شماره ۱۳۲۲ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۶ دي
صفحه را ببند
ویترین ایران

خرید تضمینی، رقابت‌پذیری را کاهش داد
کاوه زرگران، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و صنایع غذایی اتاق تهران همچنین مداخلات غیرهوشمند که در تعدد مراکز تصمیم‌گیری برای صنعت غذا متجلی شده و نبود برنامه ملی برای توسعه صنعت و صادرات محصولات غذایی را از دیگر چالش‌ها برشمرد و گفت: طی بازدیدی که ‌سال گذشته از ایالت باواریای آلمان داشتیم، دریافتیم که تولید شیرخام در این ایالت با تولید شیر در ایران برابری ‌می‌کند اما میزان صادرات محصولات لبنی در این ایالت، حدود 4‌میلیارد دلار بود و ما خوشحالیم که صادرات صنایع لبنی در ایران به 600‌میلیون دلار ‌می‌رسد و امید داریم که این رقم تا پایان‌ سال به یک‌میلیون دلار افزایش پیدا کند.

 ۱۰۸ سد درحال ساخت داریم
صداوسیما| محمد حاج‌رسولی‌ها، مدیرعامل شرکت منابع آب ایران گفت: حدود ۱۰۸ سد درحال ساخت داریم که اغلب سدهای بزرگ هستند و ۲۹ سد مهم باقی‌مانده، اولویت‌دار است. به‌ گفته او، امسال حدود ۱۰ سد برای آبگیری یا افتتاح در برنامه‌ریزی دیده شده که تاکنون 6 سد به نتیجه رسیده که اغلب آنها در غرب کشور است. این مقام مسئول اعلام کرده که درحال حاضر ظرفیت مخازن سدهای کشور ۵۲‌میلیارد مترمکعب است که با ساخت و بهره‌برداری از ۱۰۸ سد درحال ساخت ظرفیت ذخایر سدها به ۷۰‌میلیارد مترمکعب خواهد رسید. در ۵ تا ۶‌سال اخیر، هیچ سد جدیدی به طرح اجرایی کشور اضافه نشده و در برنامه پنجم توسعه ۱۷۳ سد برای ساخت داشتیم که اغلب سدهایی که قدمت بیشتر و اولویت‌دار بودند، ساخته شده است.

وام بافت فرسوده بدون نیاز به مجوز
ولی‌الله سیف رئیس ‌کل بانک مرکزی گفت: در بخشنامه‌های قدیمی بانک مرکزی اجازه پرداخت تسهیلات برای نوسازی بافت‌های فرسوده به بانک‌ها داده شده و نیازی به بخشنامه جدید نیست. به گفته او، در ‌سال 93 هم ابلاغیه‌ای به شبکه بانکی داشتیم که براساس آن بانک‌ها می‌توانند طبق دستورالعمل‌های موجودشان نسبت به پرداخت تسهیلات برای نوسازی بافت‌های فرسوده اقدام کنند.

ثبت سفارش واردات خودرو برای غیرنمایندگی‌ها
ایسنا|  فرهاد احتشام‌زاد رئیس انجمن واردکنندگان خودرو از آغاز مجدد ثبت سفارش واردات خودرو برای شرکت‌های غیرنمایندگی رسمی پس از دو روز وقفه خبر داد. به گفته او، صبح سایت ثبت سفارش برای شرکت‌های واردکننده غیرنمایندگی رسمی، مجددا فعال شد و امکان ثبت سفارش برای این دسته از واردکنندگان وجود دارد.

برپایی نمایشگاه موتورسیکلت‌های برقی
چهارمین نمایشگاه بین‌المللی موتورسیکلت، دوچرخه، قطعات، لوازم یدکی، وسایل نقلیه برقی، هیبریدی و تجهیزات وابسته (IranRidex) با شعار«حرکت به سوی هوای پاک» از امروز   29دی در مجموعه نمایشگاهی مصلای جنوبی، واقع در خیابان شهید بهشتی آغاز به کار می‌کند و در آن علاوه بر شرکت‌های داخلی، شرکت‌هایی از کشورهای روسیه، تایوان و چین حضور دارند.


تعداد بازدید :  212