شماره ۱۳۴۰ | ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۸ بهمن
صفحه را ببند
فدراسیون برای شکستن یک تابو اقدام کرد
زنان تماشاگر فینال لیگ بسکتبال؟

شهروند|  ماراتن فینال لیگ برتر بسکتبال که روز دوشنبه در تبریز استارت خورده و دیروز هم ادامه پیدا کرد، قرار است روزهای جمعه و شنبه هم در تهران پیگیری شود که صحبت‌هايی مبنی بر احتمال حضور خانواده بازیکنان در سالن مطرح شده است.
نامه‌نگاری و رایزنی فدراسیون
روز گذشته خبر رسید فدراسیون بسکتبال در حال رایزنی برای حضور تعدادی از زنان در سالن آزادی برای تماشای دیدارهای سوم و چهارم لیگ برتر بسکتبال است. طبق اخبار دریافتی رامین طباطبایی، رئیس فدراسیون بسکتبال در این‌باره نامه‌هایی را به نهادهای مرتبط ارسال کرده و منتظر پاسخ است. طبق طرحی که فدراسیون بسکتبال ارایه کرده، به خانواده‌های بازیکنان حاضر در تیم‌های مهرام و شهرداری تبریز که فینالیست هستند، اجازه داده خواهد شد تا به صورت کنترل‌شده وارد سالن شوند و دو بازی از فینال لیگ برتر را تماشا کنند. به نظر می‌رسد نظرات اولیه در این رابطه مثبت بوده و باید دید طی امروز و فردا تصمیم‌گیری نهایی چه نتیجه‌ای را در پی خواهد داشت.
زنان در اتاق انتظار
چند سالی است که همراه با ممنوعیت‌هایی که در سالن‌های والیبال برای ورود تماشاگران زن به وجود آمده، فدراسیون بسکتبال هم اجازه ندارد زنان علاقه‌مند به این رشته را به سالن‌ها راه بدهد. البته دو ‌سال قبل بود که در جریان دیدار تیم‌های دانشگاه آزاد و مهرام در فینال لیگ برتر بسکتبال تصاویری منتشر شد که نشان می‌داد تعدادی از بانوان علاقه‌مند به بسکتبال مجوز حضور در سالن و تماشای مسابقه از نزدیک را پیدا کرده‌اند. با این حال معاون فرهنگی و آموزشی وزارت ورزش در گفت‌وگو با «شهروند» از نامه‌نگاری و تلاش فدراسیون برای حضور زنان در فینال لیگ برتر بسکتبال ابراز بی‌اطلاعی کرد: «من از این مسأله خبر ندارم و نامه‌ای هم به دست من نرسیده است. ممکن است فدراسیون بسکتبال با بخش‌های دیگر مذاکره کرده باشد و من از آن اطلاعی نداشته باشم.» به‌ هر حال فدراسیون والیبال هم چند‌باری توانسته در جریان لیگ جهانی تعدادی از زنان را به صورت کنترل‌شده وارد سالن کند و نتیجه بدی هم به وجود نیامده است. باید دید این‌بار فدراسیون بسکتبال چنین مجوزی دریافت می‌کند و چقدر در این زمینه موفق خواهد بود. این‌که خانواده بازیکنان بتوانند بازی نزدیکان خود را تماشا کنند، اتفاق مثبتی است که باعث ایجاد انگیزه در بسکتبالیست‌ها نیز خواهد شد.

 


تعداد بازدید :  286