شماره ۱۳۳۹ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۷ بهمن
صفحه را ببند
به روایت اسناد ساواک
فداکاری نیروهای هلال (شیروخورشید سرخ سابق)

9:30 دقیقه روز جاری عده‌ای از پزشکان رضائیه به اتفاق روحانیون افراطی، اصناف، فرهنگیان و طبقات مختلف که به‌تدریج حدود ۸۰۰۰نفر شدند، به‌عنوان اعتراض به واقعه بیمارستان شاهرضای مشهد با دادن شعارهای ضد ملی و میهنی در خیابان‌های شهر به راه افتادند و در ساعت 12:30 دقیقه در جلو مسجد اعظم رضائیه اجتماع و یکی از روحانیون افراطی به نام غلامرضا حسنی مطالبی عنوان و از مردم به‌ویژه ارتشی‌ها خواسته که کار خود را رها كرده و به گروه مخالف بپیوندند در این تظاهرات ماشاالله بزچلو، وکیل دادگستری دکتر اسداله حیدری‌معماری، استاد دانشگاه رضائیه و علی نصرالهی، نماینده بازار نقش رهبری را به عهده داشته‌اند این تظاهرات در ساعت13:00 بدون حادثه خاتمه پذیرفت.
مبینی در بولتن اداره چهارم درج می‌گردد.
۱ ۵۷/۱۰/۴ - بخش ویژه خبرگزاری پارس در این‌باره نوشت: «امروز هزاران نفر از گروه‌های مردم رضائیه دست به یک تظاهرات و راهپیمايی آرام و بسیار وسیعی زدند. این راهپیمايی به دنبال اعتراض پزشکان رضائیه به واقعه بیمارستان شاهرضای مشهد از ساعت ده و سی دقیقه از محوطه بیمارستان شیر و خورشید سرخ رضائیه آغاز شد و راهپیمایان که در پیشاپیش آنان گروهی از روحانیون و پزشکان رضائیه حرکت می‌کردند از مسیر خیابان‌های فرح، خیام، استاد برزگر و پهلوی گذشتند و به طرف مسجد اعظم حرکت کردند.
در این تظاهرات عظیم تظاهرکنندگان شعارهای مخالف دولت می‌دادند. در پایان تظاهرات، تظاهرکنندگان در مقابل مسجد اعظم اجتماع کردند و قطعنامه پزشکان رضائیه
قرائت شد.
در این قطعنامه پزشکان رضائیه حادثه بیمارستان شاهرضای مشهد و حادثه بیست‌و‌سوم آذرماه بیمارستان شیر و خورشید سرخ رضائیه را محکوم کردند. تظاهرکنندگان سپس با آرامی پراکنده شدند.
در جریان این تظاهرات هیچ‌گونه حادثه‌ای
روی نداد.

 


تعداد بازدید :  283