شماره ۱۳۲۲ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۶ دي
صفحه را ببند
«نوشتا»ی سی و سوم منتشر شد

سی‌وسومین شماره فصلنامه ادبی، فرهنگی، هنری «نوشتا» ویژه پاییز 1396 به سردبیری محمدحسین مدل، مدیرمسئولی حسین واحدی‌پور در 30 بخش مقاله، داستان، شعر و ترجمه منتشر شد.
 شماره سی‌وسوم این مجله در 30 بخش گردآوری شده و با یادداشتی از یدالله رویایی درباره فرم در شعر با عنوان «مفهومی از فرم» شروع می‌شود، «هدایت در دارالمجانین جمال‌زاده» عنوان مقاله‌ای از فرهاد کشوری دومین مطلب این شماره از مجله است که به شخصیت صادق هدایت در رمان «دارالمجانین» محمدعلی جمالزاده پرداخته، در ادامه امین فقیری در مطلبی با عنوان «هزارتویی از سایه‌ها» مجموعه داستان «سایه تاریک کاج‌ها» غلامرضا رضایی را بررسی کرده است.
همچنین مطلبی از شکوفه آذر با نگاهی بر مجموعه داستان «خانه کوچک ما» نوشته داریوش احمدی با عنوان «آشنایی‌زدایی از جاده‌های آشنا» و «سر در دالان‌های بی‌دلیل» از دیگر مطالب این شماره «نوشتا» است همچنین محسن توحیدیان به درنگ‌هایی در شعر سعید اسکندری اشاره کرده‌ است.
بخش داستانی از دیگر بخش‌های این فصلنامه است. از داستان‌های این شماره می‌توان به «همه‌ جهان‌های ممکن» از رضا جولایی، «نرگس» از حسین فاضلی، «پیرنگ پرنده» از هادی کیکاوسی، «سفیر تمام کتاب‌ها» از ابوالفضل حسینی، «خلسه» از محمدهادی پورابراهیم، «کارتن‌ها» از فاطمه حسن‌پور، «ماگما» از نرگس مقدسیان، «تاریخ را آب می‌برد» از مجتبی نریمان و داستان «ویل» به قلم آرش مونگاری اشاره کرد.
در بخش ترجمه این شماره از فصلنامه «نوشتا» هم دو مطلب «عجیب و گاهی غم‌آلود» از کازوئو ایشی‌گورو با ترجمه فرزانه قیاسی‌نوعی و «روغن سگ» از آمبروس بیرس با ترجمه معین محب‌علیان به چاپ رسیده است. در این شماره همچنین شعرهایی از شاعران جوان مثل منصور مملی، سعید اسکندری، سریا داودی‌حموله، زهرا طاهری، حمید وهاب‌زاده، اعظم بهرامی، مریم نظریان، صدرا ولی‌زاده، مانی چهکندی‌نژاد، زینب برزگری، محمد قائدی، فرزین پارسی‌کیا و علیرضا زرین به صورت پراکنده و در لابه‌لای مطالب دیگر کار شده است.
سی‌وسومین شماره فصلنامه «نوشتا» ویژه پاییز 1396 در 120 صفحه و با بهای 10 هزارتومان چاپ و روانه بازار شده است.


تعداد بازدید :  701