شماره ۱۳۳۹ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۷ بهمن
صفحه را ببند
ویترین ایران

به دنبال منطقی‌شدن قیمت برق هستیم
شهروند|  رضا اردکانیان وزیر نیرو گفت: آنچه تحت عنوان عوارض ٨‌درصدی مبلغ برق مصرفی به تصویب رسید، مربوط به عوارض است و هیچ ارتباطی با بحث اصلاح قیمت برق نداشته اما وزارت نیرو به دنبال منطقی‌شدن قیمت برق است. به گفته او، هم‌اکنون ۷۸‌هزار و ۵۰۰ مگاوات ظرفیت نصب‌شده تولید برق داریم. یکی از اتفاقاتی که باید رخ دهد، این است که بتوانیم با ابزارهای مختلف ازجمله ارایه اعداد و ارقام دقیق این را بگوییم که نمی‌توانیم سالیانه هزاران ‌میلیارد تومان از جیب مردم برای ساخت نیروگاه و فقط برای ساعت‌های پیک مصرف هزینه کنیم. برای سالی که هشت‌هزار و ۶۷۰ ساعت است، ایجاد نیروگاه‌های بیشتر فقط برای ۱۵۰ تا ۲۰۰ ساعت، آن‌هم در زمان پیک مصرف به کار می‌آید. او اظهار کرد: ظرفیت نصب‌شده ما بیش از دوبرابر پیک میانگین در طول‌ سال است. باید به سمتی برویم که با یک‌درصد کاهش مصرف برق، هزاران‌ میلیارد تومان صرفه‌جویی کنیم.

شورای شهر
حق افزایش حق‌الجلسه ندارد
شهروند|  به دنبال شکایت سازمان بازرسی کل کشور از مصوبات شورای اسلامی شهر ماهشهر درخصوص افزایش حق‌الجلسات اعضای کمیسیون‌های شهرداری و پرداخت پاداش به اعضای کمیسیون‌های شهرداری و همچنین پرداخت 700ساعت اضافه‌کاری هر سه‌ماه یک‌بار به شهردار، هیأت عمومی دیوان عدالت اداری این مصوبات را مغایر قانون و خارج از حدود اختیارات دانست و باطل کرد.

پیشنهاد کاهش
 تعرفه خودروهای هیبریدی
مهر| به دنبال مخالفت برخی از نمایندگان مجلس با افزایش نرخ تعرفه خودروهای هیبریدی وزارت صنعت، معدن و تجارت درخصوص کاهش تعرفه خودرو‌های هیبریدی اعلام کرد: بنا به دستور رئیس‌جمهوری، پیشنهاد کاهش تعرفه خودروهای هیبریدی متناسب با کاهش مصرف سوخت فسیلی، به دولت رفت.

مالکان خانه‌های سالم
کانکس نمی‌گیرند
ایلنا| علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان این‌که به افرادی که خانه‌هایشان مشمول شرایط تعمیری است، کانکس داده نمی‌شود، گفت: تعمیرات برخی از خانه‌ها در حد رفع ترک‌خوردگی است و نیاز به تعمیرات جدی ندارند و تعدادی از افراد که درحال حاضر تقاضای کانکس را دارند، خانه‌هایشان سالم و در مقابل پس‌لرزه‌ها ایمن است. او با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر این‌که به تعدادی از زلزله‌زدگان کرمانشاه کانکس ارایه نشده است، اظهار داشت: در‌‌ همان روزهای اول عده‌ای به جای کانکس، هزینه آن را دریافت کرده‌اند.

آژانس‌های هواپیمایی متخلف
 جریمه شدند
ایرنا|  وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که دو آژانس هواپیمایی که در بارش برف و سرمای اخیر اقدام به گرانفروشی بلیت به مسافران کرده بودند، از سوی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان جریمه شده و تذکر دریافت کردند. بررسی‌ها نشان داد که آژانس هواپیمایی «خسروان سیر ایرانیان»، اقدام به گرانفروشی و فروش بلیت یک‌طرفه از اهواز به تهران به مبلغ 6‌میلیون و 200‌هزار ریال، مشهد به تهران به مبلغ هفت‌میلیون ریال و کیش به تهران به مبلغ پنج‌میلیون
 ریال می‌کند.


تعداد بازدید :  217