شماره ۱۳۳۸ | ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۶ بهمن
صفحه را ببند
دادستان تهران مطرح کرد:
صدور کیفرخواست برای 150 متهم ناآرامی‌های اخیر

میزان| عباس جعفری ‌دولت‌آبادی در جلسه شورای معاونان دادسرای تهران با اشاره به بازدید خود و معاونان دادستان از زندان‌ها در ایام اخیر در بیان اقدامات انجام شده دادستانی نسبت به پرونده متهمان آشوب‌های اخیر، گفت: درحال حاضر صرفا 4 نفر در این راستا بازداشت هستند و 150 فقره کیفرخواست صادر شده که در نوع خود کار مهمی محسوب می‌شود.
دادستان تهران روشنگری در مورد عوامل و علل آشوب‌ها را اقدام دیگری دانست که در امر تنویر افکار عمومی اثرگذار است و با اشاره به این‌که اقدام آشوبگران، معارض با اهداف انقلاب اسلامی بود، افزود: مردم با هوشیاری درک کردند که برای اعلام اعتراض به مشکلات، راه‌های منطقی وجود دارد که مغایر با اقدامات تخریبی آشوبگران است.
دادستان تهران مدیریت پرونده‌های قضائی در این زمینه را ناشی از سیاست هوشمندانه دستگاه قضائی دانست و درخصوص تصمیمات اتخاذی در این پرونده‌ها و رویکرد دادستانی تهران، اظهار داشت: دیدگاه دادستانی تهران این نیست که هر کس در خیابان دستگیر شود، متهم بوده و الزاما دلیل بر انتساب اتهام به افراد نیست.
جعفری‌ دولت‌آبادی ارزیابی کیفرخواست‌های صادره از سوی دادسرای شهید مقدس نسبت به متهمان آشوب‌های اخیر را با رسیدگی دادگاه‌ها میسر دانست و گفت: هدف این بود که افراد بی‌جهت در زندان یا فرآیند کیفری گرفتار نشوند تا از غلبه حاشیه بر متن جلوگیری شود.
دادستان تهران همچنین از صدور حکم محکومیت برای فردی که با 9 بار ملاقات با مامور اطلاعاتی آمریکا، اطلاعات کشور ازجمله در زمینه تحریم‌ها و امور هسته‌ای را به سرویس اطلاعاتی آمریکا و یک کشور اروپایی انتقال داده بود، خبر داد و گفت: در این پرونده فرد مذکور به 6‌سال حبس تعزیری و ضبط و استرداد وجوه دریافتی محکوم شده است.

 


تعداد بازدید :  395