شماره ۱۳۴۰ | ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۸ بهمن
صفحه را ببند
با جشنواره 36

در نشست خبری فیلم امیر؛ کارگردان این فیلم نیما اقلیما تأکید کرد که می‌خواسته این پیام را بدهد که ترک سیگار سخت است اما شدنی است! او گفت: من این شانس را داشتم که‌ سال پیش در پشت صحنه یک فیلم با میلاد کی‌مرام آشنا شدم. ما یک‌سال سخت را کنار هم گذراندیم و با هم دنبال اسپانسر گشتیم و او در این یک‌سال هیچ پروژه‌ای را قبول نکرد. این کارگردان درباره اکران عمومی این فیلم توضیح داد: ما عادت کرده‌ایم که در یک فیلم مخاطب را به هیجان آورده و از این طریق پول به دست بیاوریم ولی ما تلاش کردیم مخاطب با دیدن این فیلم سمت دیگری از خودش را ببیند. ما سایه‌ای از یک مثلث عشقی یا خانواده پرتلاطم را ایجاد کردیم و سعی شد که مخاطب را با تفکر و حس از سالن خارج کنیم. فیلم را با هزینه بسیار کمی ساختیم ولی فروشش برایمان مهم است. او در پاسخ به انتقادی که از حضور بیش از حد سیگار در این فیلم شد نیز، گفت: تلاشمان بر این بود که فیلمی ضدسیگار بسازیم ولی قطعا برای گفتن این حرف باید آن را نشان می‌دادیم و فقط یک آدم سیگاری می‌داند که افراد چقدر درگیر آن می‌شوند و می‌خواستیم پیام دهیم که ترک آن سخت است ولی شدنی است.

 

رضا مقصودی کارگردان فیلم خجالت نکش در نشست خبری فیلمش گفت: سال‌ها پیش طرح فیلمنامه را خانم جورابلو ارایه دادند و مدت‌ها طول کشید تا شرایط ساخت فیلم فراهم شد و آقای حسینی هم به ما اعتماد کردند. آنچه به‌عنوان نکات مثبت در فیلم وجود دارد، قطعا زحمت همه دوستان است و نکات منفی هم احتمالا به خاطر نواقص من بوده است. ما فیلم را ساختیم و در اختیار دفتر جشنواره گذاشتیم و اعضای هیأت انتخاب فکر کردند که برای جشنواره مناسب است. احتمالا این فیلم ویژگی‌هایی داشته که قبول شده است و من از پذیرفته‌شدن آن خوشحالم. درمورد عبور از خط قرمزها هم باید بگویم که ما تابع قوانین هستیم و طبق قانون فیلمنامه را به وزارت ارشاد ارایه کردیم و هیچ مسأله‌ای وجود نداشته است. مقصودی در ادامه گفت: نزدیک بیست و چند‌ سال است که فیلمنامه می‌نویسم. باید بدانید وقتی فیلمنامه می‌نویسید و تحویل می‌دهید، دیگر کارتان با آن تمام شده است اما این من را اذیت می‌کرد. من تجربه‌هایی داشتم در سینما و تلویزیون و همه آن تجربیات را جمع کردم تا فیلمنامه‌ای ارایه دهم که تهیه‌کننده راغب باشد کنار آن بایستد.

 

نتیجه شمارش آرای مردمی فیلم‌های نمایش داده شده در روز پنجم جشنواره فیلم فجر توسط ستاد انتخاب فیلم برگزیده از نگاه تماشاگران جشنواره فیلم فجر اعلام شد. فهرست فیلم‌ها بدون اولویت به شرح ذیل است: عرق سرد، دارکوب، به وقت شام، چهارراه استانبول، مغزهای کوچک زنگ‌زده، لاتاری، بمب، یک عاشقانه، سرو زیرآب و تنگه ابوغریب. فیلم برگزیده تماشاگران فیلم فجر در مراسم اختتامیه اعلام می‌شود.

 

ویژه‌برنامه سینما آی‌فیلم در ایام دهه فجر با محوریت رویدادهای سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی به روی آنتن می‌رود. این برنامه هرشب ساعت 22:30 روی آنتن می‌رود. ویژه‌برنامه سینما آی‌فیلم به تهیه‌کنندگی وحید رونقی و محمد تنکابنی از استودیوی پردیس ملت به همراه پوشش نشست‌های خبری فیلم‌ها با حضور عوامل تولید و نیز گفت‌وگو با مدیران جشنواره و منتقدان پخش می‌شود و به بررسی اتفاقات جشنواره، حواشی و معرفی فیلم‌های درحال اکران با حضور عوامل و بازیگران آن می‌پردازد.

 

پوریا آذربایجانی درباره «جشن دلتنگی» گفت:  گاهی یک تهیه کننده  یا سرمایه گذار به کارگردانی می گویند درباره این موضوع فیلم بساز اما من و همسرم فیلمنامه را از قبل نوشته بودیم. در حقیقت جشن دلتنگی خیلی زیاد دغدغه شخصی من است و فراتر از اینکه بگویند نظام در این باره چه نظری دارد، این فیلم را ساختم زیرا از آدم هایی که دائما سرشان در موبایل است، می ترسم.


تعداد بازدید :  372