شماره ۱۳۳۹ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۷ بهمن
صفحه را ببند
سخنگوی وزارت امور خارجه:
اروپا درخواستی برای مذاکره موشکی با ایران نداشته است

سخنگوی وزارت خارجه صبح دیروز در نشست هفتگی خود تأکید کرد: ما هیچ اطلاعی از کارگروه اصلاح برجام نداریم و خبری را در این ارتباط اتحادیه اروپا به ما نداده است.
سخنگوی وزارت خارجه در نشست خود با رسانه‌ها در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این‌که طبق اخبار منتشرشده سه کشور اروپایی با تشکیل کارگروه مشترک با آمریکا برای اصلاح یا اضافه‌کردن موادی به برجام موافقت کرده‌اند و آیا ایران از این موضوع اطلاعی دارد و کشورهای اروپایی در این زمینه با ایران صحبت کرده‌اند،‌ خطاب به خبرنگار سوال‌کننده،‌ گفت: فکر می‌کنم فرض شما از ابتدا اشتباه است و ما چنین سخن و کلامی را به صورت رسمی از سه کشور اروپایی دریافت نکرده‌ایم و فکر می‌کنیم که باز هم آمریکایی‌ها براساس عادت غلط و دیرینه خود رویاهایشان را از زبان دیگران بیان می‌کنند.
وی خطاب به خبرنگار پرسش‌کننده تأکید کرد: ما هیچ اطلاعی از این کارگروه که شما اشاره کردید، نداریم و خبری در این ارتباط از سوی اتحادیه اروپا به ما داده نشده است.
وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این‌که آیا تاکنون کشورهای اروپایی به صورت صریح از ایران درخواست مذاکره در ارتباط با مسائل موشکی را داشته‌اند، با توجه به این‌که آمریکایی‌ها در این زمینه تاکنون اظهارنظرهای مختلفی داشتند، گفت: آنچه که مسلم است، این است که آمریکایی‌ها از رابطه ایران با کشورهای منطقه و همچنین اتحادیه اروپا به‌عنوان بخشی از کشورهای دنیا ناراضی هستند و تلاش دارند که با اعمال فشار با سایر کشورها، آنها را در جهت منافع خود سوق دهند.
قاسمی با اشاره به روابط کنونی ایران و اتحادیه اروپا و با اعتقاد بر این‌که این روابط از استحکام خوبی برخوردار است و در جهت منطقی ادامه دارد، خطاب به خبرنگار سوال‌کننده، گفت: درخصوص موضوعی که مطرح کردید، ما چیزی را رسما از سوی اتحادیه اروپا با توجه به تماس‌هایی که با آنها داشتیم، دریافت نکردیم. وی گفت: ما در تماس‌ها و گفت‌وگوهای خود با مقامات اتحادیه اروپا دیدگاه‌های خود را بیان کرده و بیان می‌کنیم و نگاه آنها را نیز نسبت به مسائل می‌شنویم. سخنگوی وزارت خارجه افزود: آنچه برای ما مهم و حیاتی است، سیاست‌های رسمی کشورهای عضو این اتحادیه است و نه آنچه که در برخی از رسانه‌های غربی مطرح می‌شود.


تعداد بازدید :  104