شماره ۱۳۳۹ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۷ بهمن
صفحه را ببند
با جشنواره 36

یکی از برنامه‌های جنبی جشنواره فجر سی و ششم، نمایش فیلم‌های کودک و نوجوان برای دانش‌آموزان سراسر کشور است که با عنوان سیمرغ و پروانه‌ها برگزار می‌شود. این برنامه روز گذشته به دلیل آلودگی هوا و تعطیلی مدارس در تهران برگزار نشد. قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی آلودگی هوا و اعلام تعطیلی مدارس از سوی اداره کل آموزش پرورش را دلیل این اتفاق اعلام کرد. حبیب ایل بیگی نیز گفت: تعطیلی این برنامه در روز ۱۶ بهمن از طریق سامانه اردویی مدارس که مسئولیت هماهنگی حضور دانش آموزان در سینماها را بر عهده دارند به کلیه مدارس تهران اطلاع رسانی شد. گفتنی است در این برنامه پنج فیلم «قهرمانان کوچک»، «شکلاتی»، «فیلشاه»، «دنیای کیف‌ها» و «دزد و پری 2» برای دانش آموزان به نمایش در می‌آیند. ایل بیگی ابراز امیدواری کرده با بهبود شرایط جوی و از بین رفتن آلودگی هوا تهران برنامه سیمرغ و پروانه ها دوباره آغاز شود.

در چهارمین روز از برگزاری جشنواره فیلم فجر با توجه به سانس های فوق العاده برای تعدادی از فیلم ها مشخص شد، مخاطب از چه آثاری لذت برده است. در این روز فیلم های «مغزهای کوچک زنگ زده»، «به وقت شام»، «عرق سرد» و «مصادره» به سانس فوق العاده رسید.  در چهارمین روز از برگزاری جشنواره فیلم فجر 10 فیلم برتر آرای تماشاگران نیز اعلام شد، که در این فهرست، فیلم های «به وقت شام» ، «عرق سرد»، «دارکوب»، «لاتاری»، «بمب یک عاشقانه»، «مغزهای کوچک زنگ زده»،«سرو زیر آب»، «خجالت نکش»، «مصادره»، «چهارراه استانبول» دیده می شود.

در حالی که امسال نسبت به دوره‌های گذشته ابهام‌های بیشتری درباره گردآوری آرای مردمی و شیوه پردازش آنها وجود دارد و نظرسنجی اینترنتی از تماشاگران با اشکال‌هایی مواجه است، محصول مشترک خانه سینما و جشنواره فجر بعد از چهار روز نمایش فیلم‌ها یک فهرست از ده فیلم برتر تماشاگران است که به شکل فله‌ای منتشر شد. در این فهرست که از طرف روابط عمومی جشنواره منتشر شد، فیلم‌های «دارکوب»، «بمب؛ یک عاشقانه»، «به وقت شام»، «مغزهای کوچک زنگ زده»، «سرو زیر آب»، «خجالت نکش»، «چهارراه استانبول»، «تنگه ابوقریب»، «لاتاری» و «عرق سرد» به عنوان ده فیلم برتر از نظر تماشاگران معرفی شده‌اند. نکته جالب آن است که در نمودار منتشر شده، اسامی این فیلم‌ها در یک دایره آمده که نه بر اساس حروف الفباست و نه رتبه و امتیاز فیلم‌ها را مشخص کرده و نشانه نوعی آشفتگی و دستپاچگی ازسوی ستاد انتخاب فیلم برگزیده تماشاگران و برگزار کنندگان جشنواره برای انتشار یک فهرست به هر قیمت برای جلوگیری از افزایش ابهام‌ها است. هرچند که این شیوه فقط ابهام‌ها را بیشتر می کند.


تعداد بازدید :  404