شماره ۱۳۲۲ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۶ دي
صفحه را ببند
سینمای جهان

هالیوود ریپورتر عنوان کرد بیست‌ونهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم پالم اسپرینگز آمریکا برندگان خود را در بخش‌های مختلف اعلام کرد. براساس این گزارش، جایزه بهترین فیلم داستانی از نگاه مخاطبان به خودت را پیدا کن به کارگردانی ریچارد لانکرین از بریتانیا رسید و جایزه فیپرشی برای بهترین فیلم خارجی‌ سال نیز به خوشبختی به کارگردانی آلن گومه از سنگال رسید. جایزه بازیگر مرد و زن نیز به ناکانه توره برای فیلم زخم (آفریقای جنوبی) و دنیل وگا برای فیلم یک زن شگفت‌انگیز (شیلی) رسید.
به‌گزارش اسکرین؛ فیلم ماجراجویانه و کمدی جومانجی برای دومین هفته پیاپی پرفروش‌ترین فیلم سینمای جهان نام گرفت. جومانجی: به جنگل خوش آمدید فروش خارجی خود را در این هفته به ۸۱‌میلیون دلار رساند تا برای دومین هفته صدرنشین گیشه بین‌الملل باشد. این فیلم که دنباله مستقل فیلم اصلی جومانجی با بازی رابین ویلیامز است، تاکنون ۳۰۰‌میلیون در سینماهای آمریکا و ۳۸۳‌میلیون دلار در سینماهای سایر کشورهای جهان فروخته و فروش جهانی نزدیک به ۷۰۰‌میلیون دلار را رقم زده است.
به‌گزارش رویترز؛ پس از ۳۵‌سال بسته بودن سینماها در عربستان‌سعودی سینمایی در مکه اقدام به نمایش تعدادی فیلم بلند انیمیشن کرده است. این بخشی از اصلاحاتی است که همراه آن به باز شدن درهای کنسرت‌ها، نمایش‌های کمدی و آزاد شدن رانندگی و ورزشگاه رفتن زنان منجر شده است. مسئولان سعودی انتظار دارند تا‌ سال ۲۰۳۰ بتوانند ۳۰۰ سینما با ۲‌هزار پرده افتتاح کنند و به این ترتیب بیش از ۲۴‌میلیارد دلار به اقتصاد کمک و ۳۰‌هزار شغل دایم ایجاد شود.
نمایش فیلم پست به کارگردانی استیون اسپیلبرگ با بازی تام هنکس و مریل استریپ در لبنان ممنوع شد. این فیلم به دلیل کارگردانی استیون اسپیلبرگ در راستای سیاست تحریم اسراییل در فهرست ممنوعه‌ها قرار گرفته است. استیون اسپیلبرگ به دلیل ساخت فهرست شیندلر در فهرست تحریم اسراییل قرار گرفته است. این درحالی است که در سه‌سال گذشته فیلم‌های غول بزرگ مهربان‌ و پل جاسوس‌های اسپیلبرگ بدون مشکل در لبنان به نمایش در آمده‌ و این نخستین بار است که نام اسپیلبرگ در فهرست تحریمی‌ها دیده می‌شود.


تعداد بازدید :  323