شماره ۱۳۲۲ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۶ دي
صفحه را ببند
سینمای ایران

با پایان یافتن اکران فیلم سینمایی ملی و راه‌های نرفته‌اش؛ تهمینه میلانی فیلمنامه جدیدی با نام پازل را به شورای پروانه ساخت ارسال کرده تا در صورت موافقت، تولید این فیلم سینمایی را آغاز کند. محمد نیک‌بین تهیه‌کننده و همسر تهمینه میلانی گفت: منتظر جواب شورای صدور پروانه درباره پازل هستیم. نویسنده و کارگردان این اثر تهمینه میلانی و لوکیشن‌های آن در تهران است. تهمینه میلانی که ‌سال گذشته فیلم سینمایی ملی و راه‌های نرفته‌اش را جلوی دوربین برده بود، امسال با فروش خوب این فیلم روزهای خوبی را پشت‌سر گذاشت.
علی آشتیانی‌پور مسئول جمع‌آوری آرای مردمی جشنواره فیلم فجر با اشاره به این‌که «مسئولیت جمع‌آوری آرای مردمی جشنواره با خانه سینماست» می‌گوید که امسال قرار است آرای مردمی از طریق اپلیکیشن، تلگرام و سایت جمع‌آوری ‌شود. یعنی سایت سینما تیکت به‌عنوان همراه، آرا و اطلاعات را جمع‌آوری می‌کند و در اختیار خانه سینما قرار می‌دهد. براساس اطلاعات دریافتی برای جمع‌آوری آرای مردمی، اپلیکیشن اندروید، ‌ای او اس، ربات تلگرام و همچنین سایت ویژه طراحی شده است.
پیش‌فروش بلیت‌های سینماهای مردمی سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر از ۳۰دی آغاز و در شامگاه دوم بهمن به پایان خواهد رسید. عزت‌الله علیزاده، معاون اجرایی جشنواره فیلم فجر ضمن اعلام این خبر گفت  که علاقه‌مندان از طریق سایت سینما تیکت می‌توانند نسبت به پیش خرید بلیت‌های جشنواره در سانس‌ها و سینماهای مورد علاقه خود اقدام کنند. ششم و هفتم بهمن نیز بلیت‌های خریداری شده تحویل خواهد شد. جشنواره فیلم فجر از دوازده تا بیست‌ودوم بهمن‌ماه برگزار خواهد شد.
سیدمجتبی علوی، دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی هیأت داوران این جشنواره را منصوب کرد. علی روئین تن، محمد خزاعی، سعید سهیلی، ناصر شفق و مجید رجبی معمار آثار سینمایی، داستانی کوتاه و انیمیشن؛ و محمودرضا رضایی، سیاوش حقیقی، جواد خیابانی، جواد اردکانی و علیرضا قانع اسماعیل‌پور نیز آثار بخش مستند تلویزیونی، تیزر و نماهنگ را داوری خواهند کرد. گفتنی است این جشنواره از روز گذشته آغاز شده و تا روز ۲۸دی‌ماه در سینما فلسطین برگزار می‌شود.
کوپال به کارگردانی کاظم ملایی دوم فروردین‌ماه 1397 در بخش مسابقه‌ آثار سینمایی دهمین جشنواره‌ فیلم ترنتون آمریکا به نمایش درخواهد آمد. این جشنواره که در این دوره‌ 53 فیلم  را به نمایش خواهد گذاشت؛ توسط انجمن فیلم ترنتون آمریکا برگزار شده و مهمترین هدفش نمایش تازه‌ترین و خلاقانه‌ترین آثار فیلمسازان سراسر جهان عنوان شده است. این رویداد سینمایی تلاش می‌کند ضمن آشنایی مردم آمریکا با فیلمسازان مستقل دنیا، ارتباط مستقیمی نیز بین صاحبان اثر و مخاطبان جشنواره ایجاد کند.


تعداد بازدید :  261