شماره ۱۳۴۰ | ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۸ بهمن
صفحه را ببند
ذره بین

پلیس در جست‌وجوی کودک سه‌ساله ربوده‌شده تبریزی

شهروند| کودک خردسال تبریزی که به همراه خواهر خود برای خرید از مغازه رفته بود در مسیر بازگشت توسط دو زن سارق، دزدیده شد. براساس اطلاعات دریافتی، دوربین‌های مداربسته موجود در آن منطقه چهره آدم‌ربایان را ثبت کرده است.
برابر اعلام والدین دختربچه سه‌ساله مفقودشده در منطقه ایده‌لو، بلافاصله تیم اداره مبارزه با جرایم جنایی آگاهی استان وارد عمل شد.
در بررسی‌های اولیه، به‌سرعت خودرو پیکان که کودک با آن حمل شده بود شناسایی و به آگاهی استان فراخوانده شد. در آگاهی استان بازجویی‌های اولیه و مقدماتی انجام و در ادامه راننده به مقام قضائی معرفی شد.
عملیات پلیسی جهت یافتن کودک و عوامل احتمالی دست‌اندرکار ربودن این کودک بی‌وقفه ادامه دارد.
گفتنی است، از صبح روز سه‌شنبه خبر مربوط به ربوده‌شدن یک کودک سه‌ساله در منطقه ایده‌لوی تبریز همراه با فیلم آن در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. انتشار این خبر موجی از واکنش‌های مختلف کاربران شبکه‌های اجتماعی و شاخ و برگ دادن به آن در سکوت نهادهای مسئول را به دنبال داشت. گفته می‌شود کودک ربوده‌شده هنگام وقوع این اتفاق همراه با خواهر 6ساله‌اش بوده است.

دستگیری اعضای باند  جعل اسناد زمین
شهروند|  هشت نفر از اعضای باند جعل اسناد رسمی دستگیر شدند.
 هشت نفر از اعضای باند جعل اسناد رسمی که با شناسایی مشخصات اراضی موات دولتی استان البرز اقدام به صدور اسنادی جعلی ازجمله گواهی عمران می‌کردند، دستگیر شدند. رضا شاکرمی، دادستان عمومی و انقلاب کرج با اعلام این خبر گفت: برابر اعلام و گزارش اداره‌ کل اطلاعات استان البرز یکی از کارمندان اخراجی یکی از ادارات استان البرز قبل از اخراج مشخصات حدود 700 قطعه از اراضی موات دولتی را احصا و ضمن تشکیل باندی متشکل از کارمندان سایر بخش‌ها به جعل برخی اسناد ازجمله گواهی عمران برای اثبات دایر بودن اراضی موات دولتی اقدام کرده بود که تعدادی از اسناد جعلی کشف و ضبط شده است.
متهمان دستگیرشده از این طریق موفق به انتفاع مبالغ قابل‌ توجهی شده‌اند که رقم‌های دقیق آن ازجمله میزان دقیق پرداخت و دریافت رشوه در حال بررسی است.
 تحقیقات به منظور شناسایی دیگر متهمان و کشف دیگر اسناد مجعول درحال انجام است و متهمان نیز با قرار قانونی برای تکمیل تحقیقات بازداشت شده‌اند.

حکم قصاص قاتل اهورای سه‌ساله تأیید شد
مهر| حکم قصاص پرونده قاتل اهورا، کودک سه‌ساله رشتی در دیوان عالی کشور تأیید شد. پرونده در شعبه سوم دادگاه کیفری یک استان گیلان منتهی به صدور رأی و در دیوان عالی کشور در شعبه ۴۷ به صورت فوق‌العاده
رسیدگی شد.
رأی صادره در دیوان عالی کشور تأیید و قطعی شد و پس از انجام تشریفات و تقاضای اولیای دم و استیذان از رئیس قوه ‌قضائیه رأی
 اجرایی می‌شود.
رئیس کل دادگستری گیلان با بیان این‌که متهم برای عنوان اتهام به قتل به قصاص نفس محکوم شد، گفت: برای جرم تفخیذ به عنف (لواط غیرمدخوله) به ۱۰۰ضربه شلاق و ۲‌سال تبعید محکوم و جهت عنوان اتهام لواط مدخوله تبرئه شد. سیاوش‌پور خاطرنشان کرد: برای جرم کودک‌آزاری به ۶ماه حبس و پرداخت ارش و برای شرب خمر به ۸۰ضربه شلاق به‌عنوان حد محکوم شد.

 


تعداد بازدید :  365