شماره ۱۳۲۱ | ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۵ دي
صفحه را ببند
تجمع ژیمناست‌ها جلوی در وزارتخانه
اسبقیان: برخی دنبال تسویه‌حساب با فدراسیون بودند

شهروند|  اهالی ژیمناستیک روز گذشته در اعتراض به عملکرد فدراسیون و رئیس جدید مقابل وزارت ورزش و جوانان تجمع کردند و از وزیر ورزش خواستند تا فکری اساسی برای این رشته بکند.
تحصن ژیمناست‌ها مقابل وزارت ورزش
بعد از این که رئیس جدید که کار خود را در فدراسیون ژیمناستیک آغاز کرد، در اقدامی عجیب تمامی اعضای فدراسیون ژیمناستیک از دبیر تا خدماتی را کنار گذاشت. روز گذشته تعدادی از پیشکسوتان و مربیان این رشته مقابل وزارت ورزش و جوانان در اعتراض به ریاست
اینچه درگاهی مقابل وزارت ورزش تحصن کردند. در این تحصن نفراتی همچون محمد آذرپی سرمربی سابق تیم‌ملی ژیمناستیک هنری، اسماعیل خرسندل مربی سابق بدنسازی تیم‌ملی، جمیله سروری تنها بانوی المپیکی ژیمناستیک و نایب‌رئیس پیشین فدراسیون، حسین بیداریان مدیر سابق خانه ژیمناستیک، شقایق پاک‌روان قهرمان ژیمناستیک و تعداد دیگری از مسئولان و ورزشکاران این رشته حضور داشتند.
پرداخت‌نشدن مطالبات و بیکاری
اخراج تمامی پرسنل فدراسیون و اعضای تیم‌های ملی و هیأت‌ها و پرداخت‌نشدن مطالبات آنها دلیل اصلی این تحصن بوده است. محمد آذرپی سرمربی سابق تیم‌ملی ژیمناستیک هنری درباره این تحصن می‌گوید: «اعتراضات زیادی از طرف اهالی ژیمناستیک در این مدت به فدراسیون و وزارت ورزش شده اما جوابی داده نشده است. افرادی که اخراج شدند و به حق و حقوق خود نرسیدند، کسانی که در زمینه‌های فنی و غیرفنی، داوری و مربیگری فعالیت داشتند و اکنون بدون هیچ دلیلی از سمت خود برکنار شده‌اند، از معترضان فدراسیون و مدیریت جدید آن هستند. رئیس فدراسیون فقط از کادر خودش بهره گرفت و کسانی را بر سر کار گذاشت که به او رأی داده بودند».
قول مساعد سرپرست سابق به معترضان
بعد از تجمع اهالی ژیمناستیک جلوی در وزارت ورزش و جوانان سیدمحمد شروین اسبقیان، رئیس دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها و سرپرست سابق   فدراسیون ژیمناستیک معترضان را به دفتر خود فرا خواند. اسبقیان بعد از دیدار با معترضان به آنها وعده داد، مطالباتشان را به گوش وزیر برساند. او در این‌باره گفت: «معترضان درخواست‌های متفاوتی داشتند. برخی به دنبال تسویه‌حساب با فدراسیون بودند و بعضی هم از اخراج‌های بی‌دلیل خود گله داشتند. من از آنها خواستم مطالبات خود را به‌ صورت کتبی تحویل دهند تا آن را به وزیر یا داورزنی منتقل کنم؛ ضمن این‌که من از معترضان خواستم خواسته‌های خود را این‌چنین مطرح نکنند، چون تجمعات این‌چنینی در شأن آنها نیست.» اسبقیان درحالی به معترضان ژیمناست قول اجرایی‌شدن مطالبات آنها را داد که نماینده تحصن‌کنندگان گفت؛ اگر شرایط تغییر نکند، آنها تجمع‌های بزرگتری را تشکیل خواهند داد. اتفاقات دیروز درحالی رخ داد که بعد از این تحصن کلاس‌های آذرپی، سرمربی سابق تیم‌ملی ژیمناستیک هنری از طرف رئیس فدراسیون لغو شد.

 


تعداد بازدید :  198