شماره ۱۳۲۳ | ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۷ دي
صفحه را ببند
خبر

نامه ۴۰ نماینده به روحانی و آملی‌ لاریجانی
ایسنا| چهل نماینده مجلس شورای اسلامی در نامه‌های جداگانه‌ای به رئیس‌جمهوری و رئیس قوه قضائیه، خواستار آزادی هر چه سریع‌تر بازداشت‌شدگان اعتراضات اخیر به‌ویژه دانشجویان و دانشجویان دختر بازداشتی شدند. قاسم میرزایی نکو با اعلام این خبر گفت: در متن این نامه که نسخه‌ای از آن به وزیر دادگستری و معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری تحویل شده، آمده است: با توجه به آن‌که حوادث تلخ و ناگوار اخیر در کشور بیش از همه باعث نگرانی دلسوزان و دغدغه‌داران شده و براساس گزارش‌های ارایه شده در جلسه غیرعلنی روز هفدهم دی‌ماه امسال، اگر این مسائل مورد تجزیه، تحلیل و کالبدشکافی دقیق قرار نگیرد،‌ مصالح و منافع ملی کشور دچار ضرر و زیان خواهد شد، به منظور جلوگیری از شدت یافتن ریشه‌های نارضایتی دستگیری‌های متعدد از سوی نیروهای امنیتی، ‌اطلاعاتی و انتظامی، ضمن تشکر از زحمات همه عزیزان به نظر می‌رسد تداوم نگهداری و طولانی شدن زمان بازداشت آنان به‌ویژه دانشجویان و علی‌الخصوص دانشجویان دختر بازداشتی مسائل و مشکلات متعددی را در پی خواهد داشت. بر این اساس تقاضا داریم نسبت به رفع بازداشت دانشجویان دستور رسیدگی، اقدام و مساعدت عاجل را مبذول کنید.

عضو فراکسیون ولایی مجلس: افرادی که از موسسات مالی متضرر شده بودند نه آشغال بودند نه خس‌وخاشاک
ایلنا| جعفرزاده ایمن‌آبادی، عضو فراکسیون ولایی مجلس با اشاره به اعتراضات اخیر مردم به مشکلات معیشتی گفت: افرادی به خیابان آمدند که نسبت به مشکلات مالی اعتراض داشتند. افرادی که از موسسات مالی متضرر شده بودند نه آشغال بودند نه خس‌و‌خاشاک. البته سلطنت‌طلب‌ها که پول این ملت را غارت و با خود از کشور خارج کرده‌اند، سعی کردند وارد این اعتراضات شده و مداخله کنند. از حاکمیت انتظار داریم با دانشجویانی که ناخواسته و بر اثر ناآگاهی وارد این جریان شدند، با رأفت اسلامی برخورد شود و همه آنها آزاد شوند.

نامه ۱۷۰ نماینده به روسای قوا برای حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی
ایسنا| صدوهفتاد نماینده مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به روسای سه قوه خواستار حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی شدند. متن این نامه که احمد امیرآبادی فراهانی آن را قرائت کرد، به این شرح است «همان‌طور که مستحضر هستید در چندماه گذشته بدخواهان و دشمنان ملت ایران با سوءاستفاده از برخی زمینه‌های داخلی حداکثر بهره را از پیام‌رسان‌های خارجی برای ایجاد ناامنی، فساد و آشوب در شهرهای ایران برده‌اند. حمله داعش به مجلس شورای اسلامی، ترویج خشونت، ایجاد آشوب‌های خیابانی اخیر، فروش مواد مخدر و روانگردان‌ها گوشه‌ای از اقدامات دشمنان ملت ایران در بستر پیام‌رسان‌های خارجی بوده است. ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی به منظور حفظ استقلال سیاسی و فرهنگی کشور برای پیشگیری ناامنی و تجاوز به حریم خصوصی آحاد جامعه و صیانت از فرهنگ و هویت ایرانی اسلامی و تأمین حقوق شهروندی با آزادی‌های مشروع و امنیت و آسایش مردم و نیز حمایت از فناوری بومی و توانمندی داخلی از شما روسای قوا خواستاریم ضمن حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی دستور فرمایید این پیام‌رسان‌ها جایگزین پیام‌رسان‌های خارجی شود و نسبت به ساماندهی فیلترشکن‌ها اقدام عاجل به عمل آید.»


تعداد بازدید :  209