شماره ۱۳۴۰ | ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۸ بهمن
صفحه را ببند
قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر خبر داد:
کشف تعدادی دستمال‌ مرطوب آغشته به موادمخدر

ایسنا| قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر از کشف تعداد محدودی دستمال مرطوب آغشته به موادمخدر توسط پلیس مبارزه با موادمخدر در سطح کشور خبر داد. علی مویدی با بیان این‌که کشف تعداد محدود دستمال آغشته به موادمخدر حکایت از گسترش و حجم بالای آن ندارد، گفت: «ممکن است این مواد به شکل محدود به وسیله مسافران به کشور وارد شده باشد.»  او در ادامه با تأکید بر این‌که مردم باید نسبت به این مواد هوشمندانه عمل کنند، ادامه داد: «این مواد در ایران تولید نمی‌شود. با این وجود مردم باید در قبال این مواد از خود و خانواده‌شان مراقبت کنند.»
قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر با بیان این‌که براساس آخرین هماهنگی‌ها در حوزه کشف ماده‌مخدر گل با هرگونه تولید این ماده چه در حجم زیاد و چه در حجم کم بشدت برخورد خواهد شد، گفت: «مردم می‌توانند هرگونه اطلاعات درخصوص تولید این ماده را در اختیار پلیس مبارزه با موادمخدر قرار دهند.» او با اشاره به اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای صورت‌گرفته برای مبارزه با تولید موادمخدر صنعتی جدید مانند گل ادامه داد: «ماموران نیروی انتظامی در صورت کشف این مواد با استفاده از مجوزهای قضائی وارد عمل شده و بشدت مانع رشد و توسعه کشت این مواد خواهند شد.»  مویدی با بیان این‌که ستاد مبارزه با موادمخدر به تنهایی در حوزه سیاست‌گذاری، هدفگذاری و اجرایی عمل‌کننده نیست، گفت: «ستاد مبارزه با موادمخدر مجموعه‌ای از دستگاه‌هایی است که در قانون از آنها نام برده شده است. مقام رهبری در این حوزه گفته‌اند توقع بر این است که همه دستگاه‌ها به وظایفشان به درستی عمل کنند. ما نیز کم‌کاری و سهل‌انگاری دستگاه‌ها را منعکس خواهیم کرد.»
قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر با اشاره به توفیقات به دست آمده در چهار دهه گذشته در حوزه مبارزه با موادمخدر ادامه داد: «یکی از اقدامات خوب نظام راهکارهایی بوده که در این حوزه به کار برده است. با این وجود حوزه موادمخدر یک پدیده جهانی است. همان‌طور که در نشست روسیه مطرح شد، دنیا در عرصه مبارزه با موادمخدر توفیق چندانی نداشته است.»
مویدی در ادامه از احصای پروتکل‌های پیشگیری و درمان اعتیاد خبر داد: «اگرچه در عرصه مقابله در چهار دهه اخیر توفیقات خوبی به دست آورده‌ایم اما باید تلاش خود را افزایش دهیم تا نقطه‌نظرات رهبری و مسئولان نظام محقق شود. درحال‌ حاضر در کشور با جهل و دانش در حوزه اعتیاد مواجه هستیم.»  او ادامه داد: «ما موظفیم تا جهل در حوزه اعتیاد را تبدیل به دانش کنیم تا مردم در حوزه اعتیاد با آگاهی به سمت موادمخدر تمایل پیدا نکنند. به عبارتی دیگر، باید راهکارهایی را ارایه دهیم که چگونه مردم معتاد نشوند؛ چراکه درصورت ابتلای شهروندان به اعتیاد باید هزینه‌های چند برابری را پرداخت کنیم. رویکرد نظام درحال حاضر متمرکز بر حوزه پیشگیری از اعتیاد است. این رویکرد درحال‌ حاضر با استفاده از راهکار اجتماعی‌شدن درحال تحقق است.»

 


تعداد بازدید :  276