شماره ۱۳۳۹ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۷ بهمن
صفحه را ببند
میز خبر

جزییات حادثه فرد
 حمله‌کننده به نهاد ریاست‌جمهوری
ایلنا|  استاندار تهران با اشاره به جزییات حادثه دیروز در محدوده نهاد ریاست‌جمهوری که طی آن فردی با قمه اقدام به عبور از گیت‌های نهاد ریاست‌جمهوری کرده بود، گفت: باید صبر کنیم وضع فرد مورد نظر بهتر شود و روند بازپرسی از وی انجام گیرد تا جزییات حادثه مشخص شود. محمدحسین مقیمی عنوان کرد: درحال حاضر فرد مورد نظر به بیمارستان منتقل شده اما هنوز انگیزه وی مشخص نشده است. او افزود: اطلاع من از این حادثه در حد کلیاتی است که مطرح شده است. استاندار تهران یادآور شد: با توجه به این‌که فرد مورد نظر حامل قمه بوده و به هشدار نیروهای امنیتی هم توجه نکرده، فکر می‌کنم رسیدگی به این مسأله درحال حاضر برعهده قوه قضائیه باشد.
حوالی ساعت ۱۱ دیروز، فردی با سلاح سرد تلاش کرد وارد نهاد ریاست‌جمهوری شود. فرد مورد نظر که مردی جوان بود، بدون توجه به هشدار نیروهای امنیتی با قمه از ایست و بازرسی اول عبور کرده و به دلیل بی‌توجهی به هشدارها از سوی نیروهای امنیتی در ایست دوم مورد اصابت گلوله قرار گرفته است. هنوز از هویت و انگیزه فرد مهاجم که تلاش کرده به‌صورت کفن‌پوش وارد نهاد ریاست‌جمهوری شود، اطلاعی در دست نیست. فرد مهاجم که حدودا ۳۵‌سال دارد، پس از بازداشت به بیمارستان منتقل شده است. یکی از شاهدان عینی این حادثه که در محدوده پاستور زندگی می‌کند به ایلنا گفت: «در این محدوده برای ورود افراد ناشناس باید با نیروهای امنیتی هماهنگی صورت بگیرد. امروز برای هماهنگی عبور تعمیرکار لباسشویی از منزل خارج شدم که شنیدن صدای شلیک باعث شد به سمت گیت دوم بروم و با فرد مهاجم که به علت اصابت گلوله نیروهای امنیتی روی زمین افتاده بود، مواجه شدم.»

شمخانی:
عده‌ای ناکارآمدی را به کشور
 پمپاژ می‌کنند
ایسنا|  دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: عده‌ای به دنبال شایعه، بایکوت و تحریف برای ناکارآمد نشان دادن هستند و القای ناکارآمدی را به کشور  پمپاژ می‌کنند.
علی شمخانی در جریان سفر به استان البرز گفت: این رویکرد به اضافه غفلت که موجب بروز یأس در جامعه می‎شود، سعی دارد تا نقاط قوت را به ضعف تبدیل کند. او ادامه داد: وضع امروز ما نسبت به دیروز متفاوت است؛ جمعیت کشور دو برابر شده است و با ۵‌میلیون دانشجو مواجه هستیم، این حجم استخراج‌ها، افزایش امید به زندگی، توسعه برق و آب و گاز در روستا و شهر همه تحولاتی است که بیانگر تغییرات ایجادشده است.
او افزود: تداوم این روند موجب می‌شود القای ناکارآمدی در ذهن جوانان جا بیفتد و راه چاره آن هم آگاهی‌رسانی است‌.
دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان این‌که اولویت‌ها در هر زمانی فرق می‌کند، گفت: روزی جنگ سخت می‌شود، شرایط متفاوت است؛ امروز هم جنگ اقتصادی و نرم است و باید در این جبهه تلاش کرد.شمخانی در ادامه با بیان این‌که در جنگ اقتصادی، امروز مسئولان نباید دغدغه‌ای جز ایجاد شغل، توسعه اقتصادی و معیشت مردم داشته باشند، تصریح کرد: امروز در استانی که امام جمعه‌اش از اقتصاد و معیشت و اشتغال نگوید، خطابه‌اش ناقص است.دبیر شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: نماینده‌ای که دغدغه رفع موانع تولید را دنبال نکند حتما مسیر ضعیفی را طی می‌کند.شمخانی ادامه داد: مصمم هستیم تا از سوسوی اشتغالی که توسط تنگ‌نظران دیده نمی‌شود، از همین سوسو به نورافکن تبدیل برسیم.
دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: اگر احساس می‌کنیم مردم سروران ما هستند که هستند و ما خدمتگزاران آنها هستیم، راه حفظ نشاط مردم، حمایت از لوکوموتیوهایی است که می‌تواند اقتصاد را به جلو ببرد.

مولاوردی:
گمشدگی امید اجتماعی
در نسل جوان مشهود است
ایلنا|  دستیار ویژه رئیس‌جمهوری در امور حقوق شهروندی در تحلیل ناآرامی‌های اخیر کشور گفت: در دولت‌های یازدهم و دوازدهم شاهد پمپاژ یأس و ناامیدی در کشور هستیم. سعی کردند دولت را ناکارآمد نشان دهند و مردم را از اثربخشی برجام ناامید کردند. اینها کمک کرد یأس اجتماعی زیاد شود. شهیندخت مولاوردی در ششمین اجلاس هم‌اندیشی با موضوع اجرای بهینه تصویب‌نامه حقوق شهروندی در نظام اداری گفت: امروز به بحث امید اجتماعی که مورد تأکید رئیس‌جمهوری است، اشاره می‌کنم. دهه فجر فرصت مناسبی برای بررسی امیدهایی است که دلیل انقلاب شد و فاصله‌ای است که با آن آرمان‌ها داریم. دستیار ویژه رئیس‌جمهوری در امور حقوق شهروندی از برگزاری همایشی در اسفندماه با محوریت امید اجتماعی خبر داد و گفت: گمشدگی امید اجتماعی بیشتر در نسل جوان مشهود است. مولاوردی با تأکید بر این‌که امید اجتماعی باید به روحیه حاکم در جامعه برگردد، اضافه کرد: گروه‌های فرودست و نابرخوردار از قدرت مانند زنان، کودکان و فقرا زمانی به امید اجتماعی می‌رسند که بتوانند خویشتن خود را در عرصه جامعه به نمایش بگذارند، دیده و به رسمیت شناخته شوند.


تعداد بازدید :  301