شماره ۱۳۳۸ | ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۶ بهمن
صفحه را ببند
جهش و سپس کاهش دلار
دلار تا قیمت 4‌هزار و 790 پیشروی کرد

شهروند|  دلار دوباره رکوردشکنی کرد. دیروز در بازار آزاد اسکناس آمریکایی از مرز 4‌هزار و 700 تومان عبور کرد و تا قیمت 4‌هزار و 790 تومان پیشروی کرد. همین موضوع دوباره پای دلالان و صاحبان دلارهای خانگی را به بازار کشاند و صرافی‌ها را با ازدحام جمعیت مواجه کرد.افزایش دوباره بهای دلار بعد از آرامش موقت و کوتاه مدتی که به میدان فردوسی حاکم شده بود، سبب شد صرافی ها معاملات دلار را با احتیاط انجام دهند و از فروش های خرد خودداری کنند.
 براساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر، دیروز ظهر دلار با یک جهش 128تومانی نسبت به روز قبل خود، به ۴۷۸۰ تومان هم رسید و در پایان روز و در ساعت 17، بر قیمت 4‌هزار و 740 ایستاد.
البته این موضوع درحالی رخ داد که دلار در بازار آزاد معاملات روز گذشته را، با دلار 4هزار و 790 تومانی آغاز کرد و با گذشت زمان قیمت اندکی تعدیل شد و بعد از نوسانات مختلف با 46تومان، رشد قیمت نسبت به روز پیشتر پرونده‌اش بسته شد.
بنا بر اعلام ایرنا، روز گذشته در صرافی‌های منتخب بانک مرکزی هر دلار آمریکا به صورت عمده 4‌هزار و 690 تومان معامله شد. این درحالی است که در سامانه نظارت ارز (سنا) نرخ هر دلار آمریکا 4‌هزار و 584 تومان ارزش‌گذاری شده است.
خانم‌های خانه‌دار و دلالی دلار!
نوسان‌های بازار ارز و گرانی پلکانی دلار در این روزها، حواشی مختلفی با خود به دنبال داشته است. کار به جایی رسیده که توزیع دلار مداخله‌ای از دیروز با نرخ ۴۵۰۰ تومان در صرافی‌ها، با ازدحام جمعیت که بیشتر آنها دلال هستند، مواجه شده است.
فارس نوشته که در میان انبوه جمعیت در مقابل صرافی‌های توزیع‌کننده دلار، اغلب خریداران دلال و خانم‌های خانه‌دار هستند.
یکی از متقاضیان خرید دلار با این عنوان که روز گذشته ثبت‌نام کرده و دیروز برای خرید مراجعه کرده است‌، گفت: دیروز دلار به ما نرسید و ما چون ثبت‌نام کرده بودیم، امروز برای خرید آمده‌ایم.
گفتنی است، دلار آمریکا در هفته گذشته با شیب ملایمی در جهت افزایش قیمت حرکت کرد اما با شروع این هفته، روند و شیب افزایش آن تند و به نرخ ۴۸۰۰تومان نزدیک‌تر شد. دیروز بازار ارز به‌طورکلی افزایش قیمت پیدا کرد و به غیر از دلار، یورو هم به ۶هزار تومان رسیده است.
همچنین بازار طلا برخلاف روز قبل با افزایش قیمت محسوسی روبه‌رو شده است و هر گرم طلای ۱۸عیار از ۱۴۷‌هزار تومان مجدداَ عبور کرد و هر مثقال طلا به ۶۴۰‌هزار تومان رسیده است.

 

دیدگاه‌های دیگران

|
مخالف 0 - 0 موافق
مابیکاریم مگهدلار استفاده کنیم توراخدا جمع کنی داین دلارارزبورس اززندگی ایرانیها امریکاکه داره ماراتحریم میکنه شماهم دارین ملت زجر کش میکننی نمیخواد ره ساعت بگین هرکی میخواد خودش یره میگریه بانک مرکزی که لذت میبره ازاینکارش اینوبخونید وبه بانک مرکزی بگید

تعداد بازدید :  253