شماره ۱۳۳۹ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۷ بهمن
صفحه را ببند
روایت هفته‌نامه فرانسوی از قهرمانی که می‌توانست مدل شود!
بازگشت کیمیای تکواندو بعد از 8ماه

شهروند|  دختر تاریخ‌ساز تکواندوی ایران که اعلام کرده بود فعلا قصد حضور در میادین را ندارد، تصمیم خود را تغییر داده و جمعه در جریان لیگ تکواندو به شیاپچانگ بازمی‌گردد.
بازگشت کیمیا بعد از 8ماه
کیمیا علیزاده که اوایل تابستان امسال بعد از کسب مدال نقره مسابقات جهانی دچار بیماری عجیبی شد و چند روزی را در بیمارستان سپری کرد، بعد از نزدیک به 8ماه دوری تصمیم گرفت بار دیگر روی شیاپچانگ برود. عضو تیم لوازم خانگی کن در رقابت‌های لیگ برتر بانوان جام کوثر روز جمعه 20بهمن‌ماه بعد از ماه‌ها دوری از مبارزه به مصاف رقبای داخلی خود در مسابقات لیگ خواهد رفت. البته این دختر تاریخ‌ساز تکواندوی کشورمان که اولین مدال زنان ورزشکار ایرانی در المپیک 2016 را کسب کرد، اوایل مهرماه جراحی سختی را هم روی مچ پای خود انجام داد. او در این مدت دوران نقاهت خود را سپری می‌کرد و احتمالا از این پس کار خود را برای شرکت در بازی‌های آسیایی 2018 آغاز می‌کند.
ماجرای سفر به فرانسه
به ‌نظر می‌رسد این تکواندوکار جوان ایرانی بعد از دوران نقاهت و استراحت روزهای شلوغی را سپری می‌کند. کیمیا علیزاده در چند روز اخیر همراه با هیأت نخبگان ایرانی به فرانسه سفر کرده بود که مورد استقبال شهردار پاریس هم قرار گرفت. تنها مدال‌آور تاریخ ورزش زنان ایران در المپیک بعد از حضور در مجموعه المپیکی پاریس به محل تمرینات ملی‌پوشان تکواندوی فرانسه هدایت شد و حتی با آنها تمرین مشترکی را برگزار کرد و در آخر هدیه‌ای به رسم یادبود گرفت. در طی این بازدید، از تیم‌ملی تکواندوی ایران، جهت بازدید و تشکیل اردو و تعامل هرچه بیشتر با تیم‌ملی فرانسه دعوت به عمل آمد.
روایت PARIS MATCH از زندگی کیمیا
کیمیا علیزاده که حالا چهره شناخته‌شده‌ای در دنیای تکواندو به حساب می‌آید، در جریان سفر به پاریس با مجله PARIS MATCH به گفت‌وگو پرداخت. این هفته‌نامه فرانسوی روایتی کوتاه از زندگی دختر ایرانی را در گزارش خود آورده است: «کیمیا علیزاده با قدی یک‌متر و 80سانتی‌متری می‌توانست یک مدل شود اما او در ایران زندگی می‌کند و قهرمان تکواندو شد.» همچنین ملی‌پوش تکواندوی ایران حرف‌های جالبی را در گفت‌وگو با این هفته‌نامه به زبان آورده که در بخشی از آن آمده است: «در 7سالگی استادم به مادرم گفت که کیمیا قهرمان المپیک خواهد شد. بنابراین با خودم گفتم چراکه نه؟ به همین سادگی!»

 


تعداد بازدید :  308