شماره ۱۳۳۸ | ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۶ بهمن
صفحه را ببند
سینمای جهان

ورایتی می‌نویسد که هفتادمین دوره جوایز سینمایی انجمن کارگردانان آمریکا طی مراسمی در لس‌آنجلس برگزار شد و فیلم شکل آب به کارگردانی گیلرمو دل‌تورو جایزه کارگردانی بهترین فیلم بلند را از آن خود کرد. در بخش بهترین کارگردانی فیلم بلند جوایز انجمن کارگردانان آمریکا (DGA)، گرتا گرویگ برای فیلم لیدی برد، مارتین مک‌دونا برای ساخت فیلم سه بیلبورد خارج از میزوری، ابینگ، جردن پیل برای برو بیرون و کریستوفر نولان برای فیلم دانکرک نیز نامزد کسب جایزه بودند. جوایز انجمن کارگردانان آمریکا همواره یک پیش‌بینی‌کننده معتبر برای اسکار بهترین کارگردانی است و از زمان آغاز فعالیت در ‌سال ۱۹۵۰ تنها در ۷ مورد برنده جوایز انجمن کارگردانان آمریکا و اسکار در رشته کارگردانی یکسان نبوده است.

کوکو جدیدترین انیمیشن کمپانی پیکسار جوایز ۱۱ بخشی را که در آن نامزد شده بود به خانه برد. ‌هالیوود ریپورتر نوشت: چهل و پنجمین دوره جوایز انیمیشن آنی در حالی برگزار شد که کوکو ـ جدیدترین محصول کمپانی پیکسار ـ بیشترین تعداد جایزه را به خود اختصاص داد. این انیمیشن در ۱۱ بخش ازجمله بهترین کارگردانی (لی انکریچ و آدرین مولینا)،‌ صداپیشگی (آنتونی گونزالز)، جلوه‌های انیمیشنی، شخصیت‌پردازی، استوری‌بورد انیمیشن بلند، موسیقی، طراحی تولید، نویسندگی انیمیشن بلند و... به‌عنوان برنده معرفی شد. این فیلم انیمیشن برنده جایزه گلدن‌گلوب در ۱۳ بخش از این مجموعه جوایز نامزد شده بود. با این حساب پیش‌بینی می‌شود کوکو از کاندیداهای اصلی کسب اسکار بهترین انیمیشن بلند این دوره باشد.

هالیوود ریپورتر نوشت در مراسم شنبه شب آکادمی فیلم اسپانیا که با اهدای جوایز گویا همراه بود، کتابفروشی موفق شد تا با پیشی‌گرفتن از فیلم غول که ۱۰ جایزه کسب کرد، به‌عنوان بهترین فیلم انتخاب شود. ایزابل کوشت، فیلمساز کهنه‌کار اسپانیایی نیز جایزه بهترین کارگردانی را برای کتابفروشی دریافت کرد. این فیلم داستان یک زن جوان را روایت می‌کند. این زن با بازی امیلی مورتیمر در این نقش تلاش دارد تا یک کتابفروشی در دهکده‌ای انگلیسی در کنار دریا را باز نگه دارد. در حالی ‌که تصور هم می‌شد غول دروکننده جوایز شب باشد این فیلم توانست جوایز تکنیکی چون جایزه تدوین، لباس، فیلمبرداری، جلوه‌های تصویری و جوایز موسیقی، فیلمنامه غیراقتباسی، بازیگر نوظهور و چند جایزه دیگر را دریافت کند. این فیلم ساخته آیتور آرگی و جان گارانو داستان واقعی مردی جوان را روایت می‌کند که از بیماری غول‌پیکری رنج می‌برد. در این مراسم پنه لوپه کروز جایزه بهترین فیلم را در کنار کارلوس سائورا به برنده آن اهدا کردند.


تعداد بازدید :  293