شماره ۱۳۳۸ | ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۶ بهمن
صفحه را ببند
صنعت نفت آبادان شاکی از داور جام‌جهانی
شکایت از فغانی به فیفا!

شهروند| باشگاه صنعت نفت آبادان در اعتراض به اتفاقات بازی این تیم با استقلال در نیمه‌نهایی جام حذفی قصد انجام کاری عجیب دارد؛ این‌که از علیرضا فغانی، تنها داور ایرانی حاضر در جام‌جهانی 2018 روسیه به فیفا شکایت کند. اتفاقی که جزو مسائل نادر فوتبال محسوب می‌شود.
اشتباهات تاثیرگذار در بازی مهم آبادان
دیدار صنعت نفت و استقلال در نیمه‌نهایی جام حذفی فوتبال درحالی سه‌شنبه هفته گذشته برگزار شد که تیم آبادانی با نتیجه دو بر یک بازنده لقب گرفت. در جریان این بازی که به قضاوت علیرضا فغانی انجام شد، اتفاقاتی از نظر داوری رخ داد که صدای نفتی‌ها را درآورد. کارشناسان داوری متعددی بعد از بازی به اشتباهات تاثیرگذار علیرضا فغانی و کمک‌هایش اشاره کردند. بعد از بازی مشخص شد داور یک پنالتی به سود نفت نگرفته، همچنین گل اول استقلال آفساید بوده و این آفساید گرفته نشده است. ضمن این‌که توپی که بازیکن استقلال از روی خط برگشت داد، از خط رد شده بود و به این ترتیب صنعت نفت از داوری ضرر کرد. به همین دلیل مسئولان باشگاه آبادانی اعتراض‌هایی به این قضیه انجام دادند و خواهان برخورد کمیته داوران با فغانی و کمک‌هایش شدند.
صدای نفتی‌ها بلند شد
صنعت نفت چند روز بعد از مسابقه با استقلال در هفته بیست‌ودوم لیگ برتر مقابل فولاد قرار گرفت و اعلام شد یک پنالتی که به عقیده مسئولان باشگاه آبادانی درست نبوده، آنها را عصبانی‌تر از همیشه کرد. بعد از این بازی، مسئولان باشگاه صنعت نفت ضمن اعتراض به داوری‌ها تصمیم عجیب خود را مطرح کردند. علی عیسی‌زاده، ‌مدیرعامل باشگاه صنعت نفت در این‌باره گفت: «ما نمی‌دانیم فدراسیون و کمیته داوران چه می‌کنند، هفته گذشته مقابل استقلال آن بلا را سر ما آوردند و مقابل فولاد خوزستان هم این اتفاق افتاد. اگر فدراسیون نمی‌تواند داور تعلیم بدهد به ما بگویند داور از خارج بیاوریم و هزینه‌اش را پرداخت کنیم. فریدون اصفهانیان کاسه و کوزه‌اش را جمع کند و از فدراسیون برود. او باید شغل دیگری را اختیار کند. دیگر این اتفاقات بس است. صنعت نفت را ویران کرده‌اند، مردم آبادان را طی این هفته نابود کرده‌اند.»
شکایت از فغانی به فیفا!
مدیرعامل باشگاه صنعت نفت با حمله به علیرضا فغانی عنوان کرد: «ما درحال شکایت از تیم داوری فغانی به فیفا هستیم و می‌خواهیم بگوییم او را به جام‌جهانی نبرید، چرا که آبروی ایران می‌رود. چطور می‌شود چهار اشتباه تاثیرگذار علیه ما انجام دهند؟ این اشتباهات نتیجه بازی را عوض کرد. یک جام درست کنید به پرسپولیس بدهید و یک جام هم به استقلال بدهید.» این درحالی است که چنین صحبت‌هایی در ‌سال منتهی به جام‌جهانی و با توجه به حضور فغانی در روسیه کمی غیر قابل تصور به نظر می‌رسد.

 


تعداد بازدید :  428