شماره ۱۳۲۱ | ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۵ دي
صفحه را ببند
خبرنامه

پایگاه امدادونجات جاده‌ای زنجان به قزوین احداث می‌شود
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان از کلنگ‌زنی احداث کشوری پایگاه امدادونجات جاده‌ای این جمعیت با حضور مسئولان استانی و واقع در عوارضی زنجان به قزوین خبر داد.  شهرام میرزایی در این‌باره به ایرنا گفت: تا هم‌اکنون امدادگران جمعیت هلال‌احمر این استان به مدت 12 ‌سال در کانکس مستقر در عوارضی زنجان به تبریز فعالیت می‌کردند و برای ساماندهی این موضوع و رایزنی انجام‌گرفته زمین مورد نیاز آن واقع در عوارضی زنجان به قزوین توسط اداره راه و شهرسازی تأمین شد. وی اظهار کرد: زمین فعلی سه‌هزار متر مربع مساحت دارد که در سه طبقه احداث خواهد شد و بخش‌های مختلفی از قبیل سوله پشتیبانی و پت بالگرد پیش‌بینی شده که اسناد و مدارک لازم اجرای این طرح نیز به جمعیت هلال کشور ارسال شده تا بودجه مورد نیاز آن در بودجه‌ سال آینده لحاظ شود. میرزایی افزود: بر این اساس پایگاه امدادونجات جاده‌ای عوارضی زنجان به تبریز ثبت شده و این پایگاه برای خدمات‌رسانی بهتر به محل جدید و عوارضی زنجان به سمت قزوین منتقل می‌شود و به نوبه خود تغییر چندانی در افزایش و یا کاهش پایگاه‌ها ندارد. وی بیان کرد: در سفر روز گذشته دبیرکل جمعیت هلال‌احمر و روسای سازمان‌های امدادونجات نسبت به ضرورت احداث پایگاه‌های امدادونجات در محورهای دندی و حلب از توابع شهرستان ایجرود تأکید شد که این کار با هدف کاهش بار ترافیکی انجام می‌گیرد. مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان ادامه داد: بر این اساس طی 2‌ سال گذشته ساخت پایگاه‌های امدادونجات جاده‌ای در کشور ممنوع اعلام شده و فقط در صورت داشتن طرح توجیهی و تأمین اعتبارات لازم انجام می‌گیرد که در صورت موافقت این  2 پایگاه نیز ساخت آنها استانی و تأمین تجهیزات آن از طریق این جمعیت خواهد بود. وی خاطرنشان کرد: به‌ طور میانگین برای ساخت هر پایگاه امدادونجات جاده‌ای 500‌میلیون تومان مورد نیاز است و علاوه بر آن مسئولان هلال‌احمر کشوری نسبت به تأمین تجهيزات مورد نیاز قول مساعد دادند که چشم‌انداز بهتری را به وجود می‌آورد. مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان اضافه کرد: پایگاه امدادونجات جاده‌ای زنجان به سمت تبریز با مشارکت‌های مردمی خیرین و حمایت‌های مسئولان استانی احداث خواهد شد.
هم‌اکنون 15پایگاه امدادونجات ثابت و موقت جمعیت هلال‌احمر در محورهای مواصلاتی استان مستقر هستند.

گردهمایی آموزشی-‌توجیهی عوامل عملیاتی كادر هلال‌احمر استان تهران برگزار شد
گردهمایی آموزشی-‌توجیهی عوامل عملیاتی کادر جمعیت هلال‌احمر استان تهران در محل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد.
به‌ گزارش روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر استان تهران، گردهمایی یک روزه آموزشی-توجیهی عوامل عملیاتی کادر جمعیت هلال‌احمر استان تهران با حضور مسئولان امدادونجات، مسئولان پایگاه‌های امدادونجات و مسئولان انبارهای امدادی شعب هلال‌احمر استان تهران در محل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد.
ابراهیم تاجیک نوری، معاون امدادونجات هلال‌احمر استان تهران هدف از این گردهمایی را که به میزبانی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد، آشنایی عوامل عملیاتی کادر شعب این جمعیت با ساختار و وظایف سازمان مدیریت بحران شهر تهران و مرکز کنترل و هماهنگی مدیریت بحران این سازمان و همچنین نحوه تعامل جمعیت هلال‌احمر با این سازمان عنوان کرد که این امر در راستای به‌روز‌آوری اطلاعات علمی و عملی این عزیزان صورت گرفت.
احمد صادقی، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز در بخشی از این نشست، با حضور در جمع شرکت‌کنندگان، جمعیت هلال‌احمر استان تهران را یکی از کلیدی‌ترین دستگاه‌های همیار با این سازمان عنوان و ابراز امیدواری کرد که حفظ آمادگی عوامل عملیاتی جمعیت هلال‌احمر باعث تسهیل هر چه بیشتر فعالیت‌های سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در زمان بروز مخاطرات خواهد بود.
حسین کتابدار، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان تهران نیز با حضور در بخش پایانی این گردهمایی، ضمن تشکر از ریاست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران به سبب میزبانی این نشست، با اشاره به زلزله‌های اخیر و تجارب جدیدی که از برخورد هموطنان با این‌گونه مخاطرات کسب شد، آموزش همگانی و فرهنگسازی بروز رفتارهای منطقی و از پیش آموزش داده شده به هموطنان را بهترین شیوه و ماموریت جمعیت هلال‌احمر دانست که با آن بتوانیم برای کاهش میزان بروز هرگونه بحرانی در تهران و هر نقطه‌ای از کشور، خودامدادی و دگر‌امدادی را در بین هموطنان، به‌عنوان یکی از اصول اساسی زندگی‌شان فرهنگسازی کنیم.
در پایان این گردهمایی نیز از چند تن از بازنشستگان حوزه امدادونجات هلال‌احمر استان تهران، مسئولان پایگاه‌های امدادونجات برتر سطح استان و انبارداران برتر شعب این جمعیت، توسط مدیرعامل هلال‌احمر استان تهران و رئیس سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران تقدیر شد.


تعداد بازدید :  283