شماره ۱۳۳۹ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۷ بهمن
صفحه را ببند
افتتاح پایگاه امداد هوایی هلال کردستان

شهروند|  با حضور دبیرکل جمعیت هلال‌احمر در کردستان، پایگاه امداد هوایی و مجتمع لجستیک و انبار امدادی هلال‌احمر این استان به بهره‌برداری رسید. مهندس محمود محمدی‌نسب در مراسم افتتاح پایگاه امداد هوایی جمعیت هلال‌احمر استان کردستان ضمن تبریک ایام‌الله دهه مبارک فجر اظهار داشت: هرچقدر بتوانیم زیرساخت‌های امدادی را بیشتر تقویت کنیم در زمان بروز حوادث و سوانح آسیب کمتری به مردم وارد می‌شود. دبیرکل جمعیت هلال‌احمر درباره فعالیت نیروهای داوطلب جمعیت هلال‌احمر در سراسر کشور بیان کرد: عموم افرادی که با لباس هلال‌احمر به مردم خدمت می‌کنند هیچ‌گونه رابطه استخدامی با جمعیت هلال‌احمر ندارند و این افراد به‌صورت داوطلبانه خدمت می‌کنند. وی با تأکید بر این‌که با توجه به تعداد بسیار زیاد نیروهای داوطلب، جمعیت هلال‌احمر برای تأمین تجهیزات مورد نیاز آنها با مشکل مواجه است، عنوان کرد: تأمین تجهیزات مورد نیاز نیروهای داوطلب دشوار است. محمدی‌نسب افتتاح پایگاه امداد هوایی در استان کردستان را کاری بزرگ بیان کرد و افزود: ساخت این پایگاه نیازمند فعالیت تیم فنی و تخصصی بود که جا دارد از زحمات تمامی افراد در ساخت این پایگاه تقدیر و تشکر کرد. بادری، معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری کردستان با اشاره به حادثه‌خیز بودن استان کردستان گفت: نیاز است پروژه‌های مقابله با بحران و بلایای طبیعی بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گیرد. وی درباره افتتاح پایگاه امداد هوایی جمعیت هلال‌احمر خاطرنشان کرد: بودجه احداث این پایگاه از محل ماده ۱۰ و ۱۲ حوادث تأمین شده است. معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری کردستان ضمن تشکر از جمعیت هلال‌احمر برای حضور ۱۵روزه بالگرد جمعیت هلال‌احمر در استان کردستان گفت: امیدواریم استقرار بالگرد در این استان به ۳۰ روز افزایش یابد.
حسن خدابنده‌لو، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کردستان با اشاره به تعداد تیم‌های امدادی جمعیت هلال‌احمر استان کردستان اظهار داشت: درحال حاضر ۱۰۰تیم امدادونجات شهری، جاده‌ای، کوهستان، آواربرداری و واکنش سریع در سطح استان کردستان فعال است. بنابر این گزارش، همچنین با حضور دبیرکل جمعیت، مجتمع لجستیک به متراژ ۱۲‌هزار متر مربع (شامل ۴۰۰متر مربع محدوده اداری و ۴ سوله و انبار امدادی) با اعتباری بالغ بر ۵‌میلیارد تومان افتتاح شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت. پایگاه امداد هوایی جمعیت هلال‌احمر استان کردستان در زمینی به مساحت ۳هزار متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۷‌میلیارد تومان احداث شده است. پروژه بعدی نیز مربوط به مجتمع لجستیک با آمادگی جمعیت هلال‌احمر در زمینی به مساحت 12‌هزار و 500 متر بوده که یک مجتمع امدادی و انباری برای انبار کردن مایحتاج و ضروریات جمعیت هلال‌احمر است و دارای چهار سوله و یک ساختمان اداری با فضای بزرگ با اعتباری بالغ بر 5‌میلیارد و 500‌میلیون تومان است. افتتاح کلینیک درمانی، یکی دیگر از پروژه‌های خدماتی و امدادی جمعیت هلال‌احمر کردستان است که شامل واحدهای گفتاردرمانی، شنوایی‌سنجی، کادر درمانی، فیزیوتراپی و واکسیناسیون حجاج است.
دبیرکل جمعیت هلال‌احمر همچنین در حاشیه افتتاح پروژه‌های امدادی جمعیت هلال‌احمر در جمع خبرنگاران حضور یافت و به گفت‌وگو با آنها پرداخت. مهندس محمود محمدی‌نسب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امداد هوایی یکی از ابزارهایی است که امروزه در کشورهای توسعه‌یافته در کنترل و مدیریت بحران‌ها به صورت کارآمد و موثر ورود می‌کند. وی ادامه داد: امداد هوایی از چندین ویژگی برخوردار است که ازجمله آن می‌توان به انتقال مصدومان در حوادث، ارسال محموله‌های امدادی و اقلام غذایی به محل حادثه اشاره کرد. دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با بیان این‌که وضع حال حاضر این جمعیت در امداد هوایی قابل‌ قبول است، بیان کرد: البته وضع حال حاضر امداد هوایی با استانداردهای جهانی فاصله دارد که ما به دنبال افزایش تعداد بالگردها و همچنین تجهیز بالگردهای موجود به امکانات دید در شب هستیم. وی با اشاره به این‌که درحال حاضر جمعیت هلال‌احمر در 10 استان پد و آشیانه بالگرد مستقل دارد، عنوان کرد: تمام آسمان کشور به لحاظ پوشش امداد هوایی به صورت کامل است و به شعاع 200 کیلومتر از یکدیگر قرار گرفته‌اند.
محمدی‌نسب درباره افزایش تعداد تیم‌های امدادی جمعیت هلال‌احمر گفت: از لحاظ تأمین نیرو مشکلی نداریم و داوطلبان جمعیت هلال‌احمر به صورت داوطلبانه آماده خدمت به هموطنان هستند، اما جمعیت هلال‌احمر از لحاظ تأمین امکانات و تجهیزات امدادی برای این نیروها با مشکل مواجه است. وی با تأکید بر این‌که درحال حاضر 381 خودروی نجات در سراسر کشور وجود دارد، بیان کرد: در صورتی که تعداد خودرو‌ها محدود باشد امکان استفاده نیروها از تجهیزات محدود می‌شود اما اگر امکانات افزایش پیدا کند، می‌توانیم متناسب با افزایش امکانات و تجهیزات نیروهای امدادی را افزایش دهیم. دبیرکل جمعیت هلال‌احمر درباره امدادرسانی به هموطنان در زلزله کرمانشاه تأکید کرد: جمعیت هلال‌احمر در زلزله کرمانشاه خدمات متعددی ارایه کرد که برخی از این خدمات درحال حاضر هم به هموطنان زلزله‌زده ارایه می‌شود و برخی خدمات هم بنابر تغییر فصول ارایه خواهد شد. وی خاطرنشان کرد: توزیع اقلام زیستی شامل چادر، پتو، وسایل گرمایشی، ست ظروف، ست بهداشتی و موادغذایی 72ساعته و یک‌ماهه میان زلزله‌زدگان غرب کشور صورت گرفت. محمدی‌نسب ادامه داد: حمایت روانی افرادی که در این حادثه آسیب‌های جدی دیدند نیز در قالب تیم‌های سحر انجام شد، این تیم‌ها درحال حاضر در منطقه حضور دارند و به زلزله‌زدگان خدمات لازم را ارایه می‌دهند.


تعداد بازدید :  258