شماره ۱۳۲۱ | ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۵ دي
صفحه را ببند
رئال‌مادرید بدترین نتایج یک‌دهه اخیرش را ثبت کرد
سقوط از کهکشان

شهروند|  شکست خانگی رئال‌مادرید مقابل ویارئال در هفته پایانی نیم‌فصل اول لالیگا زیدان و شاگردانش را به بحرانی بزرگ فرو برده که در یک‌دهه اخیر نظیر نداشته است.
بدترین نتایج یک‌دهه اخیر
شکست در سانتیاگو برنابئو مقابل ویارئال باعث شد تا میزان امتیازات از دست‌رفته رئال در 18 بازی به 22 امتیاز برسد. آنها در یک‌دهه اخیر سابقه از دست‌رفتن این میزان امتیاز را در یک نیم‌فصل  نداشته‌اند. ضمن این‌که تقریبا به اندازه کل فصل گذشته که عنوان قهرمانی را کسب کردند، امتیاز از دست دادند. این نتایج نشان می‌دهد که بحران به کهکشانی‌ها رسیده و زیدان باید هر چه سریع‌تر فکری به حال تیمش کند.
پایان رویای قهرمانی
فاصله ایجادشده میان رئال با رقیب سنتی خود در لالیگا از ابتدای فصل درحال افزایش بود تا این‌که بعد از شکست خانگی مقابل ویارئال، این میزان اختلاف به 16 امتیاز رسید؛ البته قبل از این‌که بارسلونا بازی شب گذشته‌اش مقابل سوسیداد را برگزار کند. ناکامی‌های اخیر رئال را تا رده چهارم جدول پایین کشیده و این اتفاقات به رویای قهرمانی آنها پایان داده است. بازیکنان رئال‌مادرید بعد از شکست مقابل ویارئال در مصاحبه‌های خود اعتراف کردند که شانسی برای قهرمانی ندارند و باید برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا تا پایان فصل تلاش کنند.
افت فاحش رونالدو
شاید در یک‌دهه اخیر کمتر به یاد داریم که خبری از کریستیانو رونالدو در جدول گلزنان برتر لالیگا نباشد. درحالی‌ که لیونل مسی با 16گل در صدر جدول گلزنان اسپانیا یکه‌تازی می‌کند، رونالدو حتی تا رده‌های پایین که نام مهاجمان 6گله هم ثبت شده، نیست. محرومیت 4جلسه‌ای در ابتدای فصل و ناکامی در گلزنی در هفته‌های بعدی یک فصل کابوس‌وار را برای بهترین بازیکن‌ سال 2017 جهان رقم زده است. خاموشی رونالدو به ستاره‌های دیگر این تیم ازجمله گرت بیل، بنزما، مودریچ و کروس هم انتقال پیدا کرده تا آنها آمار ضعیفی در گلزنی در این فصل از خود برجای بگذارند.
پایان رئال رویایی با زیدان؟
«نتایج اخیر خیلی ضعیف بوده‌اند اما ما بازهم برنده خواهیم شد. باید به بهترین شکل ممکن برنده شویم. به این نحو وضع تیم تغییر خواهد کرد.» این جملات بخشی از صحبت‌های زیدان بعد از شکست ناامید‌کننده مقابل ویارئال است. تا همین چندماه قبل دایما از رکوردهای بی‌نظیر زین‌الدین زیدان روی نیمکت رئال‌مادرید یاد می‌شد که در 2‌سال توانست 2 جام ارزشمند در لیگ قهرمانان اروپا به کهکشانی‌ها هدیه کند. آنها فصل قبل در لالیگا هم گوی سبقت را از بارسلونا ربودند و هوادارانشان را به رقم‌زدن یک فصل رویایی دیگر امیدوار کردند. با این حال، فعلا هیچ چیز برای زیدان و ستارگانش خوب پیش نمی‌رود. آنها علاوه بر کار سختی که برای باقی‌ماندن در کورس بالای جدول لالیگا دارند، تقریبا یک‌ماه دیگر باید 2 مسابقه سخت را مقابل پاری‌سن‌ژرمن در لیگ قهرمانان برگزار کنند. فعلا پرز، رئیس باشگاه رئال‌مادرید صحبتی درباره احتمال برکناری زیدان نکرده اما تاریخ نشان می‌دهد که صبر او هم زود لبریز می‌شود. باید دید با شرایط موجود زیدان و رئال می‌توانند فصل را در کنار هم به پایان برسانند یا خیر.


تعداد بازدید :  507