شماره ۱۳۳۹ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۷ بهمن
صفحه را ببند
همزمان با افتتاح چندین پروژه در ایام دهه فجر
دو پایگاه امدادهوایی هلال افتتاح شد

شهروند| روز گذشته در سفر رئیس جمعیت هلال‌احمر به خراسان شمالی و سفر دبیر کل هلال به استان کردستان دو پایگاه امداد هوایی هلال افتتاح شد. رئیس جمعیت هلال‌احمر در سفر به استان خراسان ‌شمالی از ورود سه بالگرد امدادی جدید در آینده نزدیک به چرخه امدادرسانی هلال خبر داد و گفت: با احتساب این سه فروند بالگرد، شمار بالگردهای هلال به 27 عدد می‌رسد. دکتر علی‌اصغر پیوندی روز گذشته به منظور بازدید از توانمندی‌های جمعیت هلال‌احمر خراسان شمالی به این استان سفر کرد. در این سفر با حضور پیوندی، پروژه عمرانی پایگاه پشتیبانی عملیات (آشیانه بالگرد، پد و باند)، ساختمان اداری، امدادی و آموزشی جمعیت هلال‌احمر شهرستان بجنورد، انبار ‌یک‌هزار مترمربعی پایگاه پشتیبانی عملیات استان، بازگشایی معابر، آسفالت و جدول‌بندی پایگاه پشتیبانی عملیات و ساختمان پایگاه امدادونجات بین شهری سنخواست به بهره‌برداری رسید.
بهره‌برداری از ساختمان
 امدادی- اداری- آموزشی هلال بجنورد
ساختمان امدادی- اداری- آموزشی هلال‌احمر شهرستان بجنورد و پایگاه امدادونجات هوایی استان خراسان شمالی با حضور رئیس جمعیت هلاال احمر در این استان به بهره‌برداری رسید. دکتر علی‌اصغر پیوندی به منظور بازدید از توانمندی‌های جمعیت هلال‌احمر خراسان شمالی و افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی هلال‌احمر به این استان سفر کرد. بنا بر این گزارش، ساختمان اداری، امدادی و آموزشی جمعیت هلال‌احمر شهرستان بجنورد، دیروز با حضور رئیس جمعیت هلال‌احمر به بهره‌برداری رسید. دکتر پیوندی همچنین از درمانگاه تخصصی و فوق‌تخصصی امام رضا(ع) بازدید کرد. بهره‌برداری از پروژه عمرانی پایگاه پشتیبانی عملیات (آشیانه بالگرد، پد و باند)، ساختمان اداری، افتتاح انبار یک‌‌هزار متر مربعی پایگاه پشتیبانی عملیات استان، بازدید از بازگشایی معابر، آسفالت و جدول‌بندی پایگاه پشتیبانی عملیات و افتتاح ساختمان پایگاه امدادونجات بین شهری سنخواست از دیگر برنامه‌های رئیس جمعیت در استان خراسان‌ شمالی است. لازم به ذکر است، در این سفر که همزمان با ایام‌الله دهه فجر صورت گرفت، 6 پروژه عمرانی هلال‌احمر در خراسان ‌شمالی به
بهره‌برداری می‌رسد.
پایگاه امدادونجات هوایی خراسان‌ شمالی افتتاح  شد
مجموعه امداد هوایی شامل آشیانه، پد و باند بالگرد و پایگاه پشتیبانی عملیات یکی از طرح‌های مهم امداد‌ونجات است که با حضور رئیس جمعیت هلال‌احمر به بهره‌برداری رسید. بنا بر این گزارش، برای بهره‌برداری از این طرح امداد هوایی که عملیات ساخت آن از ‌سال ۸۹ آغاز شد، بیش از دو‌میلیارد و 540میلیون تومان از اعتبارات جمعیت هلال‌احمر، سفر رهبری و تملک استانی هزینه شد. همچنین انبار امدادی یک‌‌هزار متر مربعی و بازگشایی معابر و آسفالت پایگاه پشتیبانی عملیات این استان با حضور رئیس جمعیت هلال‌احمر افتتاح شد.
