شماره ۱۳۲۲ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۶ دي
صفحه را ببند
روی خط خبر

معاون اول رئیس‌جمهوری: هیچ جریانی قادر نیست دیگری را حذف کند
اسحاق جهانگیری با اشاره به این‌که رئیس‌جمهوری آمریکا با اقدامات خود می‌خواهد بگوید ایران محل مناسبی برای سرمایه‌گذاری نیست، گفت: راه‌حل مقابله با ترامپ نمایش وحدت، انسجام و راه‌اندازی گفت‌وگوی
 ملی است.
وی با بیان این‌که در برجام آمریکا تلاش می‌کند فضای ایران را نااطمینان برای کار جلوه دهد، تصریح کرد: آمریکا می‌داند مسأله اصلی ما معیشت، درآمد و رفاه مردم است و می‌داند که راهکار مسأله بیکاری، ایجاد آرامش، ثبات و امنیت در کشور است و این‌که سرمایه‌گذاری و تولید انجام شود. سرمایه‌گذار بیش از آن‌که به مسائل مادی نیاز داشته باشد، به فضای آرام برای سرمایه‌گذاری نیاز دارد. ما باید سالی ۶۵‌میلیارد دلار منابع خارجی جذب کنیم و هزاران‌ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کنیم اما رئیس‌جمهوری آمریکا می‌خواهد زهر خود را بریزد و بگوید این کشور برای سرمایه‌گذاری مناسب نیست، اما راهکاری که من سراغ دارم، نمایش وحدت انسجام و راه‌اندازی گفت‌وگوی ملی است، زیرا هیچ‌کس یا جریانی قادر نیست دیگری را حذف کند. فردی که حذف می‌شود، نفر دیگری از همان جریان جایش می‌آید.

آیت‌الله آملی‌لاریجانی: تحریم آمریکا را افتخاری برای خود می‌دانم
میزان| آیت‌الله آملی‌لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضائی با اشاره به اظهارات اخیر ترامپ و اعمال تحریم علیه برخی افراد و دستگاه‌ها، این اقدامات و تداوم بدعهدی‌ها و خصومت علیه جمهوری اسلامی را ماجرایی تکراری دانست و تصریح کرد: دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی بیش از ۴۰‌سال است که وجود دارد. آن زمانی هم که به ظاهر با ایران دوست بودند، از پشت خنجر می‌زدند که نمونه بارز آن کودتا علیه دولت مصدق است. گرچه در سال‌های اخیر به خاطر رشد جمهوری اسلامی و نقش‌آفرینی در منطقه، حجم تهدید‌ها و فشارهای خصمانه بیشتر شده و برهمین اساس جمهوری اسلامی و مسئولان باید قاطعانه‌تر عمل کنند. جمهوری اسلامی بار‌ها گفته است که برجام قابل تغییر نیست و هیچ کشوری نمی‌تواند برجام را به مسائل دیگر ازجمله موضوعات دفاعی ایران گره بزند. برجام هرچه که هست، به همین شکل فعلی اجرا خواهد شد و کشورهای طرف این قرارداد نیز باید به آن پایبند باشند. جمهوری اسلامی بار‌ها گفته است که برجام قابل تغییر نیست و هیچ کشوری نمی‌تواند برجام را به مسائل دیگر ازجمله موضوعات دفاعی ایران گره بزند.
برجام هرچه که هست، به همین شکل فعلی اجرا خواهد شد و کشورهای طرف این قرارداد نیز باید به آن پایبند باشند. رئیس قوه‌قضائیه گسترش دایره تحریم‌ها به بهانه‌های گوناگون را ازجمله اقدامات موذیانه آمریکا دانست و با اشاره به انتشار فهرست جدید تحریم‌های اشخاص و سازمان‌ها ازجمله شخص رئیس دستگاه قضائی، برخی نهادهای مرتبط با سپاه و همچنین شورای‌عالی فضای مجازی خاطرنشان کرد: تحریم رئیس قوه یک کشور، عبور از همه خطوط قرمز بین‌المللی است و آمریکا باید بداند که جمهوری اسلامی در برابر چنین اقدامی ساکت نخواهد نشست. البته نه به لحاظ شخصی بلکه از نظر ملی باید مسئولان، عکس‌العمل مناسبی نشان دهند که بیانیه وزارت امور خارجه در این زمینه قابل قدردانی است اما آمریکا باید بداند که هر رفتار خصومت‌آمیزی واکنش متناسب خود را از سوی ایران در پی خواهد داشت.

وزیر کشور: نیروی انتظامی در حوادث اخیر با هوشمندی و مدارا عمل کرد
ایرنا| عبدالرضا رحمانی‌فضلی در حاشیه گردهمایی فرماندهان، رؤسا و معاونان ناجا با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نیروی انتظامی در حوادث اخیر نیز با تدبیر، مدارا و هوشمندی وظیفه خود را به خوبی انجام داد.
وزیر‌کشور در ادامه با بیان این‌که در این جلسه نیز بر توجه جدی‌تر به موضوعات و مسائل اجتماعی تأکید شد، افزود: شرایط و تنش‌های اجتماعی موضوعات دفعی و خلق‌الساعه نیستند بلکه انباشت نارضایتی‌ها در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و... هستند که در شرایط خاص منجر به تنش می‌شود، بنابراین پیش‌بینی، پیشگیری و پاسخگویی دقیق به مطالبات و برخورداری از هوشمندی لازم از روش‌ها و شیوه‌های دشمنان، آشنایی با عملکرد فضای مجازی و آمادگی‌های میدانی و آموزش آنها قطعا مواردی هستند که باید تمام نیروهای درگیر مسائل اجتماعی نه‌تنها نیروهای امنیتی و انتظامی بلکه همه نیروهایی که در مسائل اجتماعی نقش دارند، از وزارت ارشاد گرفته تا وزارت رفاه باید نقش خود را به خوبی ایفا کنند تا دیگر شاهد این‌گونه مسائل نباشیم. در حوادث اخیر نیز، نیروی انتظامی با تدبیر، مدارا و هوشمندی وظیفه خود را به خوبی انجام داد.


تعداد بازدید :  221