شماره ۱۳۳۹ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۷ بهمن
صفحه را ببند
ویترین جهان

مومبای
 شلوغ‌ترین فرودگاه یک باندی جهان
ایرنا| فرودگاه بین‌المللی مومبای (بمبئی) که شلوغ‌ترین فرودگاه یک باندی جهان محسوب می‌شود، با کنترل 980 فرود و پرواز در 24ساعت رکورد پیشین خود را شکست. هرچند فرودگاه مومبای، دومین فرودگاه شلوغ هند از نظر ترافیک هوایی (فرود و پرواز) است اما فرودگاه «گاتویک» انگلیس که دومین فرودگاه بزرگ این کشور محسوب می‌شود، از نظر معیارهای کارایی، کارآمد‌ترین فرودگاه یک بانده در جهان محسوب می‌شود. با توجه به آمار سازمان همکاری فرودگاهی انگلیس، فرودگاه مومبای به رکورد هدایت 52 پرواز در هر ساعت رسیده است.

بیش از 6 ‌میلیون چینی در راه سفر
ایرنا| آکادمی گردشگری چین در گزارش جدید خود آورده است؛ در طول تعطیلات طلایی‌ سال نو به تقویم کشاورزی این کشور، 6‌میلیون و 500‌هزار نفر راهی سفرهای خارجی خواهند شد. این درشرایطی است که پیشتر اعلام شده بود؛ میلیون‌ها نفر از مردم این کشور در یک دوره 40روزه‌ای تعطیلات بهاره، سفر خواهند کرد. این تعطیلات در یک دوره طولانی‌مدت از اول فوریه تا 12 مارس است و تعطیلات یک هفته طلایی آن از روز 15 تا 21 فوریه خواهد بود. ژاپن، تایلند، سنگاپور و ویتنام کشورهایی هستند که بیشترین تعداد چینی‌ها برای سفر به آنها ثبت‌نام کرده‌اند و شمار زیادی نیز علاقه‌مند به سفر به امارات متحده عربی هستند.

تعداد کودکان کار از ۲۱۸‌میلیون گذشت!
ایسنا|  تخمین زده می‌شود ۷۲‌میلیون و ۵۲۵‌هزار کودک در مشاغل خطرناک مشغول به کار هستند که سلامت و امنیت روانی آنها درحال تهدید است. همچنین با توجه به این‌که انتظار می‌رود ۱۵۱‌میلیون و ۶۲۲‌هزار کودک شاغل دیگر در جهان وجود داشته باشد، در مجموع ۲۱۸‌میلیون و ۱۹‌هزار کودک کار داریم. به گفته سازمان بررسی ملل روند ۱۶ساله نشان می‌دهد که تعداد کودکان کار نسبت به ۹۴‌میلیون کودک کار‌ سال ۲۰۰۰ کاهش یافته است اما این چالش هنوز هم چالشی بزرگ است. همچنین برآوردها نشان می‌دهد تعداد پسرانی که کار می‌کنند، از تعداد دختران بیشتر است. ۱۱۴‌میلیون و ۴۷۲‌هزار کودک ۵ تا ۱۴ساله و ۳۷‌میلیون و ۱۴۹‌هزار نوجوان ۱۴ تا ۱۷ساله در بازار کار هستند. بر این اساس، از هر 5 کودک آفریقایی، یک کودک کار می‌کند و بدین ترتیب آفریقا بیشترین ریسک کودکان کار را دارد، پس از آفریقا، منطقه آسیا و و اقیانوسیه قرار دارد که ۷.۴‌درصد کودکان آن کار می‌کنند.

 


تعداد بازدید :  312