شماره ۱۳۲۱ | ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۵ دي
صفحه را ببند
روی خط خبر

پیام تسلیت مقام معظم رهبری درپی جان باختن کارکنان کشتی نفت‌کش
پایگاه اطلاع‌رسانی مقام معظم رهبری| حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی حادثه تلخ و دلخراش جان باختن کارکنان کشتی نفت‌کش را تسلیت گفتند. متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به شرح زیر است:
بسمه‌تعالی
حادثه‌ی تلخ و دلخراش جان باختن کارکنان کشتی نفت‌کش بر اثر آتش‌سوزی و غرق را، که حقاً مصیبت‌بار و تأثرانگیز است به خانواده‌های عزادار و بازماندگان آن عزیزان صمیمانه تسلیت عرض میکنم و تسلی و آرامش دلهای غمگین آنان را از خداوند متعال مسألت مینمایم. آن عزیزان در راه انجام وظیفه و خدمت به کشورِ خود جان باخته‌اند و این افتخار بزرگی است که شاید بتواند سنگینی بار این غم را کاهش دهد و دلهای مصیبت‌دیدگان را آرامش بخشد. از خداوند متعال رحمت و مغفرت بر آنان و صبر و اجر برای بازماندگان مسألت میکنم.
سید علی خامنه‌ای
۲۴ دیماه

پیام تسلیت رئیس‌جمهوری به مناسبت درگذشت خدمه نفتکش سانچی
ایلنا| رئیس‌جمهوری در پیامی درگذشت شهادت‌گونه تمامی خدمه و پرسنل کشتی نفتکش کشورمان در سواحل شرقی چین را به خانواده‌های داغدیده آنان تسلیت گفت و تأکید کرد: هم‌اکنون لازم است اولویت اصلی بر شناسایی و تعیین هویت جان‌باختگان و کاهش آلام خانواده‌‌های این عزیزان متمرکز باشد. بخشی از پیام به این شرح است. «اینجانب با ابراز همدردی، این ضایعه را به ملت بزرگ ایران به‌ویژه خانواده‌های داغدیده از صمیم قلب تسلیت می‌گویم و برای آن جان‌باختگان مظلوم که تلاشگران عرصه اقتدار ملی و پیشگامان اقتصاد کشور هستند، علّو درجات و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسألت دارم. هم ‌اکنون لازم است اولویت اصلی بر شناسایی و تعیین هویت جان‌باختگان و کاهش آلام خانواده‌‌های این عزیران متمرکز باشد. در عین ‌حال از همه دستگاه‌های ذیربط ازجمله وزارتخانه‌های راه‌و‌شهرسازی، نفت و امور خارجه می‌خواهم با انجام اقدامات کارشناسی، علت وقوع این سانحه تأسف‌بار را به دقت بررسی كرده و پیگیری قانونی لازم را برای پیشگیری از حوادث مشابه و نیز احقاق حقوق ملت ایران و خانواده‌های آسیب‌‌دیده به‌ عمل آورند.»

دادستان تهران خبر داد: محکومیت دو محکوم دارای تابعیت مضاعف به فروش اموال غیرمنقول
میزان| عباس جعفری‌دولت‌آبادی در جلسه شورای معاونان دادسرای تهران به دو رأی در جرایم علیه امنیت اشاره کرد و گفت: دادگاه دو متهم دارای تابعیت مضاعف را با ضمانت اجرای مندرج در ماده ۹۸۹ قانون مدنی مواجه کرد. وی با تأیید مبنای قانونی این حکم اظهار کرد: مطابق این ماده از قانون مدنی، هر تبعه ایران که بدون رعایت مقررات قانونی تابعیت خارجی تحصیل کرده باشد، تبعیت خارجی او کان‌ لم یکن بوده و تبعه ایران شناخته می‌شود، ولی در عین ‌حال کلیه اموال غیرمنقول او با نظارت مدعی‌العموم به فروش رسیده و پس از وضع مخارج فروش، قیمت آن به او داده خواهد شد. اجرایی‌کردن این ماده قانونی، پیغامی برای افراد دو تابعیتی برای انتخاب یکی از تابعیت‌های خود است و دادستانی تهران در اجرای این حکم در صورت قطعیت در دادگاه تجدیدنظر اعلام آمادگی می‌کند. عباس جعفری‌دولت‌آبادی در مورد تحلیل آشوب‌های اخیر در کشور اظهار داشت: نارضایتی‌ها، مشکلات اقتصادی و معیشتی و آسیب‌های اجتماعی به‌ عنوان بستر و زمینه‌ساز آشوب‌ها بر تجمعات اعتراضی تأثیرگذار بوده است، اما با وجود این ، توجیهی برای آشوب‌های اخیر نیست و لذا در تبیین علل شکل‌گیری این حوادث، باید به انتشار فراخوان‌ها در فضای مجازی و موج‌سواری آمریکا، گروهک‌ها و عوامل ضد انقلاب بر حوادث توجه كرد. وی با رد این نظر که جرقه آشوب‌ها در مشهد زده شد، اظهار کرد: پیش از حادثه مشهد نیز برخی عوامل ضد انقلاب از طریق فضای مجازی تحرکاتی در تهران انجام داده بودند که با هوشیاری پلیس و برخی نهادهای امنیتی خنثی شد.

نایب‌رئیس مجلس در جمع خبرنگاران مطرح کرد: ضرورت شفاف‌سازی  وضع بازداشتی‌ها
ایرنا| علی مطهری، نایب‌رئیس مجلس درباره تشکیل کمیته حقیقت‌یاب در مجلس گفت: به ما گفتند یک نفر در تهران و دو نفر در شهرستان‌ها خودکشی کردند و قرار شد درخصوص علت خودکشی‌ها گزارشی به مجلس ارایه شود که هنوز گزارشی به ما نرسیده است. وی با تأکید بر این‌که بسیاری از دانشجویان به‌ویژه دانشجویان دانشگاه تهران آزاد شده‌اند، خواستار شفاف‌سازی وضع بازداشتی‌ها و خودکشی‌ها شد و گفت: قوه قضائیه این مسائل را توضیح دهد. نمایندگان مجلس در این‌باره به مقامات مسئول در وزارت دادگستری و وزیر به صورت فردی پیغام داده‌اند.


تعداد بازدید :  334