شماره ۱۳۲۲ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۶ دي
صفحه را ببند
ممنوعیت دوباره اجرای بانوان موزیسین!

شهروند| این ‌روزها که مجموعه وزارت ارشاد و شخص وزیر می‌کوشند با حضور در کنسرت‌های جشنواره موسیقی از اجراهای قانونی حمایت کنند؛ در کنسرتی در استان اصفهان اجازه حضور بانوان موزیسین روی سن داده نشد؛ تا یک بار دیگر اقدامات خارج از قانون فرهنگی جنجال‌ساز شود. ظاهرا در کنسرت ارکستر ملی اصفهان که روزهای 22 و 23 دی با خوانندگی سالار عقیلی در اصفهان روی صحنه رفت؛ همچون سالیان گذشته اداره کل فرهنگ و ارشاد این استان از حضور بانوان موزیسین روی سن ممانعت به عمل آورده که این نارضایتی‌هایی را به وجود آورده است.
شهروز بلوچستانی، نوازنده ارکستر ملی اصفهان در این مورد به ایلنا گفت: در اجرای اخیر ارکستر ملی اصفهان با خوانندگی سالار عقیلی در حالی ‌که بانوان به ‌عنوان اعضای این ارکستر در تمرینات همواره حضور دارند، ولی اجازه حضور بانوان در اجرا داده نشد و ارکستر بدون حضور بانوان روی صحنه رفت. درواقع سال‌هاست که بانوان موزیسین اصفهانی حق روی استیج رفتن در این استان را ندارند. این نوازنده ادامه می‌دهد: این در حالی است که حدود دو ماه قبل ارکستر ملی اصفهان با حضور بانوان در شیراز به اجرای برنامه پرداخت. این گروه اول بهمن ماه نیز با حضور همین بانوان در شهرکرد روی صحنه خواهد رفت.
شهروز بلوچستانی گفت: در این زمینه بسیار صحبت شده است و همیشه گفته می‌شود که مسأله حضور بانوان روی صحنه در حال بررسی است اما واقعا مشخص نیست این بررسی‌ها چه زمانی به اتمام می‌رسد. در بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی دیگری که در کشورمان انجام می‌شود بانوان و مردان همپای هم فعالیت می‌کنند؛ در موسیقی نیز بانوان جزو جامعه موسیقی هستند که فعالیت می‌کنند ولی نمی‌دانم چرا در این حوزه بانوان در اصفهان نمی‌توانند همپای مردان روی صحنه حضور داشته باشند. این‌که چرا بانوان موزیسین اصفهانی در شهر خودشان نمی‌توانند روی صحنه کنسرت بیایند هیچ توضیح منطقی ندارد.


تعداد بازدید :  331