شماره ۱۳۲۲ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۶ دي
صفحه را ببند
پارلمان

سخنگوی فراکسیون امید: مخالفتی با درخواست فراکسیون امید برای بازدید از زندان‌ها صورت نگرفته است
ایلنا| بهرام پارسایی، سخنگوی فراکسیون امید با بیان این‌که تاکنون هیچ مخالفتی با درخواست این فراکسیون برای بازدید از زندان‌ها صورت نگرفته، این بازدیدها و نظارت‌ها را بخشی از وظایف و اختیارات قانونی نمایندگان دانست و با اشاره به قول مساعدت مسئولان برای انجام این بازدیدها، خواستار ورود مجلس و دولت به بحث بررسی علل و عوامل بروز ناآرامی‌ها شد و گفت: کلیات نظام باید به‌ دور از نگاه امنیتی موضوع ناآرامی‌های اخیر را ریشه‌یابی کند. اولا بازدید از اماکنی همچون زندان‌ها و نظارت بر عملکرد دستگاه‌های مختلف اجرایی بخشی از وظایف و اختیارات نمایندگان مجلس است و این در حالی است که اساسا هنگام انتشار این خبر، فراکسیون امید رسما و به ‌صورت کتبی درخواستی ارایه نکرده بود. همچنین فراکسیون حقوق شهروندی نخستین‌بار در نامه‌ای خطاب به وزیر دادگستری، درخواست خود را به‌ صورت کتبی و قانونی برای بازدید از زندان‌ها اعلام کرد و همچنان هم پیگیری‌ها برای انجام این بازدیدها ادامه دارد. با وجود این تا کنون نه‌تنها هیچ پاسخ منفی‌اي نسبت به درخواست مکتوب فراکسیون حقوق شهروندی ارایه نشده، بلکه وعده‌هایی البته به ‌صورت شفاهی داده شده است و مسئولان مربوطه قول همکاری داده‌اند.

سخنگوی رئیس کمیسیون تلفیق مجلس: توصیه مجلس به دولت برای عدم ‌حذف یارانه‌بگیران
ایسنا| یوسف‌نژاد، سخنگوی رئیس کمیسیون تلفیق مجلس با اشاره به جلسه اعضای هیأت‌رئیسه کمیسیون تلفیق و رئیس مجلس با رئیس‌جمهوری و تیم اقتصادی دولت گفت: توصیه ما این بود که در حذف یارانه افراد عجله نکند و اغلب افراد متقاضیان یارانه را از دریافت یارانه محروم نکنند. او با اشاره به تأکید دولت و مجلس بر واقع‌بینی در تصویب و اجرای بودجه گفت: نظر ما این است که لایحه پیشنهادی دولت و نظر کمیسیون تلفیق به‌ عنوان محصول مشترک فکری بین دولت و کمیسیون تلفیق به صحن مجلس ارایه شود. نظر کمیسیون تلفیق این است که مشخصا در موضوع هدفمندی یارانه‌ها مصوبات به ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها و واقعیت‌ها نزدیک باشد؛ چراکه این کار باعث عملیاتی و اجرایی‌شدن بودجه می‌شود. در این زمینه ما پیشنهاد دولت را در خصوص هدفمندی تصویب کردیم اما توصیه ما به دولت این است که در حذف یارانه‌بگیران عجله نکند و شتاب نداشته باشد. به‌ نظر می‌رسد دولت این توان را دارد در شرایط خاصی اغلب افراد متقاضی یارانه را محروم نکند. سخنگوی کمیسیون تلفیق همچنین در مورد جزییات جدید وام ازدواج گفت: وام ازدواج در مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه ۱۵‌میلیون تومان برای ‌سال ۹۷ است که دوره بازپرداخت آن ۵ ساله است. همچنین ۱۰۰‌میلیارد تومان برای ستاد دیه و زندانیان نیازمند و زنان زندانی در نظر گرفته شده است که در اختیار ستاد دیه قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم سبزوار: نمایندگان همچنان اصرار به استیضاح ربیعی دارند
تسنیم| حسین مقصودی، نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم ‌اعلام وصول طرح استیضاح علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی در جلسه روز گذشته (یکشنبه 24دی) پارلمان گفت: اگر چه ربیعی در چند روز گذشته در مجلس برای متقاعد‌کردن نمایندگان برای انصراف از استیضاح خود لابی‌هايی انجام داد اما موفق به این کار نشد و نمایندگان همچنان اصرار به استیضاح وی دارند.

کاظم جلالی خبر داد: حضور سران سه قوه  در سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی
ایرنا| کاظم جلالی، دبیر سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی گفت: مراسم افتتاحیه این کنفرانس امروز با حضور دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهوری، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و نمایندگانی از پارلمان‌های 44 کشور برگزار می‌شود. علی لاریجانی رئیس مجلس و حسن روحانی رئیس‌جمهوری سخنرانان مراسم افتتاحیه سیزدهمین کنفرانس رئیسان مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در هتل اسپینانس پالاس هستند. رئیسان هیأت‌های پارلمانی شرکت‌کننده نیز در سیزدهمین کنفرانس رئیسان مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی که در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه برگزار می‌شود، سخنرانی می‌کنند و عصر چهارشنبه این کنفرانس با انتشار بیانیه‌ای به کار خود پایان می‌دهد. با وجود فضاسازی‌های ساختگی برخی کشورها علیه ایران، استقبال خوبی از این اجلاس شده است. تعداد رئیسان مجالس شرکت‌کننده در این اجلاس نسبت به اجلاس‌ سال گذشته رشد قابل ‌توجهی داشته است. ما اطلاع داریم که برخی کشورها علیه ایران فضاسازی کرده‌اند و کارشکنی‌هایی انجام دادند تا رئیسان مجالس آنها در این اجلاس شرکت نکنند، ولی خوشبختانه با وجود این اقدامات استقبال خوبی از کنفرانس سیزدهم در تهران انجام شده است.

 


تعداد بازدید :  214