شماره ۱۳۳۸ | ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۶ بهمن
صفحه را ببند
ویترین ایران

رشد ۱۵‌درصدی معاملات مسکن
وزارت راه‌وشهرسازی| علی چگنی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه‌وشهرسازی با اشاره به این‌که معاملات مسکن در دی‌ماه نسبت به مشابه‌ سال قبل ۱۵درصد رشد داشت، گفت: پیش‌بینی بازار مسکن حاکی از عدم افزایش شدید قیمت‌ها و رشد معاملات با شیب ملایم است.

با آب و برق مفت
 نمی‌توان مصرف را مدیریت کرد
ایرنا| رضا اردکانیان وزیر نیرو گفت: تا زمانی که قیمت آب و برق بسیار کمتر از هزینه‌های تمام‌شده باشد، نمی‌توان از مردم انتظار داشت در مدیریت مصرف مشارکت داشته باشند. او همچنین اعلام کرده که ۱۲‌میلیارد و ۳۰۰‌میلیون دلار قرارداد سرمایه‌گذاری خارجی در بخش برق کشور نهایی شده است.

تخفیف    20‌درصدی مواد اولیه
 به خارجی‌ها
شهروند| صحاف امین رئیس هیأت‌مدیره انجمن ملی صنایع پلاستیک ایران گفت: اعضای این انجمن توانستند در ‌سال ۹۵ یک‌میلیارد دلار صادرات داشته باشند؛ این درحالیست که مطابق برنامه‌ریزی‌ها قرار بود در ‌سال‌جاری و تا آذرماه این عدد ۲۰‌درصد افزایش پیدا کند اما به دلیل کمبود مواد اولیه و عدم قدرت رقابت‌پذیری در بازارهای صادراتی و افزایش قیمت ارز نتوانستیم به این رقم برسیم بلکه شاهد کاهش ۲‌درصدی نیز بودیم. او ادامه داد: مشکلات ما از ‌سال ۹۳ شروع شد، آن‌زمان که قرار شد تولیدکنندگان داخلی مواد اولیه خود را با قیمت بین‌المللی و ارز آزاد خریداری کنند، درحالی ‌که رقبای خارجی ما از مواد اولیه‌ای که پتروشیمی‌های کشورمان تولید می‌کنند، استفاده می‌نمایند. آنها با استفاده از تخفیف‌های آنچنانی توانستند محصول نهایی را زیر قیمت ما در بازارهای صادراتی عرضه کنند. صحاف ادامه داد: با این وضع ما دیگر امکان صادرات نداریم و دربازار داخل نیز با وجود واردات خصوصا از کشور ترکیه دچار عقب‌ماندگی خواهیم شد. امروز واحدهای ما با افت تولید مواجه هستند .

بدهی 12هزار میلیاردی   وزارت  راه
ایرنا| عباس آخوندی وزیر راه‌وشهرسازی گفت: مدیریت راه‌های کشور به 8‌هزار‌ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که کل بودجه این بخش دو‌هزار ‌میلیارد ریال است و همه آن نیز تخصیص داده نمی‌شود. او ادامه داد: منابع ما درحال گرایش به صفر است و در ‌سال 97 از 8‌هزار ‌میلیارد بودجه ما به حدود 5‌هزار ‌میلیارد کاهش یافته، درحالی ‌که 12‌هزار ‌میلیارد بدهی مستقیم داریم.

فایناس مجارستانی در راه است
فارس| علی صالح‌آبادی یک مقام مسئول نظام بانکی از اختصاص خط فاینانس روسی بدون سقف برای ایران خبر داد و افزود: با اکزیم بانک مجارستان درحال مذاکره هستیم که ظرف یکی دوماه آینده نهایی می‌شود.مدیرعامل بانک توسعه صادرات با اشاره به مبادلات فاینانس و خطوط اعتباری با کره‌جنوبی، چین به میزان 10‌میلیارد دلار و اتریش یک‌میلیارد یورو افزود: اخیرا با روسیه نیز قرارداد فاینانس بدون سقف به امضا رسیده و متناسب با پروژه‌های تعریف‌شده، فاینانس اختصاص می‌یابد و این اتفاق بسیار خوبی است.

رشد 7/3‌درصد تورم تولیدکننده
مهر| مرکز آمار ایران گزارش شاخص قیمت تولید‌کننده بخش‌‌های خدماتی در پاییز ۹۶ را اعلام کرد که نشان می‌دهد تورم حوزه خدمات در پاییز امسال نسبت به پاییز پارسال ۳.۷‌درصد افزایش یافته است.

 


تعداد بازدید :  217