شماره ۱۳۳۸ | ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۶ بهمن
صفحه را ببند
با جشنواره 36

مدیر روابط‌عمومی سازمان اوج سخنان پیمان معادی مبنی بر درخواست اوج برای سرمایه‌گذاری در فیلم بمب را رد کرد. در دومین روز نمایش فیلم‌های سی‌وششمین جشنواره ملی فیلم فجر در پردیس ملت، پیمان معادی، کارگردان فیلم سینمایی بمب عنوان کرد که چند سازمان ازجمله سازمان اوج قصد داشته که در این اثر سرمایه‌گذاری کند، اما وی قبول نکرده است. در پی این موضوع، محمد ذوقی، مسئول روابط‌عمومی سازمان اوج گفت: این موضوع از اساس کذب است؛ درواقع نه از جانب آقای معادی پیشنهادی شده که این فیلم در سازمان اوج ساخته شود و نه اوج چنین درخواستی را به این کارگردان داده است. این روزها کارگردان‌های مختلفی دوست دارند با سازمان اوج کار کنند، اما پیشنهاد من این است که صاحبان آثار در نشست‌های خبری آثارشان حرف‌های منطقی بزنند. اگر ایشان اسنادی مبنی بر پیشنهاد اوج برای ساخت این اثر دارند، خوشحال می‌شویم که در اختیار رسانه‌ها قرار دهند.

در چند روز گذشته، برخی کارگردانان سینما به موضوع جهت‌دهی به آرای مردمی توسط برخی نهادها و ارگان‌ها اعتراضاتی مطرح کردند، اما مدیر اخذ آرای مردمی سی‌وششمین دوره جشنواره فیلم فجر این مسأله را کاملا رد می‌کند. علی آشتیانی، مدیر جمع‌آوری آرای مردمی سی‌وششمین دوره جشنواره فیلم فجر با اشاره به مثبت بودن روند اخذ آرای مردمی به شیوه الکترونیک گفت: امسال دامنه و سرعت اخذ آرای مردمی گسترده شده و تعداد مخاطبانی که امکان رأی دادن دارند تا سه‌برابر افزایش پیدا کرده است. رأی‌گیری الکترونیکی دقیق‌تر و سالم‌تر است و امکان مراقبت بیشتری دارد و سلامت رأی‌گیری امکان‌پذیرتر و تضمین‌شده‌تر است. البته با توجه به این‌که شیوه رأی‌گیری امسال تغییر کرده است، در روزهای اول شاهد افت تعداد آرا نسبت به سال‌های گذشته بودیم، اما وسعت رأی‌گیری این مسأله را پوشش داده است و شاهد رشد تعداد آرا بوده‌ایم. رأی‌گیری کاملا سالم و بدون هیچ تاثیری از هیچ جریانی پیش می‌رود و برخی از دوستان نگران این بودند که برخی نهادها و ارگان‌ها ممکن است بلیت بیشتری خریده باشند یا صاحبان آثار بتوانند بلیت بخرند و تلاش کنند روی آرا تأثیر بگذارند، اما به هیچ عنوان این حرف درست نیست.

کارگردان مستند بانو قدس ایران با اشاره به این‌که این مستند نسبت به نسخه‌ای که در جشنواره حقیقت به نمایش درآمد، تغییراتی داشته است، گفت: من بعد از جشنواره حقیقت معتقد بودم که فیلم ناقص است، بنابراین بعد از جشنواره مجددا فیلمبرداری را آغاز کردیم و نکات مهمی به آن اضافه شد که ازجمله آن حضور همسر حاج‌احمد خمینی است. مصطفی رزاق‌کریمی درباره حضور این مستند در بخش رقابتی جشنواره فیلم فجر بیان کرد: به نظر من حضور یک مستند در کنار فیلم‌های داستانی دیگر در سینما تجربه‌ای مثبت است که خارج از ایران در جشنواره‌های برلین، فرانسه و آلمان تجربه شده و جواب بدی هم نداده است. در ایران هم این نخستین‌بار است که یک مستند در بخش رقابتی حضور دارد و می‌تواند اتفاقات خوبی را رقم بزند.

مجید مجیدی پس از تماشای زنانی با گوشواره‌های باروتی، نگاه جسورانه و انسانی کارگردان این مستند را تحسین کرد. کارگردان محمد رسول‌الله و رنگ خدا در متنی که پس از تماشای این مستند نوشت آورده است: فیلم زیبا و تحسین‌برانگیز زنانی با گوشواره‌های باروتی را دیدم و از نگاه جسورانه و انسانی جناب فرهمند بسیار لذت بردم. مطمئنم این اثر جهانی خواهد شد و تبریک و خسته‌ نباشید به همه عوامل سختکوش این اثر دارم. زنانی با گوشواره‌های باروتی به کارگردانی رضا فرهمند و تهیه‌کنندگی مرتضی شعبانی یکی از دو مستند حاضر در بخش سودای سیمرغ سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر است.


تعداد بازدید :  278