شماره ۱۳۲۲ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۶ دي
صفحه را ببند
ویترین جهان

اقتصاد غزه در مرحله بحرانی
فارس| منابع نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی اعلام کردند اقتصاد غزه در شرایط بسیار بحرانی قرار گرفته است. به گزارش هاآرتص، یک مقام امنیتی هشدار داده است که شرایط اقتصادی در غزه از صفر به زیر صفر نیل کرده است. این روزنامه هشدار داد: تداوم شرایط کنونی و وخیم‌ترشدن اوضاع بد زیرساخت‌های اقتصادی در نوار غزه می‌تواند در بلندمدت به یک انفجار اقتصادی در غزه منجر شود.
این روزنامه در ادامه نوشت: درحال حاضر ۹۵‌درصد آب غزه غیرقابل شرب است و نرخ بیکاری در این نقطه درحال رسیدن به ۵۰‌درصد است و این رقم در میان جوانان فلسطینی بیشتر است. نوار غزه که حدود ۲‌میلیون نفر جمعیت دارد، از ‌سال ۲۰۰۷ توسط رژیم صهیونیستی محاصره شده است.

ورود یوان چین به ذخایر ارزی آلمان
ایسنا| بانک مرکزی آلمان تصمیم گرفت، یوان چین را به ذخایر ارزی خارجی خود وارد کند. به گزارش رویترز، آندرئاس دامبرت، یکی از اعضای هیأت‌مدیره بانک مرکزی آلمان روز دوشنبه در کنفرانسی در هنگ‌کنگ این خبر را اعلام کرد. بانک مرکزی اروپا در ژوئن‌ سال گذشته بخشی از ذخایر ارزی دلاری خود به ارزش ۵۰۰‌میلیون یورو را به یوان چین تبدیل کرد که بیانگر افزایش استفاده از ارز چین و اهمیت پکن به‌عنوان یکی از بزرگترین شرکای تجاری اتحادیه اروپاست.


تعداد بازدید :  169