شماره ۱۳۳۸ | ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۶ بهمن
صفحه را ببند
خبرنامه

برگزاری نشست مشورتی مسابقات «رفاقت مهر»
شهروند| معاون دانشجویی و جوانان سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر ایران از برگزاری نشست مشورتی یک‌روزه برنامه‎ریزی مسابقات فرهنگی و امدادی رفاقت مهر خبر داد.
علی گنج‎کریمی افزود: در آغاز فرآیند برنامه‎ریزی و اجرای بیست‌ونهمین دوره این مسابقات، نشست فوق با هدف بررسی و تجدیدنظر در روند و نحوه اجرای مسابقات، بهبود کیفیت اجرا، بهره‎گیری از راهکارهای نوین و کسب اطلاع از نیازهای اعضا در برنامه‎ریزی و اجرای این مسابقات برگزار شد. وی مهمترین موضوعات مورد بحث در این نشست را زمان اجرای مسابقات، کیفیت رشته‎ها، بررسی ایده‎های قابل ‌اجرا، توجه بیشتر به بعد فرهنگی مسابقات، منابع آزمون‎های کتبی و عملی، برگزاری دوره‎های یکسان‎سازی اجرا و روند داوری مسابقات بیان کرد. وی خاطرنشان کرد: مسابقات رفاقت مهر یکی از برنامه‎های سازمان جوانان است که با هدف ارتقای توانمندی‎های علمی و امدادی اعضا و ایجاد روحیه شادابی، نشاط و پویایی با مشارکت اعضای سازمان جوانان در رشته‎های مختلف برگزار می‎شود. به ‌گفته گنج‎کریمی، مرحله کشوری بیست‌و‌هشتمین دوره مسابقات فرهنگی و امدادی رفاقت مهر از 29مهرماه تا 10 آبان‌ماه سال‌جاری به میزبانی جمعیت هلال‌احمر استان کرمان برگزار شد. لازم به ذکر است، در نشست یک‌روزه مشورتی برنامه‎ریزی بیست‌ونهمین دوره مسابقات فرهنگی و امدادی رفاقت مهر، برخی از معاونین امور جوانان و کارشناسان استانی، مدرسان امداد، سرداوران مسابقات کشوری و نمایندگانی از دبیران مجمع کشوری کانون‎های دانشجویی و جوانان حضور داشتند.

افتتاح ساختمان اداری و سالن چندمنظوره آغاجاری در دهه فجر
شهروند| مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان از ساختمان اداری و سالن چندمنظوره آماده افتتاح آغاجاری و ساختمان شعبه امیدیه و پایگاه امدادونجات امام سجاد رامشیر بازدید کرد. دکتر علی خدادادی در سفر دوره‌ای خود از پایگاه امدادونجات بین‌شهری امام سجاد مشارگه شهر رامشیر بازدید کرد و با نجاتگران حاضر به گفت‌وگو پرداخت. وی با اشاره به ضرورت آمادگی حداکثری نجاتگران و امدادگران جمعیت هلال‌احمر خوزستان اظهار کرد: میزان آمادگی، سرعت عمل، مهارت‌‌‌‌‌ و حضور به‌موقع امدادگران در صحنه حوادث از مهمترین مسائلی است که می‌تواند به کاهش آسیب‌های ناشی از سوانح و حوادث منتهی شود. مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان با تجلیل از تلاش‌های نجاتگران و امدادگران این پایگاه پرکار و با اشاره به حفظ و ارتقای آمادگی بیش از پیش امدادی در امدادگران گفت: با شروع فصل سرما و بارندگی، پایگاه‌های امداد جاده‌ای استان باید به صورت آماده‌باش کامل باشند و این آمادگی خود را به‌خصوص در روزهای بارانی مضاعف کنند. دکتر خدادادی در ادامه سفر خود در بازدید از ساختمان جدید اداری و سالن چندمنظوره جمعیت هلال‌احمر آغاجاری از تلاش‌های شبانه‌روزی عوامل این جمعیت در احداث این دو ساختمان تقدیر کرد. وی افزود: به خواست خداوند متعال، در دهه فجر امسال شاهد افتتاح این دو پروژه عمرانی خواهیم بود. وی تصریح کرد: عوامل جمعیت هلال‌احمر آبرومندانه و با تلاش شبانه‌روزی از اسم و نام هلال‌احمر حمایت و دفاع می‌کنند و همین است که امروز به واسطه همین فداکاری‌ها نام، نشانه و چادر هلال‌احمر آرامش‌بخش است و انسان‌ها با دیدن آن احساس می‌کنند که ملجأ و پناهگاهی وجود دارد که اگر نیاز زیستی، اسکان و تغذیه داشته باشند، کسانی هستند که به کمک آنها خواهند شتافت. مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان در آخرین برنامه سفر خود از ساختمان اداری جمعیت هلال‌احمر امیدیه بازدید و از خدمات رئیس و کارکنان و اعضای پرتلاش این شهرستان تقدیر کرد.

اهالی باغین از خدمات کاروان سلامت هلال بهره‌مند شدند
شهروند| رئیس جمعیت هلال‌احمر کرمان از برگزاری طرح کاروان سلامت در دهه مبارک فجر در شهر باغین خبر داد. حسن نامجو ضمن تبریک ایام‌الله دهه مبارک فجر و فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: کاروان سلامت این جمعیت با حضور 9 پزشک داوطلب (3پزشک متخصص و 6 پزشک عمومی) به شهر باغین اعزام شد. نامجو با اعلام این‌که هدف از اجرای طرح کاروان سلامت ایجاد زمینه رشد و توسعه سلامت در ابعاد مختلف، کمک به بهبود سطح سلامت محرومان و تاثیرگذاری بر رفتار جامعه با حفظ کرامت انسانی است، افزود: ویزیت رایگان پزشکان عمومی و تخصصی، ارایه داروی رایگان، کنترل قند خون و فشارخون ازجمله خدمات این کاروان بود. رئیس جمعیت هلال‌احمر کرمان تصریح کرد: 495نفر از افراد محروم روستای سعدی، رباط، استخروئیه، چناروئیه، شهرک صنعتی و شهر باغین از خدمات این طرح بهره‌مند شدند. این طرح با همکاری و مشارکت پزشکان داوطلب جمعیت هلال‌احمر شهرستان کرمان، شهرداری و مرکز بهداشت باغین برگزار شد.


تعداد بازدید :  256