شماره ۱۳۳۹ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۷ بهمن
صفحه را ببند
تیم‌ملی فوتسال با بدترین شرایط رفاهی در جام‌ملت‌های آسیا حضور دارد
گرسنگان زلزله‌زده!
ناظم‌الشریعه: زمین‌لرزه بهتر از تغذیه نامناسب است!

شهروند|  تیم‌ملی فوتسال ایران که برای برگزاری مسابقات جام‌ملت‌های آسیا در تایوان به سر می‌برد، با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده است. مشکلات تغذیه‌ای به‌علاوه ترس از وقوع زمین‌لرزه باعث شده بچه‌های فوتسالیست ایرانی روزهای سختی را در تایوان سپری کنند.
مشکلات تغذیه‌ای و مسمومیت ملی‌پوشان
تیم‌ملی فوتسال ایران اگرچه اوضاع خوبی از نظر کسب نتیجه و شرایط فنی دارد ولی وضع ملی‌پوشان خارج از زمین و در بخش تغذیه مشکل‌آفرین شده و حالا کار به جایی رسیده که یکی از ملی‌پوشان روانه بیمارستان شده است. وضع نامناسب تغذیه ایرانی‌ها در تایوان قابل پیش‌بینی بود. کاروان‌های ورزشی ایرانی همواره در سفر به کشورهای شرق آسیا با مشکل تهیه غذا روبه‌رو هستند و از آنجایی که بردن آشپز به کشورهای برگزاری مسابقات ممنوع است، همیشه مشکلات غذایی برای ورزشکاران ایرانی ایجاد می‌شود. این‌بار هم بچه‌های فوتسال ایران که در تایوان حضور دارند، با معضل تغذیه دست‌وپنجه نرم می‌کنند. کاروان ایران به همراه خود غذاهای کنسروی به تایوان برده اما مصرف این غذاها به صورت متوالی تأثیر بدی روی گوارش ملی‌پوشان فوتسال داشته است. تفاوت موادغذایی هتل محل اقامت تیم‌ملی با سبک غذای ایران باعث شده اعضای تیم‌ملی به خوردن کنسرو و سبزیجات و میوه‌ها روی بیاورند که همین موضوع باعث مسمومیت مسلم اولاد قباد بازیکن تیم‌ملی و ناظم‌ الشریعه شد که آنها به دلیل مشکلات گوارشی برای ساعاتی به بیمارستان منتقل شدند.
سرمربی تیم‌ملی: فقط کنسرو و سبزیجات می‌خوریم
وضعیت کاروان تیم‌ملی در تایوان از نظر تغذیه بحرانی شده است. محمدناظم الشریعه با گلایه از این وضع می‌گوید: «غذای ما اصلا مناسب نیست. نمی‌توانیم مدام هم کاهو و سیب‌زمینی بخوریم. غذایی هم که از ایران با خودمان برده‌ایم، فقط خورش است. غیر از ما کشورهای بحرین و عراق هم مسلمان هستند و در هتل ما سکونت دارند که همه آنها هم از وضع غذایی ناراحت هستند اما خود کشورهای شرق آسیا مثل چین و چین‌تایپه بدون هیچ مشکلی غذاها را می‌خورند. از بس کاهو، سیب‌زمینی و کنسرو خوردیم، من و یکی از بازیکنان دچار مسمومیت شدیم، چون مصرف مدام سبزیجات یا کنسروها به آدم ضرر می‌زند.» احمد اسماعیل‌پور، بازیکن تیم‌ملی هم با اشاره به وضع بد تغذیه ایرانی‌ها در تایوان می‌گوید: «واقعا وضع غذا افتضاح است! ما فقط کنسروهایی را که با خودمان آورده‌ایم، استفاده می‌کنیم. برخی از روزها در مصرف وعده‌های غذایی اصلی هم مشکل داریم. خیلی از تیم‌ها با این مشکل مواجه هستند، اما ایرانی‌ها به دلیل ذائقه غذایی که دارند، بیشتر به دردسر افتاده‌اند. امیدوارم این شرایط باعث به خطرافتادن سلامت بازیکنان نشود.» البته تنها تغذیه نامناسب نیست که باعث دردسر برای ایرانی‌ها شده است. شرایط هتل از نظر بهداشتی و مسافت تا محل تمرین تیم‌ملی هم مناسب نیست. اگرچه عباس ترابیان که خود در هتل دیگری به سر می‌برد، تلاش زیادی برای تغییر وضع تیم‌ملی کرده اما هیچ تغییری در شرایط کاروان ایران رخ نداده و بچه‌های فوتسال ایران مشکلات زیادی را تحمل می‌کنند.
«زلزله» دردسر بعدی فوتسالی‌ها
به مشکلات تغذیه‌ای ملی‌پوشان فوتسال در تایوان، ترس از وقوع زلزله را هم اضافه کنید. یکشنبه‌شب هنگامی که بازیکنان و اعضای کادرفنی در طبقه پانزدهم هتل محل اقامتشان حضور داشتند، زلزله‌ای 6.1 ریشتری در یکی از شهرهای نزدیک به شهری که تیم‌ملی در آن به ‌سر می‌برد، به وقوع پیوست. لرزیدن هتل محل اقامت تیم‌ملی باعث ترس ایرانی‌ها شد و تعدادی از بازیکنان و اعضای کادرفنی بلافاصله اتاق‌های خود را ترک کردند اما خوشبختانه هیچ خسارتی به هتل محل اقامت تیم‌ملی وارد نشد. نکته جالب این‌جا بود که مسئولان هتل وقتی ترس اعضای تیم‌ملی ایران را دیدند، به آنها گفتند این زلزله‌ها در تایوان طبیعی است و مشکلی پیش نمی‌آید. این اتفاق درحالی رخ داد که برخی از بازیکنان تیم‌ملی ترسیده بودند و برای دقایقی شوکه شدند. ناظم‌ الشریعه که خیلی دوست دارد امسال هم قهرمانی خود با تیم‌ملی فوتسال را در جام‌ملت‌های آسیا تکرار کند، از شرایط بسیار ناراضی است. با این حال او تلاش می‌کند روحیه بازیکنانش حفظ شود. به همین دلیل بعد از وقوع زلزله اظهارنظر جالبی درباره این موضوع داشت: «وضعیت بد غذایی و زلزله جان ما را در چین‌تایپه تهدید می‌کند. البته زلزله بهتر از غذای بد است، چون یکباره جان آدم را می‌گیرد اما غذای ناسالم چین‌تایپه ذره‌ذره ما را با زجر می‌کُشد.» تیم‌ملی امروز ساعت 12ظهر به‌وقت تهران برای مشخص‌شدن صدرنشین گروه با عراق دیدار می‌کند.


تعداد بازدید :  289