شماره ۱۳۳۹ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۷ بهمن
صفحه را ببند
ویترین خانواده

ممنوعیت افزایش قیمت کالا تا پایان فروردین
مهر| رئیس اتاق اصناف ایران با ارسال ابلاغیه‌ای به اتحادیه‌های صنفی، تأکید کرد که افزایش قیمت کالاها و خدمات صنفی تا پایان فروردین‌ماه‌ سال ۱۳۹۷ ممنوع است. علی فاضلی همچنین از روسای اتاق‌های اصناف مراکز استان‌ها خواست در صورت افزایش قیمت، باید به قیمت‌های قبلی تغییر کند و نتیجه به اتاق اصناف ایران اعلام شود. براساس مصوبات کارگروه تنظیم بازار که ۱۳ دی‌ماه گذشته ابلاغ شد، افزایش قیمت تمام کالاها و خدمات حداقل تا پایان فروردین‌ماه ۱۳۹۷ ممنوع شده و مقرر شد نسبت به اعمال قانون در مورد متخلفان اقدام
شود.

شست‌وشوی قالی افزایش قیمت ندارد
ایرنا| شست‌وشوی قالی امسال هیچ افزایش قیمتی ندارد. رئیس اتحادیه قالیشویان گفت: در مقایسه با پارسال و با توجه به گرانی مواد اولیه و بیکاری پنهان در این حوزه قیمت‌ها کمتر خواهد بود. حمید محمدی اظهار داشت: طی سال‌های گذشته، تعیین قیمت توسط سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان انجام می‌شد اما طبق مصوبه جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت تعیین قیمت به واحدهای صنفی واگذار و مقرر شد پس از قیمت‌گذاری، نرخ‌ها به اتحادیه‌ها مخابره شود تا آنالیز قیمت‌ها انجام شود و اگر موردی بود، پیگیری شود.
او افزود: قیمت پایه شست‌وشوی هر مترمربع فرش ماشینی 50‌هزار ریال و فرش‌های دستباف از 80‌هزار ریال است و البته نرخ خدمات شست‌وشو طبق قرارداد فیمابین توافقی است.
رئیس اتحادیه قالیشویان افزود:شست‌وشوی فرش‌های کهنه، عتیقه، تمام ابریشم تبریز و اصفهان و صادراتی، شست‌وشو و رنگ‌برداری و لکه ‌برداری، دارکشی، پرداخت و رفو خدماتی هستند که هزینه آنها با توافق بین طرفین قرارداد تعیین می‌شود.
محمدی بیان کرد: هزینه حمل‌ونقل برعهده مشتری است و معمولا از 160‌هزار ریال شروع می‌شود؛ البته در بیشتر موارد شاهد هستیم که هزینه حمل‌ونقل رایگان است یا مبلغ کمتری نیز دریافت می‌شود و هزینه بسته‌بندی و کاور (روکش پلاستیکی کشیدن یا بسته‌بندی) اعلام نشده است.

تثبیت نرخ 6 گروه کالای اساسی
بانک مرکزی| بررسی قیمت کالاهای اساسی از تثبیت قیمت برنج، سبزی‌های تازه، گوشت قرمز، قندوشکر، چای و روغن نباتی در هفته نخست بهمن‌ماه حکایت دارد. در هفته منتهی به ششم بهمن‌ماه نرخ لبنیات 5‌درصد و حبوبات 0.1‌درصد کاهش یافت و در مقابل نرخ تخم‌مرغ 1.2درصد، میوه‌های تازه 1.1‌درصد و مرغ 1.6‌درصد افزایش داشت.
براساس بررسی‌های میدانی بانک مرکزی از قیمت خرده‌فروشی، برخی کالاهای خوراکی در شهر تهران، در هفته نخست بهمن‌ماه در مقایسه با هفته مشابه ماه قبل ازجمله قیمت لبنیات 2.3درصد، برنج 0.1درصد، میوه‌های تازه 9.1درصد، گوشت قرمز 0.6درصد، مرغ یک‌درصد، قندوشکر 0.1درصد، چای 0.3‌درصد و روغن نباتی 0.3‌درصد افزایش داشت و در مقابل تخم‌مرغ 22درصد، حبوب 1.6‌درصد و سبزی‌های تازه 4درصد کاهش داشت.


تعداد بازدید :  199