شماره ۱۳۲۲ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۶ دي
صفحه را ببند
ویترین خانواده

از فروشنده فاکتور بخواهید

شهروند| صدور فاکتور (برگ خرید) رسمی توسط واحدهای صنفی برای فروش کالاهای خرد و کلان الزامی شد. علی فاضلی با ارسال نامه‌ای به اتحادیه‌های صنفی خبر از الزام صدور فاکتور (برگ خرید) رسمی از سوی واحدهای صنفی برای عرضه خرد یا کلان کالاها ازجمله کالاهای وارداتی بر اساس تصمیم ستاد مبارزه با قاچاق کالا داد.

طوطی‌های بی‌ادب ارزان‌ترند!

ایلنا| پرندگان خانگی قیمت‌های متفاوتی دارند. مرتضی استاد حسن بنا، نایب‌رئیس اتحادیه فروشندگان پرندگان و ماهی‌ها گفت: اگر پرنده‌ای الفاظ رکیک به کار ببرد قیمت آن پایین‌تر خواهد بود. در حال حاضر کاسکو که صحبت نکند قیمت آن یک‌میلیون و 200 و جوجه آن یک‌میلیون و 600‌هزار تومان است و اگر بخواهیم گران‌ترین کاسکو را قیمت‌گذاری کنیم، حیوانی که به صورت زنانه و با عشوه و ناز صحبت می‌کند، قیمت آن تا 7‌میلیون تومان می‌رسد.او ادامه داد: مرغ مینا نیز طرفداران خاص خود را دارد با توجه به این‌که دایره کلمات آن محدود است اما به سبب پررو بودن و گستاخ‌بودن طرفداران زیادی دارد. قیمت مرغ عشق با حداقل سود و جزو ارزان‌ترین پرنده‌هاست و نهایتا 30‌هزار تومان به فروش می‌رسد. قیمت فنچ نیز براساس رنگ‌بندی آن 25‌هزار تومان است.

از بازار میوه چه خبر؟

ایسنا| در بازار میوه و تره‌بار، تقاضا و قیمت برخی اقلام به نسبت هفته‌های اخیر کاهش پیدا کرده اما پرتقال به‌عنوان میوه پرمصرف زمستانی با قدری افزایش قیمت همراه شده است. همچنین انار هنوز قیمت‌های بالایی را تجربه می‌کند و گوجه‌فرنگی گران‌ترین تره‌بار پرمصرف در بازار فعلی است.بازار میوه و تره‌بار پس از فروکش‌کردن تقاضای شب یلدا، در آخرین روزهای دی ماه با ثبات نسبی قیمت‌ها همراه شده است و اقلامی چون انار، هندوانه و خرمالو که چند هفته پیش افزایش قیمت داشتند تا حدود زیادی به قیمت‌های قبلی خود بازگشته‌اند. برای مثال قیمت هر کیلوگرم هندوانه که در هفته‌های گذشته به بیش از ۲۵۰۰ تومان رسیده بود، اکنون تبش فروکش کرده و ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان در مغازه‌های سطح شهر عرضه می‌شود.گفتنی است در بازار میوه، آناناس کیلویی ۱۵‌هزار تومانی، بِه کیلویی ۱۲‌هزار تومانی و انار کیلویی ۸۰۰۰تومانی گران‌ترین اقلام هستند.

 


تعداد بازدید :  331