شماره ۱۳۳۹ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۷ بهمن
صفحه را ببند
خبرنامه

ارایه خدمات مدیریت استرس پس از بلایا در مناطق زلزله‌زده
شهروند| تیم سحر استان بوشهر با حضور در مناطق زلزله‌زده مدیریت استرس پس از بلایا را آموزش دادند.
 معاون امور جوانان اظهار کرد: اعضای تیم حمایت روانی استان بوشهر در روستاهای منطقه
سرپل ذهاب مشغول ارایه خدمات هستند و از طریق هم‌صحبتی و گفت‌وگو با مردم آسیب‌دیده، ارایه خدمات آموزشی به کودکان و نوجوانان فعالیت‌های تیم سحر را ارایه می‌دهند. آلبوغبیش در این خصوص بیان داشت: آموزش‌هایی به خانواده‌ها درخصوص مدیریت استرس به والدین با حضور روانشناسان و مددکاران اعزامی به مردم روستاهای سرباغ گلین از توابع سرپل ذهاب ارایه شد. وی تصریح کرد: پس از وقوع هر حادثه‌ای موضوعات حمایت‌های روانی از اهمیت و جایگاه بالایی برخوردار است. حضور تیم سحر استان بوشهر را از اهمیت و جایگاه بالایی نشان می‌دهد و این اقدامات ارزشمند با تلاش اعضای تیم سحر اجرایی می‌شود.

رونمایی از تندیس یادمان نجاتگران شهید هلال‌احمر زنجان
شهروند| مراسم رونمایی از تندیس یادمان نجاتگران فقید وحید محمدی و سیدرضا جعفری در شهرستان خدابنده برگزار شد. مراسم یادبود و رونمایی از تندیس دو شهید امداد‌ونجات شهرستان خدابنده- شهیدسیدرضا جعفری و شهیدوحید محمدی- که در 16 تیرماه ‌سال‌جاری در حین انجام عملیات امداد در روستای استرود زرین رود به شهادت رسیدند، با حضور مسئولان استانی زنجان و شهرستانی و خانواده این دو ایثارگر برگزار شد.
حجت‌الاسلام موسوی امام جمعه قیدار در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا به‌ویژه شهید سیدرضا جعفری و شهید وحید محمدی اظهار کرد: کاری که این دو شهید برای نجات جان یک انسان انجام دادند، بسیار ارزشمند است. وی افزود: در روایات اسلامی بالاترین ارزش و مکارم اخلاقی، ایثار است و این دو شهید با دادن جان خود درس ایثار و فداکاری و ازخودگذشتگی را به ما آموختند. امام جمعه قیدار ادامه داد: یادمان‌سازی و تندیس‌سازی یک منبع قرآنی دارد و زمانی که جوانمردان اصحاب کهف آن کار عظیم را انجام دادند، بعد از 300‌سال یادمانی برای آنها ساخته شد و این کار باعث می‌شود که رشادتی که آنها انجام دادند، همیشه در یادها بماند و همچنان زنده باشند.
شهرام میرزایی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان نیز عنوان کرد: نصب این یادمان و تندیس در پایگاه‌های امدادونجات بین‌شهری شهرستان خدابنده در دوتپه سفلی به نام پایگاه امدادونجات شهید ایثارگر سیدرضا جعفری و پایگاه زرین‌رود که به نام پایگاه امدادونجات شهید ایثارگر وحید محمدی نامگذاری شده است، به این دلیل بود که ما ذره کوچکی از ایثار و فداکاری را به تصویر بکشیم و همیشه به یاد این شهدا باشیم تا همه امدادگرانی که در حوزه‌های مختلف امدادونجات شهرستان خدابنده فعالیت می‌کنند، یاد این دو مرحوم را گرامی بدارند و در فعالیت‌های امدادی‌شان نهایت ایثار و گذشت را سرلوحه کار خود قرار دهند. خانواده این دو شهید درس بزرگ صبر را به همه مردم دادند و همیشه باید قدردان آنها باشیم.

29 کوهنورد در کوهستان‌های اردبیل از مرگ حتمی نجات یافتند
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل گفت: امسال با امدادرسانی به‌موقع ۲۹ کوهنورد در کوهستان‌های این استان از مرگ حتمی نجات یافتند. بهرام غیبی تصریح کرد: متاسفانه با وجود اطلاع‌رسانی‌های مکرر همچنان شاهد وقوع حوادث در کوهستان هستیم و امسال نیروهای امدادی استان به ۲۷ حادثه اعزام شده‌اند. وی افزود: تا قبل از استقرار بالگرد، نیروهای امدادی به سختی به مناطق صعب‌العبور و ارتفاعات اعزام می‌شدند اما با کمک بالگرد امدادی، امدادرسانی تسریع یافته است. وی با ذکر مثالی به امدادرسانی به سه کوهنورد در روزهای اخیر اشاره کرد و افزود: از ابتدای ‌سال ۲۹ حادثه‌دیده نیز، از مرگ حتمی نجات یافته‌اند و به ۱۴۴ حادثه‌دیده امدادرسانی شده است.


تعداد بازدید :  317