمادگی بسیار خوبی دارد. هلال‌احمر این حس را به همه مردم داد که چقدر نیاز دارند تا به یکدیگر در عرصه‌های مختلف کمک کنند.
وی با بیان این‌که خودش در کرواسی عضو صلیب‌سرخ است، توصیه کرد در ایران هم مردم در شرایط بحرانی همکاری بیشتری با هلال‌احمر داشته باشند و کمک‌هایشان را از طریق این جمعیت به دست آسیب‌دیدگان برسانند.
سرمربی تیم پرسپولیس یادآور شد: ماهانه پولی به صلیب‌سرخ در کرواسی کمک می‌کنم و به بسیاری از خیریه‌ها در ایران نیز به صورت مستقیم یا غیرمستقیم کمک کرده‌ام. طبیعتا دوست دارم در هر جایی که می‌شود کار خیر انجام داد، حضور داشته باشم. این اقدامات انساندوستانه برایم افتخار است.

آغاز دومین مرحله توزیع بسته یک ماهه اقلام غذایی میان زلزله‌زدگان غرب کشور
رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر از آغاز دومین مرحله توزیع بسته یک‌ماهه اقلام غذایی میان زلزله‌زدگان غرب کشور خبر داد و اظهار داشت: 40‌هزار بسته اقلام غذایی یک‌ماهه با میانگین قیمت هر بسته 2‌میلیون و 500‌هزار ریال تهیه شده و در میان زلزله‌زدگان در حال توزیع است.
مرتضی سلیمی درباره دومین مرحله توزیع اقلام غذایی میان زلزله‌زدگان کرمانشاهی اظهار داشت: با توجه به وظایف انساندوستانه جمعیت هلال‌احمر در کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه، دومین مرحله تهیه و توزیع سراسری بسته‌های غذایی در شهرستان‌های سرپل ذهاب، ازگله و ثلاث باباجانی آغاز شد.
وی با بیان این‌که 40‌هزار بسته اقلام غذایی یک‌ماهه با میانگین قیمت هر بسته 2‌میلیون و 500‌هزار ریال تهیه شده است، عنوان کرد: این اقلام به وسیله 40 دستگاه خودرو کامیونت و وانت کمکدار به مناطق زلزله‌زده حمل شده و در حال توزیع است.
رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر درباره بسته اقلام غذایی یک‌ماهه خاطرنشان کرد: هر بسته شامل برنج، نمک تصفیه‌شده خوراکی، کنسرو خورشت قورمه سبزی، خورشت قیمه، کنسرو لوبیا چیتی، کنسرو تن‌ماهی، عدس سبز، لوبیا چیتی، قند، روغن مایع خوراکی، شکر و چای با وزن تقریبی 30‌هزار و 590تن است.
به‌ گفته سلیمی، توزیع بسته‌های غذایی از 23 دی ماه آغاز شده و تا این لحظه 9‌هزار بسته در میان زلزله‌زدگان کرمانشاهی توزیع شده است.


تعداد بازدید :  438