باید در کنار مردم باشیم
رئیس جمعیت هلال‌احمر همچنین در نشست خبری از ورود سه بالگرد امدادی جدید به چرخه امدادرسانی این جمعیت خبر داد و گفت: با احتساب این سه فروند بالگرد، شمار بالگردهای هلال به 27عدد می‌رسد. دکتر علی‌اصغر پیوندی در این نشست ضمن خرسندی از حضور در میان مردم خراسان شمالی بر ارایه خدمات با کیفیت بیشتر در این استان تأکید ‌کرد. پیوندی با اشاره به افتتاح پایگاه امدادونجات هوایی در استان خراسان شمالی گفت: خراسان‌ شمالی با توجه به گستردگی و تجربه حوادث تلخ گذشته نیازمند به‌روزرسانی تجهیزات است. پیوندی با اشاره به افتتاح پایگاه امداد هوایی‌ ادامه داد: ما برای خدمت‌رسانی بهتر نیازمند تجهیزات به‌روز هستیم. پروژه آشیانه بالگرد به همین منظور به بهره‌برداری رسید. وی افزود: تعداد بالگردها باید بیشتر شود تا اگر اتفاقی مثل زلزله بیفتد، خسارات کاهش پیدا کند. امیدواریم بتوانیم در زمینه کارهای زیرساختی در تمام مناطق کشور کارهای اساسی انجام دهیم. پیوندی در ادامه گفت: آموزش همگانی وظیفه اصلی هلال‌احمر است. طرح خادم به همین منظور اجرا می‌شود تا مردم آموزش بیشتری ببینند و آگاه شوند.پیوندی ضمن گرامیداشت ایام مبارک دهه فجر عنوان کرد: هلال‌احمر یک جمعیت امدادی خیرخواهانه و غیرانتفاعی است. ما در هلال‌احمر اهدافی همچون‌ تکریم انسان‌ها، ترویج روحیه صلح و دوستی، ارتقای سلامت مردم و کاهش آلام و تسکین دردهای مردم را دنبال می‌کنیم. در ارایه این خدمات تمام خانواده جمعیت سهیم هستند. وی با اشاره به سابقه ۹۳ساله فعالیت جمعیت هلال‌احمر در کشور ادامه داد: ما اگر می‌خواهیم پاسخ مثبتی در حوادث داشته باشیم باید در کنار مردم باشیم. پیوندی به کمک‌های نقدی و غیرنقدی به زلزله‌زدگان خراسان‌ شمالی نیز اشاره کرد و گفت: امروز سالگرد زلزله بجنورد در‌ سال ۷۵ است. همان‌طور که مردم ایران اهالی این منطقه را همراهی کردند، شما نیز در زلزله کرمانشاه یاریگر زلزله‌زدگان بودید. وی با اشاره به کمک‌های‌ ملی و منطقه‌ای به جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: لباس قرمز هلال‌احمر پناهگاه و آرامش‌بخش مردم است. این اعتماد مردم یک سرمایه برای جمعیت هلال‌احمر است و ما باید برای افزایش این اعتبار قدم برداریم. پیوندی ارزش پروژه‌های به بهره‌برداری رسیده در استان خراسان ‌شمالی را هشت میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: خراسان ‌شمالی استان پهناوری است. حوادث مختلفی این استان را تهدید می‌کند. زیرساخت‌ها در این استان بسیار بهتر شده است.
امدادونجات؛ پیشانی فعالیت هلال
پیوندی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که امدادونجات پیشانی فعالیت هلال‌احمر محسوب می‌شود، افزود: در حوزه امدادونجات همه دستگاه‌های اجرایی نقش دارند. باید مطالبه‌گری در جامعه را افزایش داد و درنهایت جامعه شادتری داشته باشیم. ما به‌عنوان ارگان اجرایی باید در مسیر پیشرفت حرکت کنیم. دکتر پیوندی در ادامه با قدردانی از دولت و مجلس درخصوص تخصیص اعتبارات به جمعیت هلال‌احمر افزود: اعتبارات ما نسبت به ‌سال گذشته افزایش یافته است، اما با توجه به انتظارات ما، این موضوع نیاز به پیگیری‌های بیشتر دارد. رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به افتتاح چهاردهمین آشیانه امداد هوایی افزود: درحال‌ حاضر، ۲۴ بالگرد در جمعیت هلال‌احمر داریم که امیدواریم با اختصاص بودجه این تعداد افزایش یابد. پیوندی در ادامه از اختصاص ۷۵ دستگاه آمبولانس و خودرو نجات به ناوگان امدادی جمعیت هلال‌احمر قبل از پایان‌ سال خبر داد.
هزینه در حوزه آموزش
سرمایه‌گذاری است
وی عنوان کرد: اگر هزینه‌ای در حوزه آموزش صورت بگیرد، سرمایه‌گذاری است. البته آموزش همگانی تنها مختص به هلال نیست، تمام دستگاه‌ها می‌توانند در این زمینه همکاری داشته باشند. همه را باید نسبت به مسأله آموزش ترغیب کرد. درخصوص آموزش همگانی این وظیفه هلال‌احمر است که به سراغ مردم برود. طرح‌هایی هم با همین محور اجرا می‌کنیم. در‌ سال گذشته با تمام کمبودهای مالی و اعتباری هزینه مناسبی را در حوزه آموزش اختصاص دادیم. پیوندی یکی دیگر از برنامه‌های هلال‌احمر را استفاده از ظرفیت هنرمندان و ورزشکاران در جهت افزایش اعتماد مردمی در این مجموعه دانست. گفتنی است، با افتتاح پایگاه امداد هوایی استان خراسان شمالی، آشیانه امدادونجات هوایی جمعیت هلال‌احمر کشور به 14 عدد رسید. حسن شکوری‌نسب، مدیرعامل هلال‌احمر استان خراسان شمالی‌ نیز در این نشست به ارایه گزارشی درخصوص عملکرد هلال این استان پرداخت. گفتنی است، مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امدادونجات در این سفر رئیس جمعیت هلال‌احمر را همراهی می‌کند.


تعداد بازدید :  1035