شماره ۱۳۲۱ | ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۵ دي
صفحه را ببند
اخبار جهان

در پی اعتراضات اخیر دولت تونس از اصلاحات اجتماعی جدید خبر داد
ایسنا| وزیر امور اجتماعی تونس از افزایش حمایت‌های مالی از خانواده‌های نیازمند و کمک‌هزینه‌های بازنشستگی در راستای کاهش خشم مردم و آرام‌کردن اوضاع خبر داد. همزمان دولت تونس اعلام کرد سلسله اقدامات و برنامه‌های اجتماعی را در راستای حمایت از قانون مالیاتی جدید و مهار اعتراضات در پیش خواهد گرفت. محمد الطرابلسی، وزیر امور اجتماعی تونس در کنفرانسی مطبوعاتی اظهار داشت: «دولت تصمیم گرفته میزان کمک‌های مالی به خانواده‌های نیازمند و کمک‌هزینه‌های بازنشستگی را افزایش دهد.» محمد الطرابلسی گفت: دولت پس از نشست روز شنبه تصمیم گرفت سلسله تدابیر و برنامه‌های اجتماعی برای حمایت از قانون مالیاتی جدید اتخاذ کند. این اقدامات با هدف بهبود شرایط طبقات ضعیف جامعه با اجرای یک استراتژی ملی برای مبارزه با فقر انجام می‌شود. به‌گفته الطرابلسی ازجمله این اقدامات فراهم کردن حداقل درآمد ثابت برای همه خانواده‌های نیازمند و بدون سرپرست، حمایت مالی برای تهیه مسکن مناسب برای تمامی خانواده‌ها، افزایش بسته‌های حمایتی از خانواده‌های نیازمند، ارایه خدمات بهداشتی به تمام تونسی‌ها ازجمله بیکاران است که طبق آمار رسمی تعداد آنها به حدود ۶۲۰‌هزار تن می‌رسد. تونس کمی پیش از هفتمین سالگرد «انقلاب آزادی و کرامت» و از یک هفته قبل شاهد اعتراضات مردمی در چندین شهر در پی اجرای بودجه‌ سال ۲۰۱۸ بوده است.

اردوغان: با وجود همه اختلاف نظرها منافع مشترک با آمریکا داریم
ایسنا| رئیس‌جمهوری ترکیه گفت: با وجود اختلاف نظرها و چالش‌ها بر این باوریم که منافع مشترکی با آمریکا داریم. رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در اظهاراتی با اشاره به عملیات سپر فرات گفت: «همان‌گونه که در داخل کشور با گروه‌های جدایی‌طلب تروریستی مبارزه می‌کنیم، در فراسوی مرزهایمان نیز این مبارزه را ادامه می‌دهیم. در روزهای آتی عملیات سپر فرات که گام اولش را در مرزهای شمالی برداشته‌ایم در عفرین ادامه می‌یابد.» وی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به اقدامات کشورهای غربی علیه ترکیه گفت: «آنچه از متحدان‌مان انتظار داریم این است که براساس روحیه اتحاد رفتار کنند. با این‌حال، با وجود همه چالش‌ها و اختلاف ‌نظرها، معتقدیم که منافع مشترکی با آمریکا داریم و امیدواریم که با یکدیگر حرکت کنیم. ما از آمریکا می‌خواهیم که از تلاش‌های مشروع ترکیه حمایت کند. امیدوارم در عملیات عفرین آنها در صفی در کنار گروه‌های تروریستی به اشتباه نایستند.»

انفجار خودرو در صیدا در جنوب لبنان
ایسنا| منابع محلی از انفجار یک خودرو در شهر «صیدا»ی لبنان خبر دادند. خودرو محمد حمدان ابوحمزه زمانی که او درحال بازکردن در خودرو بود، منفجر شد. رسانه‌های لبنانی اعلام کردند یک خودرو پارک شده دیروز (یکشنبه) در منطقه الوسطانی در ورودی شهر صیدا در جنوب لبنان منفجر شد. در پی آن دود سیاهی در اتوبان شرقی منطقه بستان به هوا برخاست. در همین‌حال، شبکه ماهواره‌ای المیادین از زخمی شدن ابوحمزه حمدان از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس در این انفجار خبر داد.
این منبع افزود که لحظه انفجار این خودرو یک پهپاد شناسایی رژیم صهیونیستی درحال پرواز در آسمان این منطقه بوده است.
از سوی دیگر، خبرگزاری آناتولی ترکیه اعلام کرد که فرد زخمی شده در انفجار صیدا در جنوب لبنان، برادر اسامه حمدان از رهبران حماس است اما النشره گزارش داد، فرد هدف گرفته شده یکی از اعضای کادر حماس بوده و برادر اسامه حمدان نبوده است.

ترامپ در‌ سال اول ریاست‌جمهوری بیشتر درباره خودش توییت کرده تا آمریکا!
ایسنا| رئیس‌جمهوری آمریکا در نخستین‌ سال حضورش در کاخ سفید بیشتر درباره خودش توییت کرده است تا آمریکا. تجزیه‌و‌تحلیل پرس اسوسیشن از توییت‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا از زمان روی کار آمدن نشان می‌دهد او در بیش از ۲۰‌درصد از توییت‌ها از ضمیر اول شخص یا نام خودش استفاده کرده است که این بیش از میزان توییت‌ها درباره کشوری است که هدایتش به او واگذار شده است. او همچنین بیش از سایر رهبران مهم جهان که حساب توییترشان مورد بررسی قرار گرفت، درباره خودش توییت کرده است. علاوه بر این، او از ۱۳۷۹ علامت تعجب در‌ سال اول ریاست‌جمهوری خود استفاده کرد و این یعنی در هر سه توییت، دو بار از علامت تعجب استفاده شد.


تعداد بازدید :  322