شماره ۱۳۲۲ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۶ دي
صفحه را ببند
اخبار جهان

حملات انتحاری بغداد با ۳۸ کشته و بیش از ۱۰۰ زخمی
ایسنا| وزارت کشور عراق دیروز (دوشنبه) از حملات انتحاری به میدانی در بغداد خبر داد که ده‌ها کشته و زخمی برجای گذاشت. وزارت کشور عراق دیروز اعلام کرد، این انفجارها در میدان الطیران در مرکز بغداد درحالی رخ داد که عاملان انتحاری گروهی از کارگران را در این میدان هدف قرار داده بودند. آمار نهایی این حملات ۳۸کشته و بیش از ۱۰۰ زخمی اعلام شد. سعد معن، سخنگوی وزارت کشور عراق اعلام کرد، بعد از اطمینان از اطلاعات دریافتیم که دو انفجار رخ داده که به واسطه دو عامل انتحاری انجام شده است. وی افزود: «تکه‌های بدن قربانیان انفجارها در نزدیکی محل انفجار مشاهد شده است.»نیروهای امنیتی که مسیرهای نزدیک به محل انفجار را بسته بودند، این مسیرها را باز کردند. حیدرالعبادی، نخست‌وزیر عراق نیز بعد از نشست امنیتی در بغداد دستور تحت پیگرد قراردادن بقایای تروریست‌ها و مجازات آنها را صادر کرد. دفتر اطلاع‌رسانی نخست‌وزیر عراق اعلام کرد، نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق با فرماندهان امنیتی و اعضای سازمان‌های اطلاعاتی در فرماندهی عملیات بغداد تشکیل جلسه داد. این دفتر افزود: این نشست شامل صدور دستوراتی در زمینه تحت پیگرد قراردادن گروه‌های تروریستی و بقایای داعش و حفظ امنیت شهروندان بود.

آنکارا: آمریکا با آتش بازی می‌کند
ایسنا| معاون نخست‌وزیر ترکیه در پیامی در توییتر اعلام کرد: «حمایت آمریکا از تشکیل ارتش یگان‌های مدافع خلق کرد سوریه به معنای بازی با آتش است.» بکر بوزداغ، معاون نخست‌وزیر ترکیه اعلام کرد: «قرارگرفتن آمریکا در کنار یگان‌های مدافع خلق، شاخه سوری پ.ک.ک به جای حمایت از ترکیه و انتقال هزاران سلاح به آنها و اکنون تشکیل ارتش برایشان تحت پرچم نیروی امنیتی مرزی سوریه به معنای بازی با آتش است.» وی ادامه داد: «همکاری آمریکا با یگان‌های مدافع خلق به بهانه مبارزه با داعش در چارچوب اتحاد استراتژیک میان آنکارا و واشنگتن قرار نمی‌گیرد.» او تأکید کرد: «در برابر اقدامات تحریک‌آمیز و برای جلوگیری از امنیت کشور و منطقه تمامی تدابیر لازم را اتخاذ خواهیم کرد. همان‌گونه که رئیس‌جمهوری کشورمان اعلام کرد ممکن است شبی شبیخون بزنیم.»

طالبان پاکستان مسئولیت ترور بی‌نظیر بوتو را برعهده گرفت
ایسنا|  گروه تحریک طالبان پاکستان ۱۰‌سال بعد از ترور بی‌نظیر بوتو، نخست‌وزیر فقید پاکستان مسئولیت ترور او را به عهده گرفته است. تاکنون هیچ گروهی مسئولیت ترور بی‌نظیر بوتو را به عهده نگرفته بود اما اخیرا طالبان در یک کتاب اردو زبان به نام «انقلاب محسود وزیرستان جنوبی» مسئولیت این اتفاق را به عهده گرفت.این کتاب به دست یکی از رهبران طالبان پاکستان به نام ابومنصور آسیم مفتی نورولی، نوشته شده و در تاریخ ۳۰ نوامبر ۲۰۱۷ در استان پکتیکای افغانستان منتشر شده است. این کتاب حاوی ۵۸۸ صفحه بوده و در آن تصاویری از رهبران طالبان به چشم می‌خورد. بی‌نظیر بوتو در ۲۷ دسامبر ۲۰۰۷ در یک حمله انتحاری در «راولپندی» پاکستان کشته شد.


تعداد بازدید :  276