شماره ۱۳۳۹ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۷ بهمن
صفحه را ببند
روي خط خبر

قطار باری تهران- مشهد
پلنگی را کشت
شهروند|  فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست استان تهران از تلف‌شدن یک قلاده پلنگ بر اثر برخورد با قطار باری در محدوده شهرستان فیروزکوه خبر داد. این اتفاق در خط مرزی بین منطقه شکارممنوع کاوه ده و منطقه آزاد رخ داده است و کاوه ده غنی‌ترین زیستگاه حیات‌وحش تهران است. نقی میرزاکریمی براساس گزارش مسئول ایستگاه راه‌آهن زرین دشت - فیروزکوه، گفت: «شب دوشنبه حدود ساعت 21 و 30 دقیقه یک پلنگ با قطار باری در بین مسیر برخورد کرده است.»
 به‌ گفته او پس از این اتفاق تیمی از ماموران راه‌آهن برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند و در بررسی‌های اولیه از لاشه پلنگ نر مشخص شد علت تلف‌شدن این حیوان برخورد با قطار عبوری بوده است.
میرزاکریمی با اعلام این خبر که محیط‌بانان به اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان تهران لاشه پلنگ را برای بررسی‌های دقیق و نهایی منتقل کرده‌اند، گفت: «پلنگ تلف‌شده در خط مرزی بین‌ منطقه شکارممنوع کاوه ده و منطقه آزاد دچار این سانحه شده است. منطقه شکارممنوع کاوه ده به لحاظ تنوع جانوری، غنی‌ترین زیستگاه حیات وحش استان بوده و براساس بررسی‌های به عمل آمده جمعیت پلنگ در این منطقه مطلوب است.»
فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست استان تهران از شهروندان درخواست کرد: «در صورت مشاهده موارد مشابه و یا حیات‌وحش آسیب‌دیده و سرگردان و تخلفات شکار و صید، موضوع را به پاسگاه‌های محیط‌بانی، ادارات محیط‌زیست و یا سامانه تلفنی 1540 و سامانه پیامکی 50004044 حفاظت محیط‌زیست استان تهران اطلاع دهند.»

براساس مصوبه مجلس
کلانشهرها مکلف به اجرای طرح کاهش آلودگی هوا شدند
ایسنا| نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای شهرداری تهران و شهرهای دارای آلودگی هوا را مکلف به اجرای طرح کاهش آلودگی هوا کردند. نمایندگان مجلس در جلسه علنی دیروز و در جریان بررسی جزییات لایحه بودجه ۹۷ در بخش درآمدی بند «ب» تبصره ۸ این لایحه را به تصویب رساندند که براساس آن در اجرای ماده (۶) قانون هوای پاک مصوب ۲۵ /۴/ ۱۳۹۶ مبنی بر الزام اعمال قانون خودروهای فاقد معاینه فنی از طریق متوقف‌کردن و صدور قبض جریمه مطابق با قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، شهرداری تهران و شهرهای دارای آلودگی هوا مکلف به اجرای طرح ناحیه کاهش آلودگی هوا (LEZ) است. بر اساس این مصوبه، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران موظف است مطابق قانون نسبت به جریمه متخلفان اقدام کند.


تعداد بازدید :  210