شماره ۱۳۲۱ | ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۵ دي
صفحه را ببند
سینمای ایران

در سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر از اکبر عبدی، بازیگر محبوب سینمای ایران تجلیل می‌شود. عبدی که نشان درجه یک فرهنگ و هنر دارد، در دوره هشتم جشنواره برای فیلم مادر و در دوره سی‌ام جشنواره برای فیلم خوابم می‌آد سیمرغ بلورین بازیگری را به دست آورده و سه‌بار برای فیلم‌های هنرپیشه، جنگجوی پیروز و رسوایی نیز نامزد دریافت سیمرغ بوده است. علاوه بر اکبر عبدی، امسال بزرگداشت منوچهر اسماعیلی، صداپیشه و محمدعلی نجفی، کارگردان نیز برگزار خواهد شد.
پس از گذشت بیش از دو سال، انیمیشن آلفابت به کارگردانی کیانوش عابدی آماده و نسخه نهایی آن تحویل داده شد. پروسه ساخت این انیمیشن 6 دقیقه‌ای از ‌سال 94 آغاز شد و به دلیل تکنیک سه‌بُعدی که برای ساخت آن در نظر گرفته شده بود و ویژوآل افکت‌هایی که در این انیمیشن وجود داشت، تولید آن طولانی شد. گفتنی است، جشنواره فیلم کوتاه مالاتستا این انیمیشن را برای نمایش در جشنواره که ۲۱ تا ۲۳ اسفند در سسنا ایتالیا برگزار می‌شود، انتخاب کرده است.
امیر پروین‌حسینی، تهیه‌کننده فیلم خجالت نکش که در جشنواره فجر حضور دارد، بیان کرد این فیلم آخرین مراحل فنی را پشت سر می‌گذارد. البته خجالت نکش پیش از این آماده نمایش بود و تنها موارد جزیی از امور فنی آن باقی مانده بود که درحال انجام است. گفتنی است، خجالت نکش به کارگردانی رضا مقصودی در مدت زمان ۹۰ دقیقه داستان زندگی زن و شوهری را روایت می‌کند که با داشتن عروس، داماد و نوه در سن میانسالی بچه‌دار می‌شوند.
منوچهر ‌هادی، کارگردان فیلم آینه بغل که در روزهای اخیر متهم به تبلیغ برای یک شرکت بازاریابی هرمی شده بود، در نامه‌ای عجیب به این نقد پاسخ داده است: عادت ندارم جواب نقدهای مزخرف و سخیف و پر از عقده بعضی منتقدان بی‌سواد که آرزوی نوشتن یک فیلمنامه و ساخت آن توسط خود یا دیگری بر دلشان مانده را بدهم. ولی سخیف‌نویسان عزیز، فیلمسازی با تبلیغ کالا و جذب سرمایه خصوصی بدون یک ریال حمایت دولتی و اکران آن فیلم در بدترین فصل‌ سال بدون تبلیغ از طرف تهیه‌کنندگان و پخش‌کننده بدون اکران‌های گسترده مردمی و این فروش بی‌سابقه که در 40 روز از مرز 12 ‌میلیارد فروش می‌گذرد، شرافت دارد به قلم کثیف تو که چشم دیدن فیلمی به این سالمی و بی‌ادعایی را نداری.


تعداد بازدید :  